Skocz do zawartości

M50b20 brak ogrzewania


Rychu94

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko forumowicze


Jak w temacie brak ciepłego powietrza w kabinie, ostatnio rozsypała się wiskoza i wskaźnik temp. doszedł prawie do czerwonego i wywaliło płyn (nie dolewałem na gorącym silniku zostawiłem auto do ostygnięcia na parkingu) jak już ostygła dolałem wody mniej więcej odpowietrzyłem , do domu 10 km myślę dojadę włączam ogrzewanie na max i jadę ogrzewanie jest, staję na czerwonym wali zimnym, ruszam po chwili znów ciepłe udało się dojechać nie przegrzewając silnika, od wywalenia płynu na obc cały czas błąd Check coolant level, na drugi dzień wymieniam wiskozę i termostat zalewam płyn chłodniczy odpowietrzam, niby odpowietrzona lecz brak ogrzewania odkręcam korek zbiorniczka wyrównawczego po 40 minutach i trzymania na 1500 obrotach leci prawie gorące, zakręcam korek po 30 sekundach znów wali zimnym, na drugi dzień trasa 400 km przed wyjazdem sprawdziłem stan płynu dolałem jakieś 200ml ale to normalne po wymianie, całą trasę temperatura 1mm powyżej połowy ale to chyba ok, cały czas wali zimnym, w trasie spalił się rezystor dmuchawy (zwykła klima na pokrętła) ale to raczej zbieg okoliczności, po trasie otwieram maskę łapie za węże koło elektrozaworów a one praktycznie zimne, znów odkręcam korek 40 min leci ciepłe zakręcam leci zimne


jeżdze juz tydzien czasu od wymiany termostat nowy, wiskoza sprawna, pompa pompuje, płynu nie ubywa, oleju nie przybywa nie kopci na biało, przy kazdym odpaleniu i zgaszeniu check coolant level... Co jest nie tak jakieś pomysły???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego już dokładnie nie pamiętam ale poza tym że odkewcisz korek na chłodnicy to obok korka powinieneś mieć plastikowa śrubkę tzw odpowietrznik i tym spróbuj odpowietrzyć. Zwróć uwagę że podczas Odpowietrzania musisz mieć ustawione ogrzewanie na max gorące żeby poszedł obieg. Możesz spróbować odpowietrzyc też w sposób taki że auto postawisz przodem wyżej względem tyłu. Drogi pomysł to jak się nie mylę i dobrze pamiętam to na przewodzie idącym z silnika do nagrzewnicy masz elektro zawór który steruje (otwiera i zamyka) dopływ ciepłego płynu z silnika do nagrzewnicy. Sprawdź czy dochodzi tam prąd. Przed tą drogą operacja sprawdź bezpieczniki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dochodzi prąd do elektrozaworu na wężyku z silnika do nagwnicy. Jak masz jakąś dodatkowa parę rak to możesz położyć palec za elektro zawór a ktoś może odkręcać ciepło i zakręcać w kabinie a ty powinieneś czuć cykanie elektrozawory https://www.google.co.uk/search?q=elektrozawor+e36&client=ms-android-huawei&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi8wvf2-7TcAhWMAsAKHezmBQ4Q_AUIESgB&biw=360&bih=623
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam ten podwójny i nic w ogóle zero reakcji nic nie cyka. A jak sprawdzić czy dochodzi prąd jest tam kostka z 3 kabelkami, bezpieczniki sprawdzone wszystkie ok, a czy jest jakiś przekaźnik??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzić czy prąd dochodzi? Musiał byś sobie skonstruować probówkę najlepiej jak byś miał żarówkę od świateł postojowych ta malutka i jej oprawkę z kablami. Jeden kabel z oprawki dajesz na masę silnik albo karoserią. Drugi przykładasz do jednego z trzech pinów w kostce która wymieszać z tego elektrozaworu. Jeden pinbto masa drogi to chyba prąd stały jak się nie mylą. Trzcianka pin to właśnie ten sterujący. Sprawdź czy jest prąd na stałym żarówka powinna się zaświecić. Na pinie sterującym z kabiny nie będzie prądu kiedy masz na zimno. Włączysz na ciepło powinien być prąd. Jak prąd dochodzi to elektrozawór masz do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast żarówki może masz stary klakso który działa bądź silniczek spryskiwaczy chodzi o to żeby podłączyć plus i masę i sprawdzić czy urządzenie które będzie robić za probówkę będzie działać czy właśnie dochodzi prąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wczoraj właśnie tez wymieniałem płyn.

Może to oczywiste, a i tak sam się na tym przez chwile złapałem bo teraz jak jest ciepło jexdzi się na zimnym nadmuchu :-), mianowicie nawet jak ustawisz pokrętła na gorące to jest jeszcze pod środkową kratką trzecie pokrętło ciepło-zimno ono tez musi być ustawione na gorące. W przeciwnym razie nawet jak pokrętła od temperatury są na gorące a to pod kratka na zimne to poleci zimne.

