Skocz do zawartości

E46 m54b22 +lpg (check, falowanie, wypada zapłon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jako, że jestem nowy na tym forum chciałbym serdecznie wszystkich powitać.

Przeglądałem chyba wszystkie pokrewne tematy i nie znalazłem jednogłośnego rozwiązania a więc pozwolę sobię indywidualnie zapytać o radę.


Dwa tygodnie temu kupiłem wkońcu swoje wymarzone auto.

-BMW e46 320i+lpg 2.2 170hp sedan.

Auto w fajnym stanie, zadbane, z ciekawą historią, przywiezione z reichu w 2015r.


Ale do rzeczy...


Od samego początku co jakiś czas wyskakiwał check.

Poprzedni właściciel wspominał o tym tłumacząc, że komputer silnika nie dogaduje się z komputerem od gazu.

OK. Ale jak to się nie dogaduje?

Mnie ten chceck drażni bardzo i chciałbym się go pozbyć.

Mało tego co jakiś czas, najczęściej po niejeżdżonej nocy jak rano odpalam auto, potrafi spaść z obrotów i trząść silnikiem.

Nie ma wtedy mocy i czuć że coś jest nie tak.

Tak jakby nie palił na wszystkie gary.

Po przejechaniu jakiejś odległości lub ponownym uruchomieniu silnika zamieszanie ustaje.

Zdarza się tak najczęściej na LPG.


Na pierwszy ogień poszedł wstępny serwis.

W przeddzień serwisu przy okazji kupna drugiego auta dla narzeczonej będąc na stacji diagnostycznej "zbadałem" bunie.

Pan diagnosta zauważył lekki wyciek oleju z silnika i stwierdził - "uszczelka pod głowicą".

Mnie zamurowało... Dopiero później uświadomiłem sobie, że zwyczajnie Pan rzucił ot tak - co mu na język ślina przyniosła.


Następnego dnia w ramach wspomnianego wcześniej serwisu znajomy mechanik na moją prośbę wziął pod lupę owy wyciek oleju.

Padło na uszczelkę pokrywy zaworów, a więc...


SERWIS:

-wymiana uszczelki pokrywy zaworów

-wymiana świec

-wymiana oleju

-wymiana filtra oleju

-wymiana filtra powietrza

-wymiana filtra kabinowego


Wszystko ok tylko check już nie pali się sporadycznie a świeci cały czas.


Pojechałem na komputer (wczoraj) - wyskoczyły błędy:


-kod 203 granica zakresu regulacji sondy lambda cyl. 4-6 mieszanka za bogata/uboga

-kod 202 granica zakresu regulacji sondy lambda cyl. 1-3 lub 1-6, bmw z3 cyl. 1-6 mieszanka za bogata/uboga

-kod 227 regulacja lambda rząd 1 - za duża odchyłka regulacyjna

-kod 228 regulacja lambda rząd 2 - za duża odchyłka regulacyjna

-kod 238 obwód zapłonowy cyl. 1- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu

-kod 239 obwód zapłonowy cyl. 2- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu

-kod 240 obwód zapłonowy cyl. 3- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu

-kod 241 obwód zapłonowy cyl. 4- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu

-kod 242 obwód zapłonowy cyl. 5- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu

-kod 243 obwód zapłonowy cyl. 6- nieprawidłowy sygnał/działanie - brak zapłonu


sprawdziliśmy sondy i na wykresie działy tak jak trzeba.


usunąłem błędy pojeździłem wczoraj trochę i wszystko było ok.

Dziś rano odpalam, wszystko ok,przejechałem 3 km, zatrzymałem się i stoję na D na hamulcu (na lpg).

Nagle szarpnęło, wyskoczył check, brzęczyk od gazu zaczął pikać, obroty spadły do 500, silnikiem zaczęło trząść, brakowało mocy. Uruchomiłem silnik ponownie przełączyłem na benzynę i było ok.

Pojechałem na komputer - wyskoczyły na nowo te same błędy.


Mechanik z warsztatu w którym robiłem kompa powiedział że miał to samo i że uszkodzona jest pierwsza sonda ta przed katalizatorem.

Drugi natomiast stawia na problem w instalacji gazowej.


