Skocz do zawartości

320d 163km pisk paska klinowego po włączeniu klimatyzacji


GOLOMB

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Nie mogę sobie poradzić z przerażającym piskiem paska klinowego po włączeniu klimatyzacji. BMW e90 320d 163km 2005 rok 230tys przebiegu. Napinacz paska oraz koło pasowe miały luzy więc diagnoza była prosta, że trzeba to wymienić. Także wymieniłem:

- koło pasowe

- napinacz paska

- rolke zwrotną paska

- 2 paski (PK długi + krótki od wspomagania)


Po wymianie powyższych części... pisk jest jeszcze większy :) (bo dlaczego miało by być inaczej). Do wymiany została w sumie tylko pompa wody i sprężarka klimatyzacji i będzie komplet, ale znając życie nawet jak właduje w to pieniądze i to wymienię to pasek będzie dalej piszczał (bo dlaczego nie?). A później się okaże że przyczyna była zupełnie inna a ja zdążę już wymienić pół silnika. Poniżej filmik z problemem:

https://www.youtube.com/watch?v=34jb4gGPzOI


Widzę, dużo podobnych postów na forum ale nigdzie konkretnego rozwiązania tylko dyskusje na 3 strony pełne gdybania. Czy ktoś miał taki problem i znalazł rozwiązanie? Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej długości zakładasz krótki pasek? PK ile? Miałem ten sam problem, miesiąc w miesiąc wymiana paska na nowy conti i nic.

Więc u Ciebie to był problem z długością paska, po dobraniu odpowiedniego problem zniknął? Nie wiem jakiej długości moje są - w sklepie podałem model i mi dali. Muszę zobaczyć na opakowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw wg mnie źle dobrało długość paska albo stworzyło taki, że tylko oryginalny nie piszczy. Według ETK pasek powinien być 4pk810 natomiast każdy katalog w sklepie pokazuje inaczej. Kupowałem wszystko jak i Conti czy nawet najgorsze gówno jakie było na rynku i czasami nawet zaczynał piszczeć po 10 minutach. Problem się rozwiązał jak kolejny 4 raz z rzędu pojechałem po pasek i Pan mi dobrał 4pk815 od boscha. Od tamtej pory jeżdżę już rok i żadnego problemu. W niektórych sklepach motoryzacyjnych jak dobierali mi po numerze to wychodziło nawet 4pk820. Aktualnie 815 bosc i jest idealnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to nie wina paska klinowego ani paska od wspomagania. Auto dzisiaj zaczęło burczeć nawet bez włączonej klimy i pasek też popiskuje... a jak włączę klime to piszczy jakby świnie zabijali. Z mechanikiem obstawiamy sprężarkę klimatyzacji, bo za nią widać jak PK lata (pomiędzy innymi rolkami ładnie prowadzi bez drgań a za sprężarką widać że lata). Niby ma delikatny luz ale czy również by auto burczało z wyłączoną klimą? Gdy zdjeliśmy oba paski to silnik chodził jak marzenie.. idealnie, zero problemów więc to raczej nie poduszki pod silnikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam


Przerabiałem to u siebie.

Tylko oryginalny pasek. Zadne contitech itp.

Numer :11 28 7 790 450

Koszt spory ale cisza.


Chyba ze masz już wyrobione kolo pasowe.

Ja wymieniałem cały komplet napędowy, kolo pasowe wszystkie rolki, pasek. Tylko pasek kupilem z serwisu. Na pasku conitech potrafił czasami zapiszczeć. Tańszych nie próbowałem.



pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak carambol wspomniał. Niby conti to porządna firma ale ich paski to gruz który nawet nie włożę do kosiarki. Kupiłem o polowe tańszy i od roku cisza. Wcześniej kupiłem chyba 3 lub 4 conti w ciągu roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie założyłem pasek Gates (długi) + Conti (krótki). Dla sprawdzenia założyłem teraz swój stary długi pasek, który nigdy nie piszczał (trzymałem go w bagażniku) i też teraz piszczy. Poza tym silnik burczy. Burczałby od paska?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszczenie to ogólnie zużyty pasek (wyślizgany) lub zużyte kolo pasowe. Obie rzeczy nowe.

Buczenie to zużyte kolo pasowe lub uszkodzona sprężarka klimatyzacji (chyba ze masz za mało czynnika chłodzącego).


Jakiej firmy założyłes kolo pasowe?

Jezeli to nie bylo CORTECO albo oryginal to niestety może to byc kolo (to burczenie).


Napinacz jaki wstawiłeś?


A paskki koniecznie takiej długości:

6PK X 1836

4PK X 810 (ewentualnie 815)


Odglos uszkodzonego kola pasowego jest bardzo podobny. -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.