Skocz do zawartości

Jaki zawór EGR do N47 -zamiennik


SlaVkoEg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Wywala mi błąd EGR (4CAE). Czyszczenie nie pomogło wieć podejrzewam, że czas wymienić na nowy. Szukałem min. na forum odpowiedzi na pytanie jaki zamiennik zastosować lecz nic sensownego nie znalazłem. Jedynie tematy o zaślepieniu. Ja zaślepiać nie chcę i raczej skończy się na zamienniku. Czy ma ktoś z was jakieś doświadczenie z zamiennikami EGR? Zamienniki zaczynają się już od około 300zł ale czy są coś warte? Aktualnie mam zamontowany zawór firmy Pierburg (wygląda jak oryginał). Na stronie Inter Cars jest taki sam zawór za niewiele ponad 500zł. Używany raczej nie wchodzi w grę bo nie wiadomo w jakim będzie stanie. Który wybrać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierburg i wahler idą na pierwszy montaż, śmiało możesz kupować.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
  • 1 rok później...

Szykuje się do wymiany EGR, cyklicznie dostaję błąd 4CAE, zawór się nie zacina, zauważyłem, że jak rzuca tym błędem i docisnę wtyczkę, to zawór zaczyna pracować poprawnie. Myślałem, że może zaśniedziały styki, wyczyściłem, ale dalej potrafi rzucić tym błędem. Ciekawe jest ta sytuacja z dociśnięciem wtyczki, spotkał się ktoś z taką sytuacją? Że jak przestaje działać egr, delikatnie naciśnie się na wtyczkę to znów zaczyna pracować? Po dociśnięciu pracuje prawidłowo, w trasie w 98% jest ok,ale bywają momenty kiedy rzuci błędem, szarpnie samochodem przy równomiernej jeździe, po wypalaniu potrafi rzucić litanią błędów: 40D4, 4B82 i czasami check engine.


Tak czy inaczej, w katalogu mam podane dwa zawory, nie wiem który powinienem wybrać:


03 Zawór AGR 1 11717810871

03 AT-Zawór EGR 1 11719886714


Dobrze rozumiem, że ten pierwszy był wkładany do pojazdów do 2010 roku a drugi od 2019 roku? On jest jakiś poprawiony, warto go wstawiać czy trzymać się tego co był włożony?


Czy ktoś próbował rozebrać mechanizm sterujący od tego EGR, zastanawiam się czy tam nie ma jakiejś przerwy, która powoduje, że czasami jest błąd odczytu położenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wygląda że to jest to samo, tylko nowy numer, więc pewnie coś zmienili i dali nowy. Kup za połowę ceny Wahlera, szkoda kasy na OEM. Przy wymianie podłączasz wtyczkę do nowego i w ISTA klikasz schowaj grzyba, żeby go nie uszkodzić przy montażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Wymieniłem zawór. Na początku cały czas sypał błędem jak przed wymianą, po chwili zaczął działać poprawnie. Przejechałem ponad 500km, ucieszony, że problem zniknął po czym znów zaczęły się pojawiać błędy i zawór był zamknięty (widać to po masie powietrza, mimo, że wskazywał 100% otwarcia). I tak sypie 40D4, 4B82, 4B2E (ten najczęściej, czyli Regulator układu powrotnego spalin 1 (DC+), sterowanie), 4B19. Po 300 km znów zaczął na chwilę pracować. Po czym znów powtórka z historii i wczoraj rano wrócił do prawidłowego działania. Dziś rano na początku rzucił błędem po czym ponownie zaczął działać prawidłowo. Zawór kupiłem BorgWarnera, czyli Wahlera. Weryfikowałem kostkę, czyściłem piny. Nie wiem czy to może mieć wpływ, ale zaczął działać po tym jak trochę ruszałem wiązką przy wyciąganiu kolektora (w międzyczasie wymieniałem króciec wody, bo miał mikropękniecie i sączył się z niego powoli płyn).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No widzisz, ja mam gore takich nowych, same reklamacje, juz od roku tylko oem. Pozwolilem sobie rozwalic te wahlera/Pierburga i mimo iz oem to jest to samo, plytka w srodku jest inna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Czy możecie w takim razie wskazać miejsce, gdzie można kupić EGR OE? Bo gdzie nie patrzę to są jakieś zamienniki, niestety po roku od wymiany wróciłem tymczasowo do starego, oryginalnego bo działa zdecydowanie lepiej niż nowy BorgWarnera. Chyba, że dla tego EGR muszę zakutlizować sterownik? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może podzielę się swoim ostatnim doświadczeniem, bo poprzednia wymiana EGR nie rozwiązała do końca problemu. Tzn. po roku wymieniony EGR znów zaczął rzucać błędami (nie zacinał się, elektronika raczej nie dała rady). 

