Skocz do zawartości

Maglownica czy pompa wspomagania?


Patryk098

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem w aucie występują luzy na kierownicy przy większej prędkości nie są duże ale są, nie wiem jak powinno być ale kierownica dosyć ciężko chodzi nie miałem nigdy porównania z innym e39 ale jechałem e53 i tam chodzi dużo lżej, i podczas jazdy np po łuku czy np dużym rondzie gdzie kierownica jest skręcona w jednej pozycji przez chwile czuje jakby koła delikatnie się prostowały takie delikatne przeskoki... co to może być końcówki drążka, maglownica a może pompa wspomagania podpowiedzcie coś. Dodam ze płynu wspomagania nie ubywa nie ma żadnych wycieków nie buczy przy skręcaniu. + mam magnes zamocowany w zbiorniku płynu od wspomagania żeby wyłapywał jakieś opiłki i magnez jest delikatnie okurzony ale jest już w zbiorniku ponad rok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale chcesz żebyśmy Ci powróżyli?

Masz wszystko czego potrzeba do zdiagnozowania problemu i pytasz o opinię na forum.

Sprawdziłeś drążki, jak wygląda płyn, może to już bardziej żużel niż płyn?

Luz na maglownicy również można w łatwy sposób sprawdzić, nawet bez konieczności podnoszenia auta.

Sprawdź te podstawowe punkty i wtedy napisz coś więcej.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz wszystko czego potrzeba tzn. masz auto i jeżeli nie diagnozowałeś wcześniej takich usterek to masz internet.

1. drążki

- podnosisz auto i łapiesz za koła na godzinie 3 i 9 i ruszasz prawo lewo, patrząc czy nie ma luzu na sworzniu drążka, później łapiesz na 12 i 6 i to samo, ruszasz przód tył patrząc czy jest luz na sworzniu - przykłady wykonania takiego sprawdzenia znajdziesz w necie.

2. magiel

- auto może stać na kołach, kręcisz delikatnie kierą i patrzysz czy ruch kiery przekłada się na ruch kół - to sprawdzenie zrobiłbym po sprawdzeniu czy drążki są ok

3. płyn

- powinien mieć kolor jasno czerwony (jeżeli masz atf, a to zakładam), wykręcasz korek z miarką, wycierasz o chusteczkę i patrzysz jaki ma kolor, sprawdzasz konsystencję. Jeżeli leje się jak miód i jest brunatny to do wymiany. Możesz również wymienić zbiorniczek, w nim jest wbudowany filtr i nowy nie zaszkodzi.


To są podstawowe sprawdzenia, jak widzisz nie wymagające dużo wysiłku, bez potrzeby użycia specjalistycznych narzędzi.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonałem testy które napisałeś i nadal nic nie wiem.. ruszam lewo prawo bez luzu bo widzę ze tyle co mogę ruszyć to widać taki sam ruch na kierownicy ruszam góra dół i 0 luzu przód tył to samo.. magiel ruchy kierownica nawet najmniejsze widać na kołach lewe i prawe tak samo.. płyn od wspomagania kolor jasno brązowy konsystencji oleju spożywczego.. rozumiem ze wychodzi na to ze wszystko jest ok ale skad te luzy i przeskakiwanie na rondzie dodam ze zaczęło się to nie dawno koła dokręcone ciśnienie w oponach takie jak powinno być.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nadal masz problem to jedź na Stację SKP poproś o sprawdzenie ukł. kierowniczego pod kątem luzów ewentualnie wjechać na obrotnice odblokować i kręcić prawo lewo do oporu i zobaczysz czy są opory na listwie zębatej. To może być pompa wspomagania (zawieszone łopatki), mogą też być tulejki na listwie w przekładni (przytarły się tulejki wewnątrz przekładni - regeneracja) stary olej jak napisał kolega Yaz (ewentualnie zbiorniczek)


Możesz kupić nowy płyn i przepłukać układ i zobaczysz czy jest poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.