Witam wszystkich i każdego z osobna, jestem nowym użytkownikiem forum, chociaż czytam już od jakiegoś czasu. Mój przypadek to F10 LCI 2015r. 520d (B47) Automat 133 tyś km. Od jakiegoś czasu walczę z problemem znikającej mocy w dolnym zakresie obrotów tj. mniej więcej do 1800 orb/min. Początkowo problem występował sporadycznie jednak z czasem częstotliwość nasila się. Jadę ze stałą prędkością np. 50 km/h autko zredukuje sobie biegi i ma około 1100 obr/min i w tym momencie chcemy przyspieszyć, auto delikatnie drży, a uczucie jest jakbyśmy ciągnęli ciężką przyczepę. Gdyby to był silnik benzynowy to bym porównał to do wypadania zapłonu. Jak docisnę gaz to oczywiście redukuje sobie biegi, czasem o 1, a jak jest bardzo źle to zredukuje o 2 biegi i jest rakieta. Redukcja biegów też następuje z opóźnieniem. Kiedym mam ten defekt szarpie też skrzynia. Auto było w dwóch serwisach, w jednym powiedzieli, że turbina się spóźnia w dolnym zakresie obrotów. W drugim serwisie zdiagnozowali błąd czujnika ciśnienia spalin, który wyczyścili. Po tym zabiegu dni w których auto jeździło dobrze było znacznie więcej. Ale ponieważ nie było idealnie zamówiłem oryginalny czujnik, który wymieniłem tydzień temu. I wtedy radość, auto idzie jak złe, z każdych obrotów, skrzynia nie szarpnie nawet na zimnym. Pojechałem rano do pracy i auto stało 8h na słońcu, jak wracałem to moja radość się skończyła, autko znów straciło moc z dołu i dalej jeździ jak chce.., nie wiem jaki to ma wpływ ale w dni w których jest powyżej 30 stopni jest zdecydowanie gorzej. Najważniejsze i najgorsze zarazem, diagnostyka nie pokazuje żadnych błędów. Jeszcze z dodatkowych rzeczy, pali mi średnio 10l w mieście, tzn kiedy są chwile, że jeździ idealnie pali 8l, kiedy jeździ źle pali 12l. To co z autem było robione w ostatnim czasie, to wymienili egr wraz z chłodnicą w aso na gwarancji, wymieniłem olej w skrzyni biegów w polecanym serwisie w Legionowie i teraz czujnik ciśnienia spalin. W pierwszym serwisie zastanawiali się czy nie dpf, ale powiedzieli, że sprawdzili ciśnienia i ok. Auto powyżej 2000 obr/min nie ma żadnych problemów i osiąganie prędkości rzędu 234km/h nie stanowi żadnego problemu. Za wszelkie pomysły z góry dziękuję!