Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od dłuższego czasu próbuje rozwiązać problem w mojej X5 e53 M54b30 benzyna +gaz. Przy prędkości najczęściej tak koło 140km/h wyrzuca mi check engine i silnik zaczyna chodzić jak czołg, brak mocy, straszne drgania. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu check gaśnie i silnik normalnie pracuje. Byłem na kompie to mi typ powiedział że błąd jest na pierwszym cylindrze. Świece, cewki ok. Z ciekawości zajrzałem do disy okazało się że jest do wyrzucenia to kupiłem nową ale to nie w niej tkwił problem. Dzieje się tak zawsze przy prędkości w granicach 130/140 km/h poniżej jak jeżdżę wszystko jest cacy. Co to może być?
Opublikowano

Też tak miałem na początku, że przy autostradowych prędkościach zaczynał chodzić nierówno jakby któryś gar nie palił, a po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu silnika chodził OK.

Naprawili mi to, ale trochę się z tym męczyli, szukali lewego powietrza, podejżewali cewki, świece czy pompe paliwa itd.

Podobno był zapowietrzony układ paliwowy lub zapowietrzał się jakoś podczas jazdy. Piszę "podobno", bo od kiedy to zrobili jakieś 3 lata temu, to problemu nie miałem, więc nie zagłębiałem się w przyczyny.

Filtr paliwa został wymieniony na pewno, ale czy pompa równierz to nie pamiętam.


Jak cewki i świece masz nowe, to niech Ci ktoś sprawdzi układ paliwowy. Ja bym w tym kierunku szukał - pompa, filtr i ew. zapowietrzanie.


PS u mnie nie ma gazu, więc wszystkie objawy na PB95 były.

Opublikowano
Świece mam nowe, wymieniłem na irydy przed założenie instalacji lpg. Cewki są ok bo podmienialem zresztą po wymuszeniu błędu sprawdzałem czy cewka ma iskre i daje jak szalona więc to wtrysk paliwa odcina. Lewe powietrze też nie wchodzi w grę bo sprawdzałem cały układ jak wymienialem dise. Filtr paliwa, powietrza, oleju wymienione odrazu jak kupiłem auto czyli jakieś 5 miechów temu.
Opublikowano
W piątek jadę znowu na komputer to podam szczegóły błędu. Wiem tylko co mi typ mówił czyli brak spalania na pierwszym cylindrze.
Opublikowano
Wczoraj po odpaleniu samochodu na postoju zwrócił moja uwagę dziwny dzwiek w okolicach lewego tylnego koła od spodu auta tam gdzie znajduje się filtr paliwa. Takie ciągłe stałe jęczęnie/gwizd nie za głośne ale chociażby do normalnej pracy pompki paliwa to nie podobne. Może to ten filtr paliwa z regulatorem ciśnienia który wymienialem to jakiś badziew bo dźwięk dochodzi jakby od niego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.