Skocz do zawartości

[e60][M57N2] Gluche pukanie z komory silnika


mavaros

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Ostatnio kolo 22 postanowilem wykasowac sobie bledy po wczesniejszej wymianie klemy IBS. Po wykasowaniu bledow odpalilem silnik aby zobaczyc czy klema jest sprawna gdyz kupilem uzywke - sprawna :) ale... Wiadomo jak to w nocy... uslyszalem dziwne pukanie od strony silnika. Nie wiem co to jest

Na YT znalazlem filmik pokazujacy identyczne pukanie jak u mnie


https://www.youtube.com/watch?v=lrztV1-iMTI

najlepiej slychac w 15 sek - takie miarowe stukanie


Po filmem jest napisane ze jest to zawor sterujacy egr. Mozecie to potwierdzic i ewentualne info jak to naprawic ??

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć mam identyczny odgłos przy silniku. Czy już może rozwiązałeś problem ?

Czytałem że problem może być po stronie tłumika drgań albo jakiegoś zaworka od serwo hamulca.

Ale nic konkretnego nie wiem. Daj znać ja się uporasz z problemem i oczywiście co było przyczyna

Pozdrawiam Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z forum nazywają tę dolegliwość "kaczką". Jeden z przetworników ciśnienia (a nawet podciśnienia) sterujących klapkami kolektora lub EGRem do sprawdzenia. Najczęściej wystarczy czyszczenie. Ale jeśli membrana zniszczona to wymiana.

A który to przetwornik to łatwo sprawdzić zaciskając palcami odpowiedni przewód podciśnienia.

Edytowane przez bartolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to normalna praca silnika. Będą dni kiedy będzie to słyszalne, a będzie czasami tak, że nie będzie tego słychać. Jest wiele zmiennych, na których podstawie ECU załącza EGR.
Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie. Bingo! Po wypięciu przewodu od EGR dźwięk buczenia znika po ponownym podłączeniu odgłos pojawia się.

Czy to znaczy że mam do wymiany przetwornik ciśnienia nr realoem 11747796634.

Link do strony https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NS71-EUR-04-2006-E61-BMW-530d&diagId=11_2336#11747796634

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie czytasz tego co do Ciebie się pisze. Jest to normalna praca silnika. Jeśli przeszkadza Ci ten dźwięk, to najlepszą opcją jest wyprogramowanie mapy EGR z ECU, przy okazji silnik nie będzie oddychał własnymi "odchodami".
Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy z forum nazywają tę dolegliwość "kaczką". Jeden z przetworników ciśnienia (a nawet podciśnienia) sterujących klapkami kolektora lub EGRem do sprawdzenia. Najczęściej wystarczy ciśnienie. Ale jeśli membrana zniszczona to wymiana.

A który to przetwornik to łatwo sprawdzić zaciskając palcami odpowiedni przewód podciśnienia.

 

np. ten

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem cię w zupełności. Jesteś pewien tego co piszesz tzn. wiesz o co chodzi.

Ja nie i dlatego szukam rozwiązania na tym forum.

Ten dźwięk w ogóle mi nie przeszkadza. EGR nie chce się pozbywać tak samo jak innych elementów np katalizatora czy dpf.

Dlatego pewnie będę jeździł tak dalej i się nie przejmował. . Chyba ze ktoś mnie przekona ze źle robię.

Znalazłem jeszcze taki wątek na ten temat. . Pewnie szukam dziury w całym ale to nie prawda.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=320050&hilit=E61+lci+2007

Pozd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam w końcu udało mi się wymienić zawór podciśnienia EGR.

Pozbyłem się „kaczora” i co najważniejsze spalanie w mieście znacznie spadło.

W trasie pali w normie ale w mieście ponad 17 litrów brał.

Teraz po wymianie to samo miasto i te same trasy już 12 pali.

Cud :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam w końcu udało mi się wymienić zawór podciśnienia EGR.

Pozbyłem się „kaczora” i co najważniejsze spalanie w mieście znacznie spadło.

W trasie pali w normie ale w mieście ponad 17 litrów brał.

Teraz po wymianie to samo miasto i te same trasy już 12 pali.

Cud :cool2:

 

Podłącze się bo mam identyczne objawy w e83 3.0sd i mnie już to denerwuje - ten dźwięk.

Co kolega wymienił? Ten przetwornik ciśnienia czy sam EGR przy przepustnicy gaszącej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.