Skocz do zawartości

E90 Drgajaca skrzynia biegów


fuxiorr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od paru dni mam problem ze skrzynia biegów... lekko wibruje :lol: czym dłużej jeżdżę tym bardziej...drży czy też wibruje. Tak to nie ma problemów z wchodzeniem biegów i cofnienciem lewarka na jałówkę. Miał ktoś coś podobne? Mam benzynke 325i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w N46 też drgania są raz mniejsze a raz większe.

Nie mam pojęcia od czego to zależ :oops:

Po wymianie sprzęgła żadnej różnicy nie zauważyłem (dwumasa bez luzów)

Poduszki silnika i skrzyni w bdb stanie.

Niby w niczym to nie przeszkadza, ale.....no właśnie :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz manual? czujesz drgania na kierownicy i fotelu, jak auto pracuje na biegu jałowym?

Drgania czuje tylko na drążku.. na biegu jałowym tak samo drży. Mam manual.

Tak ogólnie to poza drganiem to nic innego się nie dzieje - biegi wchodzą normalnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda kasy moim zdaniem, ale daj znać czy będzie poprawa.

Kultura pracy n46 na postoju pozostawia wiele do życzenia :oops:

Mnie tylko dziwi dlaczego raz wibracje są większe a raz mniejsze.

Kiedyś gdy odczułem większe wibracje, wpiąłem szybko kompa i wszystkie parametry pracy silnik były właściwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sugeruję że to wina silnika , jeżeli nie dwumasa to albo wtryskiwacze albo coś z zapłonem ,cewki świece. Jeżeli któryś z tych elementów jest nie sprawny to żeby utrzymać wolne obroty komputer zwiększa lub zmniejsza dawke paliwa a to powoduje lekkie drgania układu napędowego ale lekkie nie wiem jak to wyglada w waszych przypadkach.Podpora wału nie ma wpływu na drgania skrzyni jeżeli pojazd stoi a silnik pracuje na wolnych obrotach.Dla pocieszenia was ja już mam przejechane 280 000 i jak na razie spoko żeby nie zapeszyc.Jeszcze jedno podobno koło pasowe też powoduje drgania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak, że drga mocno jak stoi na jałowym, jak dodam gazu to jest spoko. Gdzieś na eng forach wyczytałem, że mogły się wyrobić gumy w otworze w który włożony jest drążek. Ale żeby je wymienić to trzeba odłączyć wał i w ogóle, dramat

Cewki i koło pasowe wymienione :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Też mam podobny problem. Czasem drży lekko a ostatnio drżała cała buda. Założyłem stary pasek alternatora i było o niebo lepiej :roll: Nowy okazał się cieńszy. Poza tym rolka na napinaczu miała mały luz względem trzpienia napinacza. Wyczułem to dopiero po jej odkręceniu. Wymieniałem jakiś czas temu samą rolkę. Może to był błąd. Wymieniał ktoś z Was cały napinacz paska? Sprzęgiełko alternatora i pozostałe rolki są ok. Ciekawi mnie też czy może to być od sprężarki klimatyzacji bo jak wyłączę klimę to drgania wzrastają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, a u mnie jak włączę klimę, obroty lekko się podnoszą i drgania ustają całkowicie.

Po wymianie paska z napinaczem i rolką, nic się nie zmieniło (wymieniałem w zeszłym roku bo zaczęła szumieć rolka)

Gdyby tak dało się na stałe podnieść wolne obroty o 50 obr/min, byłoby idealnie :oops:

W Inpiem gdy testowo podniosę na chwilę obroty właśnie o te 50, silnik pracuje idealnie równo, nie drga dźwignia zmiany biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.