Skocz do zawartości

M62TU alternator - regeneracja


Mhrok

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam problem z alternatorem - napięcie jest GRUBO za niskie, mierzone na zaciskach alternatora 12 V na jałowym to chyba pewna oznaka konieczności regeneracji.

Tutaj pytania - urzadzenie nie hałasuje, więc pewnie diody albo regulator. Opłaca się to oddać do regeneracji za te kilka stówek, czy może wykorzystać własne umiejętności i wymienić to samemu?

Gdzie dostać diody i regulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz wartości ładowania przy aku i pokazywane na OBC :?:Pokrywają się z tymi przy altku?? I powiedz czy posiadasz zwykły altek czy ten "droższy" w naprawie wodny?
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz wartości ładowania przy aku i pokazywane na OBC :?:Pokrywają się z tymi przy altku?? I powiedz czy posiadasz zwykły altek czy ten "droższy" w naprawie wodny?

Odczyt z OBC, z akululatora i z altka jest podobny.

Wodny, wodny :/

Napięcia na zimnym silniku są dużo lepsze od tych, które się pojawiają po rozgrzaniu silnika.

2500 obr/min 13,6 V przy dociążeniu ogrzewaniem siedzeń i tylnej szyby.

Po rozgrzaniu na światłach mam 11,6-11,8 przy grzejących siedzeniach.

Teraz na zimnym mam 13,2 na jałowym przy włączonych tylko światłach pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak padł alternator to zdecydowałem się na wymianę-używka co prawda ( wiem,że ryzyko).Póki co ładuje.Dzwoniłem w swoim mieście do trzech zakładów i tylko jeden chciał podjąć się regeneracji,ale uczciwie uprzedził,że nie wiadomo jak to długo zadziała.Mój znajmy mechanik od BMW też zalecał zakup używki.Mówił,że zdarzyło mu się założyć regenerowany i faktycznie długo nie działał.Sam nie wiem co jest nie tak z tą regeneracją bo mówiąc szczerze wolałbym zregenerować niż kupować używkę.Problem z odpowiednimi diodami czy jak?Nawet zacząłem sie zastanawiać czy można go zastąpić zwykłym chłodzonym powietrzem o ile znalazłby się o odpowiednich parametrach PS.Zarówno na poprzednim jak i tym nie mam większego ładowania niż 14V. Jest między 13.6,a 13.9.Czy takie powinno być w tych alternatorach? Gdzieś wyczytałem,że te wodne w naszych samochodach tak mają. Problemów z rozruchem nie mam,a jeżdżę na krótkich odcinkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wyczytałem,że te wodne w naszych samochodach tak mają. Problemów z rozruchem nie mam,a jeżdżę na krótkich odcinkach.

Ja własnie też żadnych problemów z rozruchem nie zauważam, jedynie na postoju na jałowym przygasa oświetlenie w aucie, co bywa denerwujące. Jednak zbliża się zima, a ja nie chciałbym się wtedy... zdziwić. ;)

Poza tym - wsiadłem teraz sprawdzić napięcia i na postoju aku miał poniżej 12 V, co już jest chyba jakimś sygnałem alarmowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten stary nie dawał żadnych oznak końcówy.Światła nie przygasały,ładowanie miał ok.13.6 i nagle w czasie jazdy kontrolka ładowania.Podpięcie pod kompa i ładowanie 10.5,a raczej jego brak.Myślałem nawet z ciekawości zadzwonić do tego zakładu gdzie regenerują altki w programie "Samochó marzeń..."
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile w tym prawdy to nie wiem: ale ładowanie niby "powinno" być mierzone przy zwiększonych obrotach a nie na jałowych
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszukajcie dobrze forum, bo były już o regeneracji tematy i podobno jest kilka warsztatów, które potrafią zregenerować tak, że działa "długo i szczęśliwie".

Zamian na chłodzony powietrzem jest możliwa - też był o tym wątek na forum - przede wszystkim jednak trzeba kilka gratów, m.in. obudowę rozrządu z silnika bez vanosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.