Skocz do zawartości

116i Uszkodzony EGR


neon93

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda teraz tak :

Wymieniłem wtrysk na sprawny używany na 4 cylindrze.

Oraz ponownie poczyściłem świece.

Auto po tej wymianie wtrysku przestało telepać i już nie trzęsie nim po zejściu ze ssania.

Nie strzela już z wydechu i jest dużoo lepiej.

Zapalał także za każdym razem przez 3 dni.

Dzisiaj niestety po pracy znowu musiał kręcić z 20 sekund... Nie chciał zapalić od razu.

Po nocnym postoju zapali od strzała ale po 8 godzinach po pracy nie chce zapalić tylko kręci, takie cyrki z tym zapalaniem zaczęły się po aktualizacji oprogramowania w aso.

Zauważyłem, że na pierwszym cylindrze najbardziej czarna jest świeca i końcówka wtryskiwacza też była najwyżej "ubrudzona".

Możliwe jest, że ten wtrysk leje za mocno paliwem i zalewa świece i dlatego ma problem z odpalaniem ?

A może to pompa paliwa, ta montowana koło wtryskiwaczy (ona jest nagłośniejsza) - tykanie nie pochodzi od wtrysków tylko od pompy jak się przysłuchałem.

Podczas jazdy nic nie przerywa.

Pozostał głównie problem z zapalaniem i to nie zawsze - błędów brak. Tylko czasem wychodzi błąd (Infotainment system ABD2) :wychodzi na to, że to coś od nawigacji a ja jej nie posiadam -dziwne.

Czy może się tak dziać bo jeszcze nie zakodowałem tego wtrysku ? Umówiłem się na jutro na kodowanie ale nie wiem czy opłaca się jechać i płacić 150 zł za zakodowanie jak zaraz miał bym wymieniać na 1 cylindrze i znowu jechać kodować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To sytuacja patowa :roll: już kupując używany wtryskiwacz podjąłeś średnią decyzję, teraz jeździsz na nieodpowiedniej dawce i mamy teraz zgadnąć czy ten używany oraz niezakodowany wtryskiwacz będzie działał prawidłowo i nie wpływał na pozostałe? :?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak.

Tak.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

Sprawa wygląda teraz tak, błędów brak.

Wymieniłem w rezultacie dwa wtryski na 4 i 1 cylindrze.

Pojechałem do mechanika, który mi je zakodował.

Było wszystko ok przez kilka dni, trzęsienia jako takiego już brak, zapalał ładnie.

Błędów brak, nawet w tym moim interfejsie diagnostycznym w zakładce emisji spalin wszystko jest na zielono :shock:

Nigdy wszystko nie było na zielono w najlepszym momencie było, że tylko katalizator na czerwono a teraz jest na zielono.

Więc według tego wszystko jest ok.

Problem : Auto teraz jak jest zimne to zapala normalnie po odstanej nocce.

Jak jest gorące też zapala, ale jak jest odstane tak 3-9 godzin to kręci, kręci, kręci i kręci (strasznie długo).

Raz miałem tak że po nocce zapalił od razu ale po zapaleniu nim zatrzęsło i zgasł od razu i po ponownym zapaleniu było ok.

Do tego powraca czasem poszarpywanie podczas ruszania.

Dodam, że problemy z zapalaniem pojawiły się głównie 2-3 dni po odebraniu auta z aso (aktualizacja oprogramowania).

Jak tak kręci i kręci to później jak zapali strasznie czuć paliwo spod samochodu (zapach spalania paliwa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że sytuacja lekko się dzisiaj zmieniła.

Po nocy zapalił od razu i po 3 sekundach szarpnął i zgasł.

Zapaliłem ponownie i jechał ok, tylko później podczas ruszania czasem szarpał (kangury).

Odczytałem błędy i wyszło, że pierwszy wtrysk zbyt bogata mieszanka błąd : P0172

Świeca na tym cylindrze jest cała czarna mimo niedawnego czyszczenia (ewidentnie zbyt dużo paliwa).

Czy jest szansa, że wtrysk, który wymieniłem (używany) ma taka samą wadę co mój ? - zbyt dużo leje.

Czy nie ma aż takich zbiegów okoliczności i coś powoduje lanie tego pierwszego wtrysku ?

Jak by coś było od przepływki itp to by lało na wszystkich, prawda ?

Czy po prostu mam pecha i trafiłem znowu na lejący wtrysk ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie kupuje się używanych wtryskiwaczy do n43/n53 :duh: 99% to szmelc, nie masz pecha tylko to normalna sprawa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie, ponieważ w sterowniku będzie zapisany cały czas ten pierwszy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko.

Chciałem sobie zakodować wtrysk.

kupiłem kabel K+DCAN

Zainstalowałem INPA i ISTA D

Niestety funkcje w ISTA mam niepodświetlone do kodowania wtrysku.

Edytowane przez neon93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wreszcie odblokować te funkcje - zainstalowałem wszystko na win 7.

Odblokowały się tylko te dwie funkcje i przy próbie kodowania wyskakują takie błędy i po ich wyłączeniu pokazuje wszystkie wtryski : 0000

Edytowane przez neon93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Gdzie teraz wypada zapłon? Trzeba ocenić jak wyglądają pozostałe cylindry, często kończy się na wymianie kompletu, to nic nadzwyczajnego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fizycznie koło siebie ale to nie ten sam bank, jak chcesz w parach to 1 i 4 oraz 2 i 3. Teoretycznie możesz mieszać, ale są marne szanse aby wtryskiwacze z indeksem 01 działały prawidłowo, błędy to nie wszystko, podgląd parametrów konkretnych cylindrów wiele mówi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

Jak skończył się twój problem z tymi wtryskami i odpalaniem?

Ja posiadam Bmw 116i i mam to samo wymieniłem już

Wszystkie cewki na takie same jak Ty

Świece

Olej na gęstszy

Wariatory sprawne

Rozrząd sprawdzany byl przestawiony o 7 stopni zostało to ustawione tak jak ma być ale nie pomogło

Wtryski były czyszczone sprawdzane 100% trzymają cieśninie nie leją

Wydałem już na mechaników około 5 tysięcy i dalej auto nie działa, te same objawy jak u Ciebie

Czy udało Ci się to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.