Skocz do zawartości

[E60 530D] Wymiana wspornika rozpórki


Krzysieksz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zamierzam wymienić wspornik rozpórki w BMW E60 530D 2004r. Nr tego wspornika to 51 61 7 010 593 (Nr 2 na schemacie).

Wspornik ten nie posiada gwintów pod śruby tylko same otwory o średnicy minimalnie mniejszej od gwintu M8. Proszę o informację czy gwinty należy dorobić gwintownikiem ręcznie, czy śruby należy wkręcić w te otwory nacinając jednocześnie gwint ?


Wspornik


567e2a0bf9be7335gen.jpg


Schemat


3761e19a4947c025gen.jpg


Śruba


beb20b355b6dbbffgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokoj z wymianą tego.... po 2 latach znowu bedzie problem. Ktoś za mocno dociagnie i znowu do wymiany. Wstaw metalowe tulejki do naprawy gwintów i zapomnij o tym na zawsze.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że musisz nagwintować to i przy zamianie elementu musisz demontować podszybie.... kupa roboty przy wymianie tego elementu...


JA załatwiłem to tak,

Rozwierciłem wszystkie otwory wiertłem pod gwintownik M10, kupiłem 4 nowe śruby torx m10 (od piasty forda mondeo mk3) Idealne

Po rozwierceniu i nagwintowaniu wkręciłem je i trzyma bardzo dobrze. cała robota maks 30 minut, a przy śrubach m10 i większym gwincie musisz chyba użyć ze 150 lub więcej Nm aby zerwać przy tym gwint...

Stare śruby i stare gwinty są kiepskie i wystarczy mały klucz by wyrwać gwint ponownie...


Operacje przeprowadziłem chyba 3 lata temu i od tej pory milion razy demontowałem rozpórkę i montowałem wymieniając filtry itp i żadnych problemów z wyrobionymi gwintami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że musisz nagwintować to i przy zamianie elementu musisz demontować podszybie.... kupa roboty przy wymianie tego elementu...


JA załatwiłem to tak,

Rozwierciłem wszystkie otwory wiertłem pod gwintownik M10, kupiłem 4 nowe śruby torx m10 (od piasty forda mondeo mk3) Idealne

Po rozwierceniu i nagwintowaniu wkręciłem je i trzyma bardzo dobrze. cała robota maks 30 minut, a przy śrubach m10 i większym gwincie musisz chyba użyć ze 150 lub więcej Nm aby zerwać przy tym gwint...

Stare śruby i stare gwinty są kiepskie i wystarczy mały klucz by wyrwać gwint ponownie...


Operacje przeprowadziłem chyba 3 lata temu i od tej pory milion razy demontowałem rozpórkę i montowałem wymieniając filtry itp i żadnych problemów z wyrobionymi gwintami

 

To, że trzeba demontować podszybie to oczywiste.

Gwintował nie będę, otwór jest minimalnie mniejszy i śruba wkręci się bez problemu. Śruby mam nowe oryginalne. W fabryce BMW raczej o gwincie by nie zapomnieli. Przy wkręceniu śrub na siłę gwint powstanie poprzez nagniatanie i będzie mocniejszy od nacinanego, może taki był zamysł inżynierów.

Jak mi to się kiedyś wyrobi to rozwiercę i wstawię tulejki gwintowane jak już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uważasz, ale wkręcając śrubę w otwór bez gwintu, oczywiście, że w aluminium utworzy się gwint ale, ten gwint będzie słabszy bo będzie wygnieciony a nie wyfrezowany gwintownikiem i w sytuacji kiedy długo nie będziesz tam nic robił, może alu się utlenić i wtedy albo śruba pęknie przy wykręcaniu albo wyjdzie razem z prowizorycznym gwintem.


Zauważ, że gwintownik robi gwint z minimalnym zapasem na gwint śruby w jakiś tam mikronach, śruba wkręcona w płaski otwór utworzy gwint bardzo ścisły (i może poszarpać gwint i gołym okiem nie będzie widać uszkodzeń ) i jak wspomniałem, jak się utleni i spuchnie to koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspornik wymieniony, gwint zrobiony gwintownikiem i radzę gwintować, śruba idzie ciężko i się blokuje. Podszybie trzeba rozebrać, wspornik mocowany jest na 4 śruby, takie same jak rozpórka, trochę roboty, ale nic szczególnego. Wspornik jest tani, więc zabawa w przegwintowanie to niepotrzebne druciarstwo, nowy około 60 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.