Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Potrzebuje schemat podłączenia termometru z zegerkiem w E36(nie komputera pokładowego), wychodzi z niego 9 kabli, prosze o pomoc, pozdr.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Cześć.

 

Napisz dokładnie w czym masz problem ??

Przy okazji tematu kontrolki CE wysłałem Ci schematy elektryczne E36 i tam jest opis z kolorami przewodów i numerkami pinów komputerka :)

 

Ja u siebie taki zakładałem tzn. zegarek+termometr ( czujnik temperatury musiałem sam zrobić bo cena oryginału mnie zaskoczyła - prawie 90 PLN :!: a używki nie znalazlem :( )

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam Johnny,

 

problem mam taki: kolory przewodow przy tym termometrze sa inne niz na schemacie, a schematow sprawdzilem wiele, wszedzie jest tak samo ale inaczej niz u mnie, zgadza sie tylko ilosc kabli (9). No chyba ze zle patrze (multi function clock). U mnie we wtyczce wszystkie 9 kabli umieszczonych jest w jednym rzedzie, wtyczka ma 18 pinow (2 rzedy), prosze cie powiedz mi co jest z tym grane. Podlaczone mam takie piny:

10- bia-nieb

11- bia-czer

12- brą-szar

13- bia-czar

14- vio-bia

15- nieb-vio-bia

16- czer-szar

17- brą

18- cze-pom

 

moze wtycze mam od czegos innego, nie wiem, poradz cos.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano (edytowane)

Hej.

 

Czegoś nie rozumiem, masz oryginalny przewód z wtyczkami z obu stron :?: , jeżeli tak to nie powinno być problemu :wink:

 

Chyba że wtyczka która idzie pod kierownicę do gniazda komputerka jest ucięta to wtedy jest mały problem, z którym można sie uporać :wink:

 

Faktycznie piny tylko z jednego rzędu są wykorzystane i są to :

 

9 >> + 12 V tylko na zapalonym silniku >>> pin 9 jest w drugim rzędzie

10 >> GONG

11 >> GONG

12 >> czujnik temperatury

13 >> n.p.

14 >> + 12 V na pozycji "1" stacyjki

15 >> n.p.

16 >> + 12 V na załączonych światłach

17 >> masa

18 >> + 12 V cały czas

 

 

Tak to u siebie podłączyłem i działało z drobnymi problemami bo zegarek dosyć czesto się kasował przy zapalaniu silnika :?

 

Zrobiłem drobną modyfikacje podłączenia i jest teraz okej.

Oczywiście napisze jaka ona jest ale musze rozebrać osłone pod kierownica a nie bardzo mam teraz natchnienie :wink:

Może wieczorkiem napisze.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez johnny
Opublikowano
tak, wtyczke mam ucieta, ale z tego co napisales to to nie jest jeden rzad, 9 pin jest w drugim rzedzie, no ale przestawie ten pin we wtyczce i sprobuje podlaczyc calosc, zobaczymy co wyjdzie, dzieki.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Hej.

 

Więc mam to tak podłączone :

 

numer pina w aucie _____ kolor przewodu _____ numer pina w zegarku

1 _________________ biały z żółtym _______________ 18

2 _________________ biały z fioletowym

3 _________________ czarny z białym

4 _________________ niebieski __________________ 14

5 _________________ czarny z zielonym ___________ 17

6 _________________ czerwony z żółtym

7 _________________ żółty z fioletowym

8 _________________ popielaty z fioletowym

9 _________________ niebieski z czarnym

10 _________________ popielaty z czarnym _________ 16

11 _________________ czarny

 

Do czujnika temperatury musisz dociągnąć przewody tzn. z tego gniazda pod kierownicą napewno przewody dochodzą do skrzynki z bezpiecznikami, po rozkręceniu jej wewnątrz powinna być wtyczka z której trzeba dociągnąć kabelki do miejsca w którym zamontujesz czujnik.

 

Pozdrawiam :)

Opublikowano
a sonda gdzie powinna byc umieszczona?, ciekawe czy Vehicle speed input jest wazne dla wskazu temperatury, czy zauwazyles u siebie obnizenie sie temperatury przy szybkiej jezdzie?

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano
jednak jest problem z temperatura, jak podlaczylem sonde pod pin 12 to nic sie nie dzieje, moze pod innym pinem to powinno byc?. Jaka temperature u Ciebie pokazuje jak nie ma sondy?, u mnie -37st. C

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano
uffffff, jednak dziala, po prostu najpierw trzeba podlaczyc sonde a pozniej zasilanie, w przeciwnym razie nie bedzie reakcji na przylaczenie sondy

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Czaść.

 

a sonda gdzie powinna byc umieszczona?, ciekawe czy Vehicle speed input jest wazne dla wskazu temperatury, czy zauwazyles u siebie obnizenie sie temperatury przy szybkiej jezdzie?

 

Czujnik umieściłem pod zderzakiem ale w taki sposób aby nie był narażony na bezpośredni przepływ powietrza.

Sądze że sygnał "vsi" jest wykorzystany prz pełnej wersji OBC.

