Skocz do zawartości

[E90] - N46 318i - bierze olej i kopci na biało


illusion3

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem opcji szukaj, ale w podobnych tematach nie było nigdzie aż tak drastycznego przypadku ubytku oleju. Była poruszana kwestia odmy i uszczelniaczy zaworów, w przypadku wymiany uszczelniaczy należy wykonać ponoć planowanie głowicy. Czy jeszcze coś może powodować aż taki poważny ubytek oleju? Przesiadłem się z auta które od wymiany do wymiany po 15k km brali 1L oleju.. więc proszę zrozumieć moje zdziwienie. Chciałbym też zasięgnąć informacji jak poważna jest to usterka, gdyż rozważam sprzedaż tego auta po 2 tygodniach od zakupu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, tylko musisz znaleźć warsztat, który to potrafi.

Druga rzecz, znane na forum są przypadku wariujących czujników poziomu oleju.

Możesz mieć pecha, i zarówno uszczelniacze jak i czujnik są do wymiany.

Na Twoim miejscu zlałbym olej, i sprawdził ile go faktycznie jest. Inaczej nie dowiesz się, czy czujnik wariuje, czy jednak aż takie ilości oleju są spalane.


Tak czy siak, do rozwiązania problemu najlepiej, żeby auto nie jeździło. Spalanie oleju zniszczy Ci katalizator.


BTW, jak chcesz spać spokojnie, to sprawdź czy pod korkiem od oleju i płynu chłodniczego nie masz mazi, zmierz sobie kompresję, i ew. kup tester na obecność spalin w płynie chłodniczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia, auto zanim je kupiłem stało kilka miesięcy uszkodzone. (Uszkodzone w zimę, naprawiać zacząłem w maju) mechanik zasugerował, aby zanim sie zacznę brać za wymianę uszczelniaczy zaworów, czy pierścieni, abym spróbował dolać ceratecu. Myślicie ze to moze w jakimś stopniu pomoc? Ktos używał, w takim przypadku gdy wasze auta paliły duze ilosci oleju ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz próbować. Natomiast praktyka pokazuje, że zużyte uszczelniacze to typowa usterka silnika N46.

Jeśli dobrze pamiętam, to gdzieś na forum widziałem taką 'procedurę' sprawdzania uszczelniaczy:

- odpal auto i zostaw na 10 minut

- potem przegazówka

- jeśli dymi to uszczelniacze do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie, przyjrzałem się jeszcze raz jak wygląda pod maską i mam sporo oleju po prawej stronie od silnika. Szukalem miejsca, wycieku i wydaje mi się, że znalazłem, na tyle na ile da sie to sprawdzić bez odkręcania czegokolwiek. Wyciek jest z czarnej nakrętki obudowy filtra oleju. Czy jeszcze moze byc z innego miejsca? Np. moze być uszczelka podstawy filtra do wymiany i przez nią tez moze sie sączyć olej ? Czy to moze powodować taki ubytek? Ze komputer wskazał doleweke po przejechaniu 500 km od wymiany oleju, czy filtr oleju + chlodniczka moga powodować kopcenie? Auto nie kopci cały czas.. poniżej wrzucam zdjęcie wycieku.


rFRS8pf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No wlasnie z tym jest problem, mam goscia co to zrobi ale 100 km ode mnie. W Poznaniu stawki kosmiczne, a jak sensowne to slysze ze termin na przelom wrzesnia/pazdziernika. A z uszczelniaczami to robota jednak na nie wiecej niz 1 dzien, raczej czysta ale za to precyzyjna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.