Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z BMW e60 2005r n52b25 na dwóch vanosach. A mianowicie swieci się kontrola check engine, i auto po odpaleniu trzyma obroty a po chwili spadają do mniej jak 500obr/min podskakują do 1200obr/min i gaśnie. Przy czym strasznie telepie(szarpie) budą i silnikiem (tak jak by nie chodził na wszystkie cylindry) Auto było podpięte pod komputer u mechanika i mówił ze wyskoczył błąd czujnika położenia walka rozrządu. Wymieniłem czujnik i było dobrze przez jakieś 5 km od wymiany. I znowu jest to samo. Dodam ze auto ma mniej mocy a szczególnie z niskich obrotów ( zaczyna jechać dopiero od 3500obr). Odpialem wtyczkę od elektrozaworu vanosa i samochód nagle zaczął normalnie chodzić nie ma żadnych szarpań nie gaśnie lecz brakuje mu dalej mocy. Bardzo proszę o pomoc może ktoś miał taki sam lub podobny problem, bo nie powiem ale bez auta jestem uziemiony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dawaj prace przeplywomierza ,sond lampda i vanosow na wolnych obrotach i z przegazowaniem

Problem narastal czy wystapil nagle?

Opublikowano
Problem narastał, na początku gasla raz na dzień a teraz co chwile. Aktualnie w tej chwili nie mam możliwości sprawdzenia. Jutro prawdopodobnie podam parametry. A i dodam ze ona trzyma wolne obroty 600obr czy to są normalne obroty?
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
podbijam temat... Mam to samo i już nerwy mi puszczają. elektrozawory wymienione, 1400pln poszło a problem nadal jest. Po wymianie pierwszego (górnego) przez 1000km było w miarę ok ale problem powrócił, stopniowo i coraz bardziej wyczuwalnie aż do dziś kiedy szarpanie było naprawdę mocne, samochód odpala i gaśnie... po odpięciu przepływki też faluje na obrotach więc wydaje mi się że to odpada, ale po odpięciu dojechałem do domu z tym że jakoś ledwo ... Jakieś propozycję? check się pali błąd P0015
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po wymianie elektrozaworów adaptacje wykasowane? Valvetronic skalibrowany? Olej właściwy dla silnika zalany? Jeśli to nie pomoże to przestawiłbym rozrząd a potem wymienił VANOSy.

ISTA powiedziałaby więcej, bo czasami samo DME jest do podniesienia, lub wymiany.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 6 lat później...
Opublikowano

Nie będę zakładać nowego tematu. W moim ciężkim przypadku bo walka trwa już parę miesięcy wymieniłem silnik N52 B25 bo stary miał porysowany cylinder. Silnik bo pełnym rozebraniu i złożeniu na nowych elementach (dostałem całą galerię zdjęć) przyjechał na palecie jak nowy założony do auta. Sprawdzony przed odpaleniem rozrząd odpalił od strzała wszedł na obroty pochodził chwilę i jak zaczął schodzić z obrotów włączyło się falowanie, po dodaniu gazu na wyższych obrotach chodził w miarę po odpuszczeniu gazu lekkiej przegazówce i znów odpuszczeniu zgasł. Nie da się odpalić kręci zgłasza przestawione wałki. Po zdjęciu pokrywy i ustawieniu bez odkręcania śrub wariatorów blokada na przód wchodzi dobrze blokada wału też ale wałki nie pasują na blokadę z góry jednak przestawione kluczem chyba 22 wskoczyły na miejsce i wariatory się zablokowały ale przy przestawianiu słychać było jak wyciskałem olej z kół zmiennych faz zanim wskoczyły na swoje miejsce czyli sprężyna w środku nie ma siły po zgaszeniu wrócić koła na swoje miejsce. Po założeniu pokrywy sytuacja się powtarza silnik odpala i..... po zgaszeniu lub zejściu na wolne obroty gaśnie i już jest problem, raz na jakiś czas udaje się odpalić. Jedyne błędy jakie zgłasza to właśnie wałki ich nieprawidłowe położenie. Oczywiście przed odpaleniem zrobiona adaptacja Valvetronic i tak możemy się bawić bez końca. Czy może być winny zalany średniej jakości olej 5W40 (zalany w celu zagrzania i wylania by wypłukać silnik z resztek po rozebraniu i złożeniu silnika) docelowo coś lepszego 5W30.

Ciśnienie oleju po odpaleniu i już na rozruszniku 6.0 Bar i spada jak się rozgrzeje ale nie udało mi się osiągnąć pełnej temperatury ciśnienie spadło najniżej ciut poniżej 2.0 Bar a wylot z kolektora wydechowego był czerwony (wiadomo przestawione wariatory jak nie trzeba to i temperatura wyższa)

Podmieniłem wariator ssący na nowy zamiennik by wykluczyć ich niesprawność bo chociaż to zamiennik ale powinno się coś zmienić ale dalej to samo jakby olej z nich nie wracał do miski tylko utrzymywało się wysokie ciśnienie. Myślałem by odpalić go z odpiętymi solenoidami (elektrozaworami) Vanosów czy wtedy one nie puszczą oleju do kół rozrządu? 

Ma ktoś jakieś pomysły? Osoba która sprzedała mi silnik niestety jest już na tamtym świecie więc nie mam możliwości reklamacji Poniosłem już dużo kosztów (materiały, olej, filtry, nowy rozrusznik, czas-mnóstwo czasu auto nie moje klient już naciska a ja jestem w czarnej d...) wiele takich rozrządów przeszło przez nasz serwis nawet dwa tyg temu robiliśmy G32 z 2020r rozrząd w B47 i śmiga jak tralala. Będę wdzięczny za pomoc a nawet w okolicach Katowic mogę dowieźć auto dobremu fachowcowi by się pochylił nad moją porażką bo spać nie mogę przez to auto.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.