Skocz do zawartości

[e90 320i] Wypadanie zapłonu - 1. i 4. cylinder - wtryski?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam prośbę o poradę dotyczącą dalszych działań.


Problem rozpoczął się nierówną pracą silnika i utratą mocy przy wysokich prędkościach (powyżej 140 km/h). Zaczęła wyskakiwać migająca ikonka check engine. Po wizycie w serwisie, diagnozie błędu - wypadający zapłon na 1 i 4 cylindrze zostały wymienione wszystkie świece. Nastąpiła niewielka poprawa, jednak po 100-200km problem powrócił.


W ramach kolejnej naprawy wymienione zostały 2 wtryski i 2 cewki (na pierwszym i czwartym cylindrze). Przed wymianą wtryski i cewki były zamieniane miejscami, jednak komputer cały czas wskazywał wypadanie zapłonu na 1 i 4 cylindrze - teoretycznie wskazywałoby to, że wtryski nie były uszkodzone, mimo to zostały wymienione.


Dodatkowo został wymieniony łańcuch rozrządu i czujnik położenia wału.


Niestety problem nie został wyeliminowany.


Czy w obecnej sytuacji wymienić pozostałe 2 wtryski i cewki na nowe czy szukać problemu gdzie indziej? Czy jest możliwość, że zapłon wypada na pozostałych cylindrach tylko komputer nie pokazuje tego prawidłowo (zawsze tylko 1. i 4.)?


Dodam, że poza spadkiem mocy i nierównomierną pracą silnika przy dużych prędkościach, istotnie wzrosło spalanie paliwa (z 8,5l do 11-12l).


Być może ktoś wie co może być przyczyną i gdzie dalej szukać?

Opublikowano
Cyl.1 i 4 pracują na tym samym banku.Jak praca sond lambda z tego banku?Możesz jeszcze wypiąć wtyczkę czujnika wałka valvetronika i zobaczyć czy wypadanie zaplonu i nierówna praca silnika ustanie.Przerabiam to aktualnie w mojej N46b20,zapłon wypada tylko na 3cyl.W moim przypadku winny jest vvt.Jedną z bolączek tego motoru jest wycieranie się krzywek na wałku mimośrodowym valvetronika.Możesz jeszcze przełożyć cewki z 1i4 cyl na 2i3cyl i zobaczyć czy błędy się przeniosą.
never again N46
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź, właśnie przeczytałem Twój temat.


Jutro sprawdzę czujnik i pracę sond. Cewki były już zmieniane, błąd wyskakuje tylko na cylindrach 1. i 4., niezależnie czy cewki / wtryski są nowe czy przełożone z innych cylindrów.

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.