Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na czym polega ten problem? Jeśli raz się wymieni łańcuch i napinacze na takie pozbawione wad to problem znika w 100%? Czy może sama konstrukcja silnika jest wadliwa i nowy łańcuch też będzie mógł się zerwać?

 

Ile kosztuje wymiana napinacza i łańcucha? Profilaktycznie, gdy jeszcze nic się nie zerwało.

 

Problem nie znika w 100%, jedynie ryzyko zerwania będzie mniejsze. Jeśli chcesz wymieniać, to lepiej od razu kompletny rozrząd, myślę że do 3 tyś można to zrobić z montażem (w zależności od producenta podzespołów).

Ogólnie to raczej sama konstrukcja łańcuchów jest zbyt delikatna i stąd te problemy. Napinacze i ślizgi też zostały poprawione. Jest lepiej, ale szuranie często powraca nawet po paru tyś km po wymianie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • Odpowiedzi 214
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak to jest, że w N47 łańcuch teoretycznie może Ci zniszczyć silnik po przejechaniu kilku tyś. km, a nie słyszałem by w innych silnikach od BMW z E90 występował podobny problem. Czy występuje? Nie wiem, czy w BMW łańcuch rozrządu standardowo jest z tyłu silnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Łańcuch po zerwaniu zniszczy lub bardzo uszkodzi silnik, wiec lepiej rozrząd wymienić wcześniej.

 

Rozrząd w dieslach Bmw jest od strony skrzyni biegów w silnikach od około 2007 roku - min. w silnikach N47, N57...To udane silniki, ale trzeba pamiętać o wymianie kompletnego rozrządu (tak pomiędzy 150 a 200 tyś km przebiegu). Naprawiałem N47 z zerwanym środkowym łańcuchem przy 206 tyś km przebiegu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Czy to zawsze wygląda w ten sposób, że występują jasne symptomy jak spadek mocy, głośna praca silnika, jazgot tego łańcucha? To znaczy chodzi mi o to czy auto daje czas by spokojnie wymienić te elementy rozrządu wymienić, czy może znikąd łańcuch się od tak urywa i niszczy na tyle silnik, że naprawa jest nieopłacalna...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Często słychać tzw. szuranie łańcucha, ale jest dużo przypadków że nie było jakichkolwiek oznak zużycia łańcucha i silnik nagle gasł podczas jazdy. Po rozebraniu okazywało się, że pękł któryś z trzech łańcuchów (najczęściej górny lub środkowy) i silnik nadawał się do remontu lub do wymiany. Gdy pęknie łańcuch, to do naprawy lub wymiany jest: głowica + uszczelka, często podstawa wałków rozrządu i ich pokrywa, czasami zostają uszkodzone tłoki...no i do tego robocizna i oczywiście nowy kompletny rozrząd ("plus/minus" ok 1500zł).

Rozsądniej wychodzi wymienić rozrząd na czas (150-200 tyś km) i mieć spokój na kilka lat. Najczęściej pękają rozrządy w wersji silnika A (od 2007 do około połowy 2008 - ale to trzeba dokładniej sprawdzić). Numery części rozrządu były kilku krotnie zmieniane, ale problem nie został w pełni rozwiązany i raczej nie zostanie - łańcuchy są zbyt delikatne aby wytrzymały całą żywotność tego silnika.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie się da...ale jaki to będzie koszt? Tu nie skończy się na kupnie gołego słupka.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Pewnie się da...ale jaki to będzie koszt? Tu nie skończy się na kupnie gołego słupka.

 

nie mówię o gołym słupku - to oczywiste. Tak sobie pomyślałem ,że skoro i tak trzeba kupić silnik bo "wybuchł" to czemu nie dołożyć trochę i od razu nie zamontować czegoś znacznie mocniejszego niż 143km :D

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Obydwa silniki ktore zakladalem byly od x1 . W mojej e91 zalozylem silnik od x1 2.0d x-drive 177KM z 10 roku . Zmienilem caly motor przy przelocie 30tys km bo szurał łancuch , w nowym też juz chalasuje ! Drugie auto bylo klienta silnik tex z x1 ale bez x-drive.bloki te same, roznice tylko w osprzecie bo w 177KM wtryskie są juz piezo jest inny egr , itd. Rozrzad to maly problem , najgorsze to pekajace bloki miedzy cylindrami, niska kultura pracy na biegu jałowym . Pozatym silnik malo awaryjny.

 

 

Witam

 

Mam problem , mam e82 z padniętym motorem n47d20b szukam informacji na temat wymiany słupka na n47d20c , albo n47d20d - możecie coś doradzić , ewentualnie polecić kogoś kto pomoże .

 

Z góry dzięki za odpowiedź

 

Pozdrawiam

Szymon

501938848

[email protected]

  • 2 lata później...
Opublikowano
witam, jest jakaś różnica między blokami n47d20a - n47d20b - n47d20c aktualnie mam b (204km) u siebie, ale prawdopodobnie będzie blok do zmiany, można wziąść blok a lub c czy to wogole inne konstrukcje?
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
A co sądzicie o silniku N47T D20C według nr vin montowany w e91 320D 2.0D 184KM z 2012 roku. czy proglem zrywania łańcuszka został tam rozwiozany wzgledem D20A. prosił bym o opinie uzytkowników tej jednostki jeśli można.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.