Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Samochód BMW f30 316i. Przebieg 70 000km.

Mój samochód ma dziwną przypadłość. Podczas przyspieszaniu z komory silnika dobiega charakterystyczne tyrkotanie lub grzechotanie o odcieniu "plastikowym". Dźwięk jest bardzo irytujący i odbiera przyjemność z jazdy. Występuje właściwie od kiedy pamiętam z tym że ostatnio jakby częściej występował. Ostatnio zauważyłem że tyrkotanie nie występuje w chwili kiedy klimatyzacja JEST WŁĄCZONA. :shock: Wystarczy klimatyzacje wyłączyć tyrkotanie się pojawia. Włączenie klimatyzacji powoduje że wszystkie irytujące dźwięki momentalnie ustają :shock:

Czy ktoś może ma pomysł co to może być? :?

Poniżej nagranie


  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W związku z tym, że samochód był na gwarancji usterka została zgłoszona do Bawarii w Katowicach. Podczas jazdy testowej mistrz serwisu potwierdził występowanie usterki. Samochód został przyjęty do naprawy gwarancyjnej. W sumie był trzymany w serwisie przez 5 dni. Z tego co mi przekazano zostało ustalone że przyczyną usterki jest pompa wody która została wymieniona wraz z rolką. Samochód został wydany w ostatnim dniu gwarancji wieczorem po 19 :cool2:

Już następnego dnia stwierdziłem że usterka nie została usunięta ponieważ występuje dalej :cool2: Wygląda na to że serwis wymienił mi sprawną pompę wody na koszt BMW. Po 2 tygodniach użytkowania jestem już pewien iż usterka występuje nadal mam nawet wrażenie że jest gorzej niż przed "naprawą".

I teraz mamy sytuację gdzie usterka zgłoszona w ramach gwarancji nie została usunięta natomiast gwarancja wygasła.

Pytanie:

Czy BMW honoruje takie naprawy po zakończeniu gwarancji jako gwarancyjne oraz czy sprawę ciągnąć z dilerem czy uderzać do BMW Polska? :?

Opublikowano
Przede wszystkim to gwarancja przedłuża się o czas naprawy. Rozumiem, że w Twoim przypadku termin i tak minął, ale myślę, że spokojnie możesz wrócić na naprawę gwarancyjną, bo usterki nie usunęli, a zgłoszona była w terminie.
Opublikowano

tak jak wyżej napisano nie naprawili skutecznie to masz prawo domagać się żeby to zrobili.

Miałem podobna sytuację w Skodzie. Padała mi DSG. Pojechałem do serwisu miesiąc przed końcem gwarancji. Wcześniej postudiowałem temat i byłem niemalże pewny, że problem jest ze sprzęgłem i trzeba wymienić. Oczywiście serwis stwierdził, że nie i wystarczy wgrać nowa mechatronikę. Poinformowałem serwis, że z moich informacji wynika, iż to nie załatwi problemu tylko pomoże na chwilę. Ale wiadomo usłyszałem, że takie procedury itp.


I tak jak mówiłem pomogło na chwilę. Przyjechałem do nich 1 dzień po skończeniu się gwarancji. Gwarancja kończyła mi się akurat w wolny dzień od pracy.

Przyjeli na serwis i oczywiście diagnoza była wymiana sprzęgła. Ale że już po gwarancji to będzie kosztować. Oczywiście oni pójdą mi na rękę i pokryją połowę kosztów. Cała zabawa miała kosztować ok. 4000.

Oczywiście się nie zgodziłem. Rozłożyli ręce i oni wiecej nie mogą.

Skończyłem się to tak że napisałem pismo nie do serwisu / salonu tylko wyżej do Skoda Auto Polska, opisałem sytuację, że zgłoszenie było jeszcze podczas trwania gwarancji i nie zostało zrealizowane itd. No i dostałem odpowiedź, że zrobią i nic nie musze płacić.

Tak więc w razie czego pisz do BMW Polska i tyle. Podejrzewam, że na początku zawsze mają taka politykę - a może klient nie będzie dociekliwy i nie będziemy musieli ponosić kosztów.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zatem udałem się na drugą naprawę (w sumie to już 3 wizyta w tej sprawie). Tym razem poszło szybko samochód był gotowy na drugi dzień. Tym razem został wymieniony pasek wielorowkowy oraz napinacz. :cool2: Podczas rozmowy z Panem z serwisu spytałem się co było przyczyną usterki. Otrzymałem bardzo "merytoryczna" odpowiedź niech Pan pojeździ samochodem i zobaczy że będzie dobrze. :cool2: Przyznam że ta "merytoryczna" odpowiedź mnie nieco zaniepokoiła. Tego samego dnia po przejechaniu około 30 km stwierdziłem że usterka najprawdopodobniej ponownie się odezwała o czym poinformowałem serwis. Trzeba jednak przyznać że ta naprawa spowodowała chwilową poprawę czyli objawy lekko ustąpiły czyli było lepiej. Niestety tak jak przypuszczałem nic to nie dało na dłuższą metę i po przejechaniu jakiś 500 km usterka powróciła z pełną mocą :mrgreen: Nawet nie wiem czy nie jest gorzej niż było.

Podsumowując zostały wymienione na tą chwilę:

- pompa wody wraz z rolką,

- pasek wielorowkowy wraz z napinaczem.

- być może coś jeszcze o czym nie wiem.

Niestety w żaden sposób nie rozwiązało to problemu, który występuje w dalszym ciągu. Stuki z silnika są straszne :shock:

Składam ponownie reklamacje w sprawie nie usunięcia usterki w ramach gwarancji. Mam nadzieję że jesteśmy dalej w Europie :8)


P.S. To moje pierwsze BMW mam nadzieje że nie ostatnie ale muszę przyznać że serwis BMW nieco mnie rozczarowuje. Wygląda to niestety że działają po omacku wymieniają co popadnie z nadzieją ze może to załatwi sprawę. Pan z serwisu to nazwał że działają zgodnie z procedurami. :mrgreen: Jak komputer nie pokaże błędu to szukaj wiatru w polu :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.