Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam obecnie E93 325i z silnikiem N53. Od wersji 330i z tym samym silnikiem ma je różnić podobno wyłącznie kolektor dolotowy, który po wymianie i zmapowaniu silnika powinien wyciągnąć auto na osiągi 330i. Niestety znalezienie kolektora z 330i graniczy z cudem. BMW podaje, że odpowiedni nr części to 11617593004:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7593004-przewod-ssacy


Nie znalazłem ani jednej części o numerze 7593004 na żadnym serwisie aukcyjnym czy ogłoszeniowym, a szukałem zarówno w obecnie zamieszczonych jak i historycznych ogłoszeniach. Ludzie jednak tę