Skocz do zawartości

4.4i 286km - wypadanie zapłonu na jednym cylindrze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Drodzy Państwo,

Chciałbym opisać swój problem i poprosić o jakieś porady:

OD niedawna mam coś takiego, że jak silnik jest chłodny to działa w porządku. Natomiast jak rozgrzeje się to przy postojach na światłach bardzo nieregularnie zaczyna trząść całym autem, a jak dam 3500 - 4000 na pełnym gazie to traci moc, trochę potrzęsie i wyskakuje check engine. Co ciekawe jak jadę sobie nie dodając mocno gazu przy 3500 - 4000 obrotów (a nawet i więcej) to check engine nie wyskakuje ani trzęsie.


Przed tą awarią miałem dwa błędy silnika 33 i 34, ale one nie przeszkadzały w jeździe i przez długi czas jeździło mi się dobrze. Teraz doszły mi błędy:

141 Output engine fan

62 Missfire detection, sum error

56 Missfire detection Zyl.7


Jak wejdę sobie w INPA w engine rough to na jałowych obrotach wszystkie wartości są bliskie zeru (od 0 do maksymalnie 90)


Dodam jeszcze, że zostały wymienione takie rzeczy jak:

- ODMA (obudowa z membraną za kolektorem)

- Komplet uszczelek pokrywy zaworów

- Komplet uszczelek pod kolektor dolotowy

- Wszystkie świecie na NGK BKR6EQUP


Jeszcze dzisiaj spróbuję wymienić cewkę i upewnię się co do cewki...

Ale jeżeli okaże się, że to nie jest cewka to może jeszcze być? Jakieś sugestie?

Opublikowano
Zmien/zamień cewkę na tym cylindrze, sprawdz świece ew zamień z inną, sprawdz wtryskiwacz a jezeli to nie pomoże to zmierz kompresje ponieważ bardzo częstymi przypadkami były rysy na cylindrze.
Opublikowano

Okazuje się, że w zasadzie nie ma jednoznacznego winowajcy.

Ale żeby nie robić zamieszania, to powiem po kolei co się działo i co było robione chronologicznie:

1. Objaw - trzęsienie na postoju na D oraz check engine przy przyspieszaniu

2. Zczytanie błędów - wypadanie zapłonu na 7 cylindrze tak jak wyżej napisałem. Czynności podjęte to wymiana wszystkich świec i podmiana cewki pomiędzy cylindrami 5 i 7.

3. Jazda samochodem i ponownie to samo co w punkcie 1.

3. Zczytanie błędów - to samo co w punkcie 3. Czynności - wymiana uszczelek i odmy

4. Jazda testowa autem i check engine dalej mruga.

5. Podmiana cewki z cylindra 7 na nową cewkę (bo i tak była zamówiona, tylko doszła z opóźnieniem) i check engine się nie pokazuje, auto bardzo ładnie wchodzi na obroty i nie trzesie na postoju na D.


Podsumowanie - nie wiem co konkretnie było powodem tego stanu rzeczy, możliwe że fajka z cylindra 7 w którymś punkcie była zalana olejem (niemniej sprawdziłem i okazało się, że jest sucha). Być może świeca na garze nr 7 po wymianie uszczelki była jeszcze zalana olejem, a po wymianie uszczelek auto musiało jeszcze świecę przedmuchać, żeby potem się wszystko uspokoiło. Tak czy siak - moja rada na przyszłość dla wszystkich co kupują używane E53 4.4i przedlift (i chyba też polift):

Po paru dniach testowych jazd pojechać do serwisu i przy okazji wymiany oleju i filtrów zrobić:

- Wymiana uszczelek pokrywy zaworów

- Wymiana odmy wraz z uszczelką pod odmą

- Wymiana wszystkich świec

Te dodatkowe czynności nie powinny wynieść więcej jak 1000PLN razem z robocizną, a na pewno dadzą poczucie, że silnik będzie przygotowany do eksploatacji jak należy. A na końcu obserwacja i jak zacznie zapłon wypadać to modlić się, żeby to nie była zła kompresja...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.