Kontynuując mój wpis na górze, który opisał historię z poprzedniego roku. Znów EGR rzucał błędami, a to odstępstwo od normy, wiarygodność położenia, aż w końcu komunikacja. Nauczony już, że kupuje się tylko OE (naprawdę szkoda czasu, pieniędzy i nerwów na zamienniki i inne cuda). 

Szukając EGR w sieci ciągle miałem wrażenie, że jako EO jest sprzedawany jakiś syf, znalazłem na olx ogłoszenie gdzie faktycznie był kupiony u dealera EGR. Zamówiłem. Przyszedł. Radość, idę wymienić. Ale najpierw postanowiłem podłączyć samą wtyczkę, zobaczyć czy go widzi, zrobić test w ISTA i dopiero jak wszystko będzie ok to go zamontować. Podłączam i klops, 4cae. No dobra, to może problem z wiązką. Otworzyłem puszkę ze sterownikiem i przedzwaniam przewód po przewodzie. Wszystko ok. Podczas przedzwaniania ruszam wtyczką, ruszam wiązką. Dalej ok. Podpinam starty - działa. Patrzę na ten EGR, widać, że był montowany i mocno potraktowany czymś przy wyciąganiu. Widać ślady podważania. Hm, może ktoś z nim walczył i uszkodził podczas szarpania. Kontakt ze sprzedającym - mówi, że powinno być ok, przesłałem mu zdjęcia. Ale nie poddaje się. Jest jeszcze jedna opcja - wtyczka! Rozebrałem i postanowiłem wpiąć same piny bez plastiku. Wkładam pin po pinie, ale co włożę to wypada - aha! To Cię mam. Podgiąłem złącza, wpiąłem - działa! Zmontowałem wtyczkę, podpiąłem - działa. Dlaczego działał starty? Bo stary miał delikatnie podgięte piny i stąd zmyłka. Szybka wymiana na nowy. Test - jest ok. Pracuje stabilnie. Nie buja się otwarcie od 15 do 20%. Potrafi delikatnie oscylować +-1% ale z małą częstotliwością. Jazda po mieście - znakomicie. Kultura pracy silnika na plus, wróciła przyjemność z jazdy. Poranne szarpanie zniknęło. 

 

Przy okazji wspomnę, że warto też wymienić zaworki podciśnienia (bypass egr i poduszki), przewody podciśnień - robi to też robotę, a często są zaworki uszkodzone, przewody przetarte.  Nie wspomnę już o czyszczeniu kolektora, przepustnicy (ona nie tylko bierze udział w gaszeniu silnika, ale pracuje cały czas), klapek wirowych, odmy. Warto też zajrzeć do czujnika przed turbo, tam jest taki kruciec wkręcany do kolektora, on ma bardzo małe otworki, potrafi się też mocno zapchać. 

 

Eksperymentowałem też z sprayami do czyszczenia DPF - moim zdaniem jeśli DPF nie jest całkowicie zabity to sprawdzają się świetnie. Dwa takie zabiegi w odstępstwie tysiąca kilometrów i DPF odzyskuje życie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie podzielam Twoje zdanie. Lepiej zapobiegać niż leczyć. U siebie DPF czyszczę kilka razy w roku i jeszcze nigdy nie miałem z nim problemu. Nie wspomnę o dodatku do ON, który zmniejsza ilość sadzy w układzie wydechowym. Osobiście polecam liqui moly 2650.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.