Kolejna sprawa przy odpowietrzania to stosuje i sprawdza się.

Na wyłączonym silniku odkręcam odpowietrznik i korek na zbiorniku wyrównawczym nastepnie dmucham wypychając płyn i tak kilka razy. Po zakończeniu dmuchania żeby nie utracić wytworzonego ciśnienia najpierw zakręcam odpowietrznik. Jak tak robię to praktycznie silnika nie muszę włączać jest odpowietrzony :-)

Przed tym zanim tak robiłem tez była masakra z odpowietrzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co do tego pokrętła w kratce to chyba sprawa oczywista jak ktoś dłużej uzytkuje BMW to powinien wiedzieć. Dzięki kolego za uwagę może autor zapomniał o tym pokrętle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no o pokrętle to ja pamiętam :D

a co do elektrozaworów jednak działają mój błąd bo sprawdzałem na odpalonym i nie czułem nic, dzisiaj sprawdziłem na zgaszonym i czuć lekkie tykanie. A więc może jeszcze zapowietrzona

A co sądzicie o korku od zbiorniczka wyrównawczego bo wyczytałem ze on upuszcza jak jest za duże ciśnienie w układzie, a dziś rano odkręcam korek aby sprawdzić czy wszystko ok z płynem chłodniczym ( stała całą noc nieodpalana) i słychać ze uchodzi troszkę powietrza a to moim zdaniem dziwne żeby po całej nocy w układzie utrzymało się ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwne bo w układzie nie powinno być grama powietrzna. Odkręcać korek i odpal auto niech się zagrzeje do pozycji wskazówki w pionie. Odkręcać nagrzewanie i nie zakręcaj zbiorniczka. Tam pod korkiem z boku powinien delikatnie nalewać się płyn. Obserwuj czy nie będzie się płyn wylewał. Spróbuj odpowietrzyć w ten sposób. A przypomnij przewody od silnika do elektrozaworu nasz ciepłe? A za elektro zaworem jakie są?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raz przejadę 20 km i są zimne a nieraz po 8 kilometrach są już gorące ale leci ledwo letnie ogrzewanie. Co najgorsze od strony kierowcy ale z tyłu pod wykładziną jest mokro z przodu sucho tylko że auto stało prawie 2 lata i było troszkę pleśni w środku, i teraz nie wiem czy to przez wilgoć czy nagrzewnica cieknie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej wszystkim


Mam klimatyzacje manualną dwustrefową, Jest dobry znak becia zaczyna grzać TZN. dwa pokrętła ustawione na max temperaturę po stronie kierowcy leci już gorące a po stronie pasażera wieje zimnym :cry2: jakieś pomysły Forumowicze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie raz przejadę 20 km i są zimne a nieraz po 8 kilometrach są już gorące ale leci ledwo letnie ogrzewanie. Co najgorsze od strony kierowcy ale z tyłu pod wykładziną jest mokro z przodu sucho tylko że auto stało prawie 2 lata i było troszkę pleśni w środku, i teraz nie wiem czy to przez wilgoć czy nagrzewnica cieknie

Przelew jest? Ciągły i mocny? Lekko syczec będzie bo to układ ciśnieniowy i korek do 0 nie puści ciśnienia i zawsze rano będzie lekki syk.

Chłodnica cała sei nagrzewa? Termostat puszcza? Wisko się załącza?

W twoim przypadku najważniejsza jest weryfikacja przelewu. Albo masz jakiś kawałek np łopatki pompy, albo pompa siedzi albo źle odpowietrzasz układ. LPG masz?


Albo po przegrzaniu padła uszczelka. Ale to najczarniejszy scenariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica nagrzewa się cała na wolnych obrotach tak z 30 minut zaczynając od góry aż do dołu, wiskoza się załącza bo aż strach ręką zatrzymac, termostat na 100% się otwiera sprawdzałem w gotowanej wodzie, a co do przelewu to na wolnych obrotach to widać jak spadną 2 kropelki na sekundę, jeszcze jedno był niedokrecony ten czujnik na dole chłodnicy ten od stanu płynu ale nic nie ciekło może poprostu zasysał powietrze


Sorki za zwłokę ale robię od rana do wieczora i nie miałem czasu wszystkiego sprawdzić :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak pisałem czujnik od stanu płynu był całkowicie luźny może to przez niego bo przez 2 tygodnie musiałem dolać może ze 100ml. Teraz jest dokręcony i zobaczę czy coś ubędzie jak nie to pewnie nagrzewnica, a da się ją jakoś przepchać czy tylko wymiana??

A mam jeszcze jedno pytanko bo mam 2 elektrozawory, czy obydwa służą do otwierania i zamykania dopływu płynu? Czy drugi służy do czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.