 

Johny Dorabiałeś sobie czujnik? Możesz opisać co do tego użyłeś?

 

Użyłem standardowego termistora NTC dostępnego w każdym sklepie z częściami elektronicznymi o wartości 4,7 kohm ( zalałem go żywicą epoksydową żeby nie był narażony na czynniki atmosferyczne ) i na zasadzie prób i błędów dołączyłem szeregowo rezystor o wartości ok. 400 ohm, razem ok. 5,1 kohm.

Bartek E36 robił pomiar oryginalnego czujnika, ma on wartość ok. 5,4 kohm przy temperaturze ok. 21 stopni.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Tylko podobno do niego idą trzy kable. Napewno ci dobrze pokazuje temperature w szerokim zakresie?

 

na pewno ida 2 kable, i jakbys chcial dorabiac to najlepiej jakby termistor mial rezystancje 5,4k ohma przy 21-22 st. C, czyli tak jak oryginał, pozdr.

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano
Johnny, powiedz mi czy masz taki efekt, ze jak zapalisz swiatla to wyswietlacz na zegarku sciemnia sie?, a tak poza tym to jestem w trakcie podlaczania, i mam problem, bo nie moge znalezc tej wtyczki o ktorej piszesz. Gdzie ona sie dokladnie znajduje i jakiego jest koloru?, czy ona jest bezposrednio przytwierdzona do kolumny kierownicy na wysokosci kolan, czy jest gdzies przy kole kierownicy pod platikowa obudowa przy stacyjce?

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Hej.

 

Po zapaleniu świateł mam dalej taką samą jasność wyswietlacza zegarka i nie działa mi ściemnianie ( powinien się chyba ściemniać razem z główną konsolą ) - napewno można to podłączyć ale nie miałem natchnienia żeby tego sygnału szukać ;)

 

Gniazdo ( wtyczka ) komputera znajduje się po zdjęciu osłony pod kierownicą po prawej stronie bliżej grodzi miedzy kabiną a silnikiem, jest to gniazdo koloru CZARNEGO i jest połączone na zatrzaskach z gniazdem koloru BIAŁEGO z którego przewody idą do sterowania nawiewem i ogrzewaniem.

 

Mam nadzieje że znajdziesz to gniazdo :)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam,

 

juz wiem jak kompletnie podłaczyc zegerek

 

10- gong

11- gong

12- sonda temp

13- zegary B2

14- bezpiecznik F45 (power po przekreceniu kluczyka)

15- zegary B24

16- podswietlanie kokpitu (mozna wykorzystac wyprowadzenie od podswietlania zapalniczki)

17- masa

18- permanent power (np. zasilanie zapalniczki)

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

Cześć.

 

Znalazłeś to gniazdo pod kierownicą o którym mówiłem ???

 

Jeżeli tak to opisz dokładnie który pin zegarka jest podłączony z pinem gniazda ;)

Opublikowano
jeszcze sie z tym nie bawilem, moze dzis rozbiore samochod i podlacze zegarek, i wtedy wszystko dokladnie opisze

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

Opublikowano

a wiec tak, najpierw opisze problem. Wg. tego co napisales to na tej wtyczce pod kierownica na niebieskim przewodzie po przewkeceniu stacyjki powinno byc 12V, a u mnie jest 1,4V :shock: . Pomijajac ten problem wszystko inne jest OK, a wiec:

 

zegar kolor we wtyczce

10 ---

11 ---

12 ---

13 czarno-bialy

14 to wlasnie nie dziala (potrzeba 12V po przekreceniu stacyjki)

15 to bierzemy od 3-przewodowej instalacji pozostalej po zegarku analogowym czaro- czerwony (12V po wlaczeniu swiatel)

16 to samo co powyzej (15)

17 masa (instalacja po zegarku analogowym- brazowy)

18 stale 12V (instalacja po zegarku analogowym- czerwono-żółty)

obecnie: E46 330i

wcześniej: E36 318i, E36 320i Coupe

  • 1 rok później...
Opublikowano (edytowane)
Ja zmieniłem na pełny OBC Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

Opublikowano
Czarno-biały kabelek idący do zegarów (B2).

A dokładniej (B2) to złączka "B" pin nr 2 ( są przy zegarach trzy złączki A,B,C ) jest to prawdopodobnie sygnał prędkości pojazdu ( tak wygląda na schemacie ) można go wykorzystać także dla funkcji GAL w Becker-ach czy innych radiach które mają regulację głośności zależną od prędkości pojazdu.

Opublikowano (edytowane)
Wszystko ok. Edytowane przez bmw316

POZDRAWIAM MANIAKÓW BMW 🙂

Z BMW od 2004roku. Na forum od 2005r.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam komputer pokładowy http://allegro.pl/show_item.php?item=65176809 (11 przycisków) pytanie juz pewnie 100 razy wałkowane ale ja jeszcze raz spytam czy do 320i 24v turing z 95 roku jest mozliwość podpięcia tego komputera, obecnie w aucie jest zwykły zegarek a druga kwestia to jak sprawdzić w warunkach domowych czy ten komputer działa tzn. w jakim stanie wyświetlacz

 

[/img][/url]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.