Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam,


w mojej 320d przy przebiegu 210 tys km i wieku 5 lat, postanowiłem profilaktycznie wymienić klapki kolektora ssącego,

w silniku N47T jest to część wymienna nr 11617812938

ponieważ robiłem to pierwszy raz, najpierw obejrzałem film z innego auta:



tak wyglądały stare klapki po zdjęciu kolektora

NNwWVd.jpg

te klapki są z tworzywa i nie wyglądały jakby miały odpaść, ilość sadzy nie była też wielka


dolot wygląda tak

jW8C7Q.jpg


znacznie gorzej wyglądał EGR

SpB4Rh.jpg

i z drugiej strony

Z9bub3.jpg


podczyściłem go skrobiąc nalot szprychą rowerową, nie miałem czasu na dokładne mycie na mokro,

po czyszczeniu wygląda tak, została lepka maź, ale w znacznie mniejszej ilości

nuPCW3.jpg


zebrałem też nieco nalotu z kolektora od strony EGR i założyłem nowe klapki


mam pytanie: czy komuś te klapki się urwały? wymieniacie je?

czyścicie EGR?

Edytowane przez zipi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto wyczyścić EGR i dokładnie umyć kolektor ssący (u mnie poza skrobaniem szpachelką i czym popadnie, przyszła jeszcze chemia i myjka ciśnieniowa) - kilka dodatkowych KM gwarantowane.

Wymieniałem klapki przy 185 tyś km (2014 rok) i jedna z nich ledwo się trzymała na ośce - także zdążyłem w ostatniej chwili.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.