Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich i każdego z osobna,


jestem nowym użytkownikiem forum, chociaż czytam już od jakiegoś czasu.

Mój przypadek to F10 LCI 2015r. 520d (B47) Automat 133 tyś km.

Od jakiegoś czasu walczę z problemem znikającej mocy w dolnym zakresie obrotów tj. mniej więcej do 1800 orb/min. Początkowo problem występował sporadycznie jednak z czasem częstotliwość nasila się.

Jadę ze stałą prędkością np. 50 km/h autko zredukuje sobie biegi i ma około 1100 obr/min i w tym momencie chcemy przyspieszyć, auto delikatnie drży, a uczucie jest jakbyśmy ciągnęli ciężką przyczepę.

Gdyby to był silnik benzynowy to bym porównał to do wypadania zapłonu. Jak docisnę gaz to oczywiście redukuje sobie biegi, czasem o 1, a jak jest bardzo źle to zredukuje o 2 biegi i jest rakieta. Redukcja biegów też następuje z opóźnieniem.

Kiedym mam ten defekt szarpie też skrzynia. Auto było w dwóch serwisach, w jednym powiedzieli, że turbina się spóźnia w dolnym zakresie obrotów. W drugim serwisie zdiagnozowali błąd czujnika ciśnienia spalin, który wyczyścili.

Po tym zabiegu dni w których auto jeździło dobrze było znacznie więcej. Ale ponieważ nie było idealnie zamówiłem oryginalny czujnik, który wymieniłem tydzień temu. I wtedy radość, auto idzie jak złe, z każdych obrotów, skrzynia nie szarpnie nawet na zimnym. Pojechałem rano do pracy i auto stało 8h na słońcu, jak wracałem to moja radość się skończyła, autko znów straciło moc z dołu i dalej jeździ jak chce.., nie wiem jaki to ma wpływ ale w dni w których jest powyżej 30 stopni jest zdecydowanie gorzej. Najważniejsze i najgorsze zarazem, diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów.

Jeszcze z dodatkowych rzeczy, pali mi średnio 10l w mieście, tzn kiedy są chwile, że jeździ idealnie pali 8l, kiedy jeździ źle pali 12l.

To co z autem było robione w ostatnim czasie, to wymienili egr wraz z chłodnicą w aso na gwarancji, wymieniłem olej w skrzyni biegów w polecanym serwisie w Legionowie i teraz czujnik ciśnienia spalin. W pierwszym serwisie zastanawiali się czy nie dpf, ale powiedzieli, że sprawdzili ciśnienia i ok. Auto powyżej 2000 obr/min nie ma żadnych problemów i osiąganie prędkości rzędu 234km/h nie stanowi żadnego problemu.


Za wszelkie pomysły z góry dziękuję!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam podobne objawy w f10 520d tylko że u mnie nie ma mocy tylko na zimnym silniku po dłuższym postoju. Czy rozwiązałeświat już problem?
Opublikowano

Pozornie tak, bo nie mam 100% pewności. Byłem w kolejnym serwisie gdzie sprawdzili komputerem ze błędów nie ma. Po jeździe próbnej Pan zasugerował ze faktycznie słabo idzie z dołu, ale po dłuższej przejażdżce stwierdził ze jak skrzynia zaadoptowała sie do jego stylu jazdy to jest lepiej. Zaproponował żebym pojechał na hamownie żeby mieć pewność. Pojechałem do kreatora mocy i wyszło 150 KM wiec lipa straszna, moment na poziomie 330Nm. Właściciel kreatora powiedział żebym wstawił do nich auto i znajda. Po całym dniu poszukiwań usłyszałem ze nie ma sie do czego przyczepić i auto mechanicznie super sprawne. Dokrecili opaski od dolotu do turbo, poczyscili czujniki (nie wiem dokładnie które) wymienili filtr powietrza i wyszło 170 KM i 371 Nm. Zrobili program i finalnie jest 215 KM i 423 Nm. Od tego czasu 2tyg jeżdżę i jest całkiem spoko. Auto przyspiesza do setki w 6,5s wiec całkiem mi sie podoba :) Reaguje tez lepiej na gaz, szybciej zrzuca bieg, wiec wydaje sie ze jest lepiej. Jeśli to jakiś czujnik to czekam w końcu błąd jakiś wyrzuci. Na razie przestaje jeździć do serwisów bo wydałem już pierdyliard złotych na diagnozy z których nic nie wynika.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pozornie tak, bo nie mam 100% pewności. Byłem w kolejnym serwisie gdzie sprawdzili komputerem ze błędów nie ma. Po jeździe próbnej Pan zasugerował ze faktycznie słabo idzie z dołu, ale po dłuższej przejażdżce stwierdził ze jak skrzynia zaadoptowała sie do jego stylu jazdy to jest lepiej. Zaproponował żebym pojechał na hamownie żeby mieć pewność. Pojechałem do kreatora mocy i wyszło 150 KM wiec lipa straszna, moment na poziomie 330Nm. Właściciel kreatora powiedział żebym wstawił do nich auto i znajda. Po całym dniu poszukiwań usłyszałem ze nie ma sie do czego przyczepić i auto mechanicznie super sprawne. Dokrecili opaski od dolotu do turbo, poczyscili czujniki (nie wiem dokładnie które) wymienili filtr powietrza i wyszło 170 KM i 371 Nm. Zrobili program i finalnie jest 215 KM i 423 Nm. Od tego czasu 2tyg jeżdżę i jest całkiem spoko. Auto przyspiesza do setki w 6,5s wiec całkiem mi sie podoba :) Reaguje tez lepiej na gaz, szybciej zrzuca bieg, wiec wydaje sie ze jest lepiej. Jeśli to jakiś czujnik to czekam w końcu błąd jakiś wyrzuci. Na razie przestaje jeździć do serwisów bo wydałem już pierdyliard złotych na diagnozy z których nic nie wynika.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

215KM i 423Nm w 520d i 6,5 do setki.


Czy Ty masz nas za idiotów ?

Opublikowano

Tak pokazała durna akpka :)

Oczywiście nikogo za idiotę nie uważam, spokojnie.

Ale nie mam też profesjonalnego sprzętu żeby sprawdzić dokładnie.

Mogę tylko powiedzieć, że mierząc tą samą apką, przed programem 8,5s pokazywała.

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.