Skocz do zawartości

błędy AIRBAG


PanRafal

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni!

W momencie zakupu e38 z 1999 roku (728iA) dostałem do rąk sterownik AIRBAG z informacją, że trzeba go wymienić, bo sypał błędami. Znalazłem na allegro identycznie oznaczony sterownik, zamontowałem, usunąłem stare błędy i .... [BAD]. Nadal wywala 4 błędy. Czy nowy sterownik też jest uwalony? Czy może poduszki są wystrzelone? Może jeszcze coś innego? :mad2:


Stare błędy:


y4m3YA7m9_QjCrYqtVFALKhwmWY2ILgLHGrCRk-kuOSe4rvgejFmCAunIdECCaJ1uswWTqCBjnjFWfaFLVLWUHk25J9hCR79N3H_grTVLaPiSTHwFyNFfLc9KeBtnuBNfaJ7FLFeYgjgc_qUPJBAtIrXmnFi0Jmff-wp5lnSKxtnQjfVVKmFsx19u6L_sWTuCVwtIMRs76St73nYSzp6IN6mw?width=1600&height=900&cropmode=none

y4mONg0gG7C_VitydjDy0N9oJoDYXdGbITHEDqHAyU21EGsAqQc1qWurEyRvKUQLCfXxLYNUvlaCKpYxbz7MaJx6tjnU3-atVrMTmz4yjUE5oBWRfeUM4tQuIr7Oy6qEVuK4cw2e7gc6VPC-55a8ZyWfaeHL5s4IMFzigMnPQXrV8lPiTlCGdZi1JMZEoMdpZs2V4A44ColFhra9YuFPDvlkw?width=1600&height=900&cropmode=none


Nowe błędy:


y4msu4A-cPnknjxZa46s8ITEuRwDTL6VdFeZ-eVEdlbG297J0VHsshmhQHlyDgNjG5lxePDg1BkqCkz3oYuhl0Tuu5wQRYnFsWcVBdXy7S-SPFP4E12aFJrVsL31YL9wEclURambmNpZ9HVnXDpa5vS_0VMOHFLDPcmsK13S5XLtLBF5D2Z_VQZlzrQhfjEP4JFtIV3IeLHdS-SoXhClQ82_w?width=1600&height=900&cropmode=none


Pozostałe informacje z INPA:


y4mYn-xDHz5xeKiQ5QFOqkp8K_dAftKrqAz9zpa7GdBIvsdda5rTTSaLef678lcooC6SRy308nvSWZfvTV7NuGsJjVlYY3Hg9wxPvDkSNPGRn9DsT-8LInFC3j70OOhT4xz-wShr_B4TKIn0jz648C3LmpHJlOgwji8-UndDo2X-GpJ-A82wzCbFuVuufoB-Q75aUvs0rLXuhfo0qK10eaQIg?width=1600&height=900&cropmode=none

y4mXmMUlnMONttKR2aRlbUvbkhbrxd6b0_TjYh9kmkuPUT8xMCKNO-XGNM21PNjbEG0nuZZH7Gy1VQjfFcB6_3XrXHIeABEfq5UQcqW8_SKPXewMg9TIGL7pW9kNhslA7UbrkSuqwhLHOh2PyWIHyJ0T1W6vp0Aox5C9TX4G7hOJn5iQt_jlCDjWvtIEoR96taKLRVQqwXgU6qwDnEQ9VrvsA?width=1600&height=900&cropmode=none

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógł jakiś magik cos namieszać .Sprawdz poduszki czy one woogule sa,bedą ślady druciarstwa napewno jak cos było kombinowane.

Teraz np. w UK jak cos sie swieci na desce auto nie przechodzi przeglądu i jest nowa moda

rozbieranie liczników i wkładanie plastików zasłaniających np kontrolkę check engine :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu:

Pacjent E38 730d 99r. polift.

W dniu zakupu była kierownica poliftowa bez taśmy - nie działał klakson itp.

Zakupiłem kierownicę od E39 przedlift z multi, wszystko wpiąłem - multi działa, klakson też, jest błąd poduszki.

Inpa mówi: ignition circuit 0 driver airbag.

Sprawdzając przejście na tasmie w wtyczce od airbag mamy dwa kable - żółto-czarny i żólto-brązowy, teoretycznie sprawdzając przejście na kablu powinno na mierniku pokazywać przejścia - idąc jednym kolorem kabla z początku na koniec ( analogicznie kabel nie przerwany ). Ale... Np jak zrobię na krzyż czyli żółto czarny i żółto brązowy to też piszczy, tak jakby kable nie były odizolowane. Jakieś rady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze tak, sprawdzasz ciągłość np żółtego jest ok, potem brązowego również.I później przykładasz wskaźnik na początek zółtego i dotykasz do końca brazowego to też jest przejście .Jeżeli tak to jeszcze sprawdź z jednej strony przewodu początek żółtego i brązowego jeżeli jest przejście to masz odpowiedź.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak mówisz, ale chyba wiem co robi "zwarcie"

Po rozebraniu wtyczki i wyjęciu pinów jest blaszka, która tworzy połączenie dwóch przewodów, czy tak powinno być?

20180715_195038.jpg


Blaszka tworzy jakby mostek i miernik na teście przejścia pokazuje, że przejście jest czyli jakby zwierało krzyżowo.

20180715_195202.jpg


Taśma wczoraj montowana z kierownicą, dziś się totalnie uszkodziła i nic nie działa, zamówię taką samą i sprawdzę tam czy poduszka powinna zwierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz pytanie, bo widzę ze do E39 idzie brązowy kabelek do uziemienia/obudowy kierownicy i do wtyczki, a w kierownicach z allegro do E38 idzie niebieski, to samo tyczy się kolorów kabli, czy to jest różnica?


Według realoem, ta sama tasma była:

5' E39   (02/1995 — 12/2003)

7' E38   (11/1993 — 07/2001)

Edytowane przez krzynu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze sprawdzić przewody które idą z poduszki kierownicy do taśmy czy sprawne. Albo schemat tam powinno być na które piny jest wpięta poduszka i jak do taśmy.Pytanie czy sama poduszka jest sprawna.Zamiast poduszki spróbuj dać opornik 2,5 ohma Edytowane przez tomek7272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy sama poduszka jest sprawna.

 

Właśnie, tego do końca nie wiem, bo niby cała, kupiona od znajomego z auta z rozbiórki. Poza wystrzałem poduszki da się sprawdzić czy jest sprawna? :D


Podmienię na dniach od kolegi co ma E39 z taką kierownicą, jak ma jednonabojową jak ta teraz to sprawdzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj zamiast poduszki opornik 2,5 ohma.Jak błąd zniknie to wina poduszki jak nie to połączenia.

 

Opornik włożyć tam w wtyczkę która wpinam bezpośrednio do poduszki? Zamówię nową taśmę bo tak jak pisałem ta uległa zerwaniu, wcześniej była za mocno zwinięta i jak skręciłem w prawą to pozrywało... Jak przyjdzie taśma to zrobię próbę i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.