Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jestem nowy i witam wszystkich. Pytanie w imieniu mojego Ojca.

Poradźcie proszę dobrego zawieszeniowca umiejącego pochylić się nad tym przypadkiem, Poznań, Gniezno i okolice lub poradźcie czy w regulacji pochylenia tylnych kół w E53 jest coś szczególnie specyficznego.

Pacjent: X5 3.0d pierwszej generacji, 2006, zawieszenie sprężynowe, 220 tys km, bezwypadkowy, bezkolizyjny u Ojca prawie od nowości.

Problem: pochylenie tylnych kół, szczególnie lewego, czyli objaw / \ patrząc od tyłu, tnie opony od wewnątrz, Tnie zarówno letnie 255/285 R19 jak i zimowe 235 R17.

Nikt nie umie tego ustawić. Ojciec był w półrocznym odstępie w 2 serwisach, za każdym razie ustawiali i niby miało być dobrze. Za każdym razem stwierdzali brak jakichkolwiek luzów w zawieszeniu.

Mam wydruk z ostatniej geometrii ale chyba nie mam uprawnień do wstawiania załączników ?

Dzięki z góry.

Edytowane przez walker72
Opublikowano
Slyszalem w kilku zrodlach ze to norma w e53 i ze niby tak ma byc. U mnie nowe oponyvtwz mocno scina w srodku bo sa kola mocno ppchylone tak jak mowisz. Zrobilem moze z 40k i zaraz znowu do wymiany heh, najgorzej ze nie zamienisz stronami zeby zarlo z drugiej strony :roll:
Opublikowano
Aktualne. Tuleje do wymiany, tam też jest opisany mój przypadek. Pozdrawiam.
Opublikowano

Miałem właśnie taki mocny negatyw, zwłaszcza prawa strona się kładła. Po wymianie tulei (prawa się rozpadła) i obu górnych wahaczy jest OK.

Regulacja na śrubach mimośrodowych na wahaczach (górnym i dolnym) wystarcza do ustawień geometrii ale ma za mały zakres regulacji żeby wystarczająco "zwężyć" dół i "rozszerzyć" górę.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

dzis bylem na zbieznosci i tez wlasnie zwrocilem na to uwage ze kola sa delikatnie pochylone / \ po zrobieniu zbieznosc ale gosc mowil ze tak ma byc bo takie sa ustawienia fabryczne w tym modelu , wczesniej mialem ,,normalnie kola '' ale wtedy byla zbieznosc zwalona bo tyl zawieszenie robilem.Najlepiej widac to ,,zjawisko'' ustawienia kol na normalnych 19 calach a ostatnio jechalem za e53 z 20 calami i wyglada to tak jakby to jechal jakis maniak tuningu tylniego zawieszenia ;) Ogolnie fajnie to wyglada tylko mam nadzieje ze jak jak na wiosne wywale swoje 4 letnie opony i kupie nowe to mi nie bedzie jakos bardzo scinalo.


Dodam ze ostatnio mialem wymieniane 4x wahacze gorne na tylniej osi + 4 tuleje tylniej belki wiec luzow u mnie raczej nie ma.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Tak jak mowie u mnie nowe kapcie wytrzymaly 40k


Teraz na zimowych 18 nie ma az takiego pochylenia /\


Teraz pierdziele, kupuje nowe 285 19 i po roku dwoch przekladam na feldzie odwrotnie

Opublikowano

Bo opony powinno się przekładać co sezon na drugą stronę (o ile się da bo niektóre są kierunkowe a wtedy lipa).

Poza tym nie przekonuje mnie stwierdzenie, że jak koła stoją w ten sposób / \ to opony musi ścinać.

Ja ponad dwa lata temu kupiłem nowe 19'', zrobiłem na nich ponad 30 kkm i wyglądają prawie jak nowe. Oczywiście pomijam fakt że mam sprawne zawieszenie i ustawioną geometrię, którą sprawdzam co roku ( na maszynie do geometrii 3D )

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Czym ostrzej jeździsz na zakrętach, tym równiej się zjeżdżają w tym przypadku :8)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, mam podobny problem z położonymi kołami z tyłu. Przy próbie ustawienia kątów z tyłu brakuje już regulacji aby koła stanęły w -1,5°. W zawieszeniu z tyłu zostało wymienione juz praktycznie wszystko A poprawy nie ma.
Opublikowano
U mnie po wymianie tulei, była znaczna poprawa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.