Skocz do zawartości

N42B20 Duże zużycie oleju silnikowego


PeTLura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Serdecznie :)


Jakiś czas temu stałem się "szczęśliwym" posiadaczem e46 z silnikiem N24B20...

Niby z nim było wszystko ok. Nawet poprzedni właściciel zrobił w nim remont głowicy ponieważ wypaliło mu jeden z zaworów.

W aucie była instalacja LPG ale poprzedni właściciel ją zdemontował gdyż w ogóle nie współpracowała z silnikiem i po demontażu LPG wypaliło zawór.

Ale wracając do sedna masakryczne silnik zużywa olej...

Od ostatniej wymiany zrobiłem 8,5 tyś km a dolałem już ogółem 12l oleju :(( (Olej valvoline MAX live 10W-40)

Przebieg auta 301 tyś. km

W aucie wymieniłem:

- Uszczelkę misy olejowej

- Czujnik poziomu oleju z uszczelką (który i tak nie działa)

- Uszczelki Vacumpompy

- Odmę ale bez przewodów gdyż nie były nigdzie popękane

- uszczelkę pod dekiel zaworowy

- Świece zapłonowe

Nie zauważyłem żeby auto kopciło, ewentualnie jak przeciągnę obroty do końca to zakopci na czarno.

Auto jeszcze wydaje mi się że jak na 143KM powinno być mocniejsze...

Wtyczka od czujnika położenia wałka mimośrodowego była odłączona a gdy podłączałem ją to silnik po odpaleniu przez chwilę nie równo działa ale wraca wszystko do normy, po odłączeniu wtyczki problem z nie równą pracą po odpaleniu znika.

Błędy jakie udało mi się odczytać to P0011 i P0341 więc profilaktycznie wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu ssącego( nie dało rezultatów )

Dodam jeszcze gdy silnik pracuje i odkręcę korek wlewu oleju to silnik schodzi z obrotów i z okolic filtra oleju słychać buczenie.

Silnik został cały umyty i nie widać żeby z niego nie leciało...

Proszę o pomoc w tej sprawię


Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozgrzej auto, zostaw na wolnych obrotach 5-10 minut i po tym przygazuj. Jak puści dym to uszczelniacze zaworowe do wymiany, bez testu obstawiam, że tak będzie. Olej jest niewłaściwy, powinien być 5w40.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To zostają pierścienie, zmierz kompresję.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ekspertem od N42, miałem ten silnik 3-4 lata. Więc powiem wszystko.


Miałem N42 brał mi 1L na 200km, nawet nie pisałem o tym na forum, bo wstyd. Przebieg 177 tys km, skręcony z 300 zapewne..

Zrobiłem uszczelniacze zużycie spadło do 0,5-1 na 10000km. Był jeszcze drobny wyciek spod uszczelki od miski

+ jakiś inny i pewnie bym zrobił na zero ale wynik 0,5L na 10 tys km bardzo mnie zadawalał.


Uszczelniacza zaworowe to koszt ok 400zł + 200zł za uszczelki. Więc 600-800zł i masz zrobione auto. Dobry warsztat przy okazji wymieni uszczelki z elektrozaworów bodajże i z pokrywy.

Najważniejsze, żeby głowicy nie ściągać bo tylko słaby warsztat ściąga i naciąga przy okazji.


Też myślałem że pierścienie, kompresja itp. Bzdura. Uszczelniacze zaworowe zrób + sprawdź wycieki czy nie ma.

Najlepiej korzystaj z dobrego warsztatu BMW z prawdziwego zdarzenia. Mogę polecić bo mi tez na forum polecono ;)


Druga sprawa Uszczelki Vacumpompy


Mało który warsztat wie, ale te pompe uszczelnia się od góry i dołu bodajże (tak mi mówiono)

Dużo warsztatów robi tylko od góry i problem zostaje nadal.


Po zrobieniu uszczelniaczy lej 5W40/30, do czasu ciągnięcia oleju to dawaj mu 10W40.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe na bank ...to samo było u mnie ...tylko ja za wszystko zapłaciłem chyba 400zł z 3 lata temu. W kompetentnym warsztacie w Świdwinie.

 

No właśnie kolego dzięki Tobie tam pojechałem :D 500zł zapłaciłem bo zwiększyli cenę o 100zł.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplet uszczelniaczy o ile się nie mylę to nawet mniej niż 100 wychodzi i to z porządnej firmy, kwestia jest tutaj robocizny, niestety mało kto chce to robić bez zdejmowania głowicy (przynajmniej w moim mieście). A co do oleju Motul czy Valvoline to te oleje chyba są bardzo podobne jeśli chodzi o jakość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju moim zdaniem motul jest ok:) valvoline syn power zeby lac trzeba miec silnik igielke a maxlife bym nie wlal bo to moim zdaniem syf. Chyba ze jest juz silnik na dojechaniu ale to moja opinia. Liqy moly uzylem kiedya tylko na dolewke wiec sie nie wypowiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie czytałem postów innych kolegów ale n42 przeważnie miał problemy z uszczelniaczami w 90 procentach przypadków ich wymiana pomagała. Chyba że nie wiem jak masz zajechany silnik. Uszczelniacze nawet da się na upartego wymienić bez ściągania głowicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,


mam ten sam problem co koledzy powyżej, tylko mój silnik bierze 0,6l na 1200km.


Dzwoniłem do kilku warsztatów zajmujących się BMW ( ogłaszają się jako specjalistyczne ) głównie w Katowicach, ale żaden nie chce tego zrobić bez ściągania głowicy. Koszty jakie usłyszałem przez telefon to ok. 5 - 6 tys. zł.


Czy koledzy znają jakiś warsztat który zrobi uszczelniacze bez ściągania głowicy na Śląsku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


mam ten sam problem co koledzy powyżej, tylko mój silnik bierze 0,6l na 1200km.


Dzwoniłem do kilku warsztatów zajmujących się BMW ( ogłaszają się jako specjalistyczne ) głównie w Katowicach, ale żaden nie chce tego zrobić bez ściągania głowicy. Koszty jakie usłyszałem przez telefon to ok. 5 - 6 tys. zł.


Czy koledzy znają jakiś warsztat który zrobi uszczelniacze bez ściągania głowicy na Śląsku??

 

5-6 tys? No niezłe typy i śmiecie. Dlatego mechanicy mają takie opinie, zaraz po handlarzach samochodów.


Szukaj typa co zrobi to za max 600zł + 100zl materiał bez zdejmowania głowicy, na plecu najlepiej jak będą bemki i termin za 3 tygodnie. Bo

na dobry warsztat trzeba poczekać.


Jak Ci będą robić uszczelniacze to niech wymienią inne uszczelki, na elektrozaworach, pompa vaccum góra dół, nowe ślizgi i napinacz na rozrządzie,

podstawe filtra oleju.


Nie daj się wydymać, pozdro :)

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.