Skocz do zawartości

M62TU alternator - regeneracja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam problem z alternatorem - napięcie jest GRUBO za niskie, mierzone na zaciskach alternatora 12 V na jałowym to chyba pewna oznaka konieczności regeneracji.

Tutaj pytania - urzadzenie nie hałasuje, więc pewnie diody albo regulator. Opłaca się to oddać do regeneracji za te kilka stówek, czy może wykorzystać własne umiejętności i wymienić to samemu?

Gdzie dostać diody i regulator?

Opublikowano
A jakie masz wartości ładowania przy aku i pokazywane na OBC :?:Pokrywają się z tymi przy altku?? I powiedz czy posiadasz zwykły altek czy ten "droższy" w naprawie wodny?
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A jakie masz wartości ładowania przy aku i pokazywane na OBC :?:Pokrywają się z tymi przy altku?? I powiedz czy posiadasz zwykły altek czy ten "droższy" w naprawie wodny?

Odczyt z OBC, z akululatora i z altka jest podobny.

Wodny, wodny :/

Napięcia na zimnym silniku są dużo lepsze od tych, które się pojawiają po rozgrzaniu silnika.

2500 obr/min 13,6 V przy dociążeniu ogrzewaniem siedzeń i tylnej szyby.

Po rozgrzaniu na światłach mam 11,6-11,8 przy grzejących siedzeniach.

Teraz na zimnym mam 13,2 na jałowym przy włączonych tylko światłach pozycyjnych.

Opublikowano
U mnie jak padł alternator to zdecydowałem się na wymianę-używka co prawda ( wiem,że ryzyko).Póki co ładuje.Dzwoniłem w swoim mieście do trzech zakładów i tylko jeden chciał podjąć się regeneracji,ale uczciwie uprzedził,że nie wiadomo jak to długo zadziała.Mój znajmy mechanik od BMW też zalecał zakup używki.Mówił,że zdarzyło mu się założyć regenerowany i faktycznie długo nie działał.Sam nie wiem co jest nie tak z tą regeneracją bo mówiąc szczerze wolałbym zregenerować niż kupować używkę.Problem z odpowiednimi diodami czy jak?Nawet zacząłem sie zastanawiać czy można go zastąpić zwykłym chłodzonym powietrzem o ile znalazłby się o odpowiednich parametrach PS.Zarówno na poprzednim jak i tym nie mam większego ładowania niż 14V. Jest między 13.6,a 13.9.Czy takie powinno być w tych alternatorach? Gdzieś wyczytałem,że te wodne w naszych samochodach tak mają. Problemów z rozruchem nie mam,a jeżdżę na krótkich odcinkach.
Opublikowano
Gdzieś wyczytałem,że te wodne w naszych samochodach tak mają. Problemów z rozruchem nie mam,a jeżdżę na krótkich odcinkach.

Ja własnie też żadnych problemów z rozruchem nie zauważam, jedynie na postoju na jałowym przygasa oświetlenie w aucie, co bywa denerwujące. Jednak zbliża się zima, a ja nie chciałbym się wtedy... zdziwić. ;)

Poza tym - wsiadłem teraz sprawdzić napięcia i na postoju aku miał poniżej 12 V, co już jest chyba jakimś sygnałem alarmowym?

Opublikowano
Problem z regeneracją polega na tym że części zamienne są lipne najgorszych sort to AS potem CARGO ciężko o oryginały.
Opublikowano
Ten stary nie dawał żadnych oznak końcówy.Światła nie przygasały,ładowanie miał ok.13.6 i nagle w czasie jazdy kontrolka ładowania.Podpięcie pod kompa i ładowanie 10.5,a raczej jego brak.Myślałem nawet z ciekawości zadzwonić do tego zakładu gdzie regenerują altki w programie "Samochó marzeń..."
Opublikowano
Ile w tym prawdy to nie wiem: ale ładowanie niby "powinno" być mierzone przy zwiększonych obrotach a nie na jałowych
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

Przeszukajcie dobrze forum, bo były już o regeneracji tematy i podobno jest kilka warsztatów, które potrafią zregenerować tak, że działa "długo i szczęśliwie".

Zamian na chłodzony powietrzem jest możliwa - też był o tym wątek na forum - przede wszystkim jednak trzeba kilka gratów, m.in. obudowę rozrządu z silnika bez vanosa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.