Skocz do zawartości

[F10] 535i N55 - problem z automatem i dziwne odgłosy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


pierwszy problem z F-ką mi się zaczął... Generalnie ranne odpalenie i pojawia się wyjący odgłos, dochodzący z okolic prawego przedniego koła.

Na zimnym występuje na wolnych, po chwili (zakończenie podwyższonych obrotów na rozruchu) zaczyna się od około 1400 obrotów.

Dźwięk zmniejsza się razem z nagrzaniem, jednak nie ustępuje i słychać ten jęk później już tylko przy wyższych - około 2500 i więcej.


Od spodu po zdjęciu osłony silnika nie można ustalić dokładnego źródła, jednak nasila się głównie w okolicy łączenia skrzyni z silnikiem.

Razem z odgłosem zaczęły pojawiać się problemy z jazdą - sporadyczne i do powtórzenia praktycznie zawsze w pewnych warunkach.

Mianowicie przy jeździe ze skrzynią normalną przy wrzucaniu z 5 na 6 dochodzi pojawia się objaw odcięcia mocy.

Przy jeździe na S również w okolicy tych biegów. Kickdown robi redukcję, dociąga i dalej już zmiany idą normalnie.


Przy ręcznej zdarzyło mi się dwa razy wrzucenie biegu i efekt jakby jego wypadnięcia. Po prostu jeb obrotami w dół i za chwilę powrót do poprzedniego stanu.


I teraz najważniejsze - ISTA milczy. Zero błędów. Resetowałem adaptacje skrzyni, silnika i VTG - bez zmian.

Co jeszcze mogę zrobić albo gdzie szukać źródła problemu bez macania na ślepo i wymieniania połowy samochodu?

Coś to wycie musi powodować i w pierwszej kolejności spróbowałbym to zlikwidować, może rozwiąże oba problemy.

Czy da się ISTA sprawdzić poziom oleju w skrzyni? Może to jest jakiś wyciek? Teoretycznie mam lekko wilgotny spód, ale spod miski/bloku z zaciekiem.


Teraz filmy:

Tu na zimnym -


Tu na zimnym część 2 -



A tu w czasie jazdy - odgłos z kabiny bez echa (po chwili nagrzania) -

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Ze sprawdzeniem poziomu to sobie dam radę, tylko nie mam zbytnio gdzie Buni na równo dać. Ni kanału ni podnośnika.... Procedurę znam doskonale, pytałem się z powodu braku warunków.


Natomiast tak czy inaczej - szukam przyczyny tego wycia. Pojawia się niezależnie od zapięcia biegów - VTG odpada. Myślałem nad pompą wody - w sumie też jest z prawej za kołem.

Na najazdach nie byłem jednak w stanie jednoznacznie jej zidentyfikować. Musiałem kawałek przejechać, a to spowodowało obniżenie głośności tych jęków.

Ale to w sumie nie tłumaczy problemów z zachowaniem skrzyni...


Może ma ktoś pomysł co poobserwować z parametrów?

Opublikowano

Ktoś może miał do czynienia z awarią pompy oleju w automacie?


Teoretycznie:

1) w ZF 8hp znajduje się za hydrokinetyką - lokalizacja odgłosu by pasowała

2) na zimnym słychać, później przestaje - luz na łańcuchu pompy? Ciśnienie?

3) odgłos zwiększa się i zmniejsza zależnie od obrotów - obciążenie pompy oleju przy gazie i zapiętym biegu - praca skrzyni - również by pasowało


Nie mogę nigdzie znaleźć nagrania jęku pompy w skrzyni....

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.