Dodatkowe spostrzeżenia:

- czasem w aucie śmierdzi gazem

- obroty na hamulcu na D zwykle między 630 a 700 (test 7.2), czasem 550 -620 (? )

- czasem obroty są za niskie (obojętnie b czy lpg) i muszę załączać klimę bo czuć delikatne drgania głównie na pedałach.

- tankując gaz pistolet zbyt wczesnie odbija, nie napełnia całej butli. najczesciej tankuje tylko do połowy.

Instalacja lpg na podzespołach Nevo, Tomasetto i z przełącznikiem kme. co jest co nie pamiętam a papierów nie mam przy sobie akurat - mogę sprawdzić.


trochę się rozpisałem ale chciałem jak najszerzej opisać ww zjawisko.

Panowie- proszę o pomoc bo nie chcę ładować pieniędzy w naprawę rzeczy które nie są zepsute.

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo masz lewe powietrze, czyli nieszczelność dolotu (mechanik od wymiany pokrywy zaworów a nawet filtra powietrza mógł się nie popisać) albo źle wyregulowane lpg. Trzeba skasować adaptacje, zrobić ok 100 km na samej benzynie i obejrzeć korekty paliwowe, wtedy będzie widać czy jest ok a nawet bez tego będziesz wiedział jak nie pojawi się check. Następnie robisz kolejne 100 km ale już na lpg, po tym znowu ocena korekt paliwowych. Osobiście obstawiam problem z lpg a panu mechanikowi od sondy podziękuj i nie jeździj już do niego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam ten sam silnik i podobne problemy.

Jedz do gazownika i niech sprawdzi Ci mapy gazowe. Przepływa sprawna?

Pojeździć trochę na benzynie tak jak przedmówca pisał.

Obroty też mam dość niskie ale tu na forum pisali, że automat ma niższe wolne obroty od manuala tj coś trochę ponad 600.

Mnie wywala checka sporadycznie. Sam się pojawia i sam znika. Wtedy pokazuje błąd lambdy przed katem.

Co do butli to oproznij do zera a gazownik niech podegnie pływak;)

civic VI 1.4+>clk200k>a4b6 1.8t>x3 3.0d>e46 2.0d touring>e46 2.2 touring
Opublikowano

Dzięki za wskazówki.

Też miałem wrażenie że z tą sondą to ściema.

Sonda była sprawdzana na wykresie z kompa i wszystko było ok, odpowiednio pracowała, reagowała na dodanie gazu tak jak trzeba.

Bo jeśli się nie mylę to sonda działa albo nie działa, a nie że czasami przestaje działać ot tak sobie. Mam rację?


W poniedziałek odwiedzę "Klinikę Auto Gaz" na Wale Miedzeszyńskim którą polecało mi kilku znajomych i zobaczymy czy rozwiążą problem.

Po wizycie dam znać jak sprawy się mają :)


Jeszcze przy okazji zapytam - sprawa pewnie błaha, więc nie widzę sensu otwierania nowych tematów.


A mianowicie...


Mam felgi 16" ori bmw styling 43 i nie podoba mi się to, że są dość mocno "schowane" do środka auta. Chciałbym dołożyć dystanse (2-3 cm na stronę) żeby trochę poszerzyć bunię. Nie chcę robić żaby ani wiejskiego tuningu, po prostu wiem że tak będzie mi się bardziej podobała.

I tutaj konkretne pytania:


- Czy to nie problem przy automatycznej skrzyni?

- Czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na cokolwiek? ;p

- Czy wszystko się dopasuje i nie będzie ocierać ani bić o karoserie?


Czytałem coś o Et i innych oznaczeniach ale nie do końca sie w tym łapię.


Z góry dzięki :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będzie problemu z przycieraniem jak nie przesadzisz z szerokością (30 mm), ja mam u siebie na zimę z przodu 16 mm a z tyłu 20 mm, wg mnie jest optymalnie.

Skrzynia nie ma znaczenie a wpływ będzie miało to na prowadzenie - poprawi się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie jest identycznie. N42B20.


Po wymianie lambdy troszkę się poprawiło ale nadal czasami falował, spadał na obrotach itd.

Oddałem do M4K Garage, posprawdzali mi wszystko i stwierdzili że mechanicznie sprawny 100%, ale jest wyraźny spadek napięcia w elektronice i wypada zapłon.


Teraz jestem na etapie szukania dobrego elektronika samochodowego ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.