Skocz do zawartości

Zapieczona śruba w półosi


rocca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu walczę w mojej e90 z czujnikami od abs. Problem znany i "lubiany" czyli wyskakujące błędy dtc/abs/ręczny itd. powodów jak wiadomo może być wiele zaczynając od walniętego czujnika po pompę abs. Po wymianie czujnika minęło ledwie kilka miesięcy i problem powrócił a nowy czujnik po inspekcji okazał się mocno wytarty wiec zacząłem grzebać. W końcu dogrzebałem się do informacji, że najczęściej jest to spowodowane rdzą która wchodzi na półoś i wypycha krążek od absu który jest nasadzony na półosi i owy krążek zaczyna być nierówno osadzony i obciera o czujnik powodując błędy(robi się przysłowiowe jajo).

Po znalezieniu źródła problemu postanowiłem zabrać się do pracy i wymienić krążki abs na obu półosiach z tyłu.

I tu pojawił się problem. Półoś zamocowana jest do wału na 6 śrub(TORX), niestety ktoś to wcześniej musiał ruszać i jedna ma totalnie zjechany łeb zamiast torxa jest okrągła główka. Jako, że jestem amatorem mechanikiem nie bardzo wiem jak się zabrać za ten problem. 5 odkręconych została jedna i za cholere nie mogę jej niczym ruszyć. Auto stoi rozbabrane na kanale żona marudzi, że nie ma auta :D a ja jestem w dupie.

http://pics.tinypic.pl/i/00963/g3r3v2k3p3z1.jpg Obecnie wygląda to jeszcze słabiej bo próbowałem nabijać na nią mniejszą nasadkę ale i to nic nie dało.

Jakieś pomysły jak się za to zabrać żeby sobie nie narobić biedy?

Znajomy radzi aby odciąć kątówką łeb, ale zastanawiam się czy bez łba będę w stanie zsunąć półoś jako, że szpilka śruby dalej będzie w środku(ktoś wie czy da się półoś odsunąć w stronę koła na kilka cm?)

Podgrzanie palnikiem ryzykowne bo zaraz obok jest guma a i tak po podgrzaniu nie wiem czym to złapać dobrze żeby podjąć próbę odkręcenia bo wszystko się ślizga.

Walenie młotkiem i przecinakiem, wd40, odrdzewiacze i inne wynalazki nic nie dały.

Zastanawiam się nad wspawaniem nasadki na tą śrubę i pewnie bym spróbował, ale niestety nie mam sprzętu i nikt ze znajomych też nie ma. Postaram się coś zorganizować jeśli okaże się, że to najlepsze wyjście.


Ktoś coś poradzi? Wiem, że dla wielu osób to będzie raczej śmieszny problem no, ale wolę zapytać niż coś odwalić a później żałować, że najpierw nie spytałem.


Z góry dzięki za każdy pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi śrubami walcze w każdej bmw która posiadałem powina być akcja serwisowa wymiany tych półosi!podgrzewalem palnikiem ,przecinalem je a raz w e 87 musialem przeciac lewą półoś! Za kazdym razem zakladalem sprawna używke bo wżer okazywal sie na tyle duzy ze nie mozna bylo wkleic nowego wieńca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie specjalne nasadki do wykręcania obrobionych śrub.

Dawno temu, w e46 dwie udało się w ten sposób wykręcić (po tym jak pewien fachowiec źle dobrał torx i obrobił łby). Natomiast jedą trzeba było ciąć. Półośke udało się wyciągnąć, chociaż już nie pamiętam czy trzeba było odkręcać amortyzator lub mocowanie wahacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są takie specjalne nasadki do wykręcania obrobionych śrub.

Dawno temu, w e46 dwie udało się w ten sposób wykręcić (po tym jak pewien fachowiec źle dobrał torx i obrobił łby). Natomiast jedą trzeba było ciąć. Półośke udało się wyciągnąć, chociaż już nie pamiętam czy trzeba było odkręcać amortyzator lub mocowanie wahacza.

 

Właśnie zamówiłem coś takiego, sprawdzę czy coś pomoże i zdam relację, jak nie zadziała to tniemy :P

Ale mnie to wpienia jak potencjalnie szybka naprawa przeradza się w walkę :D no ale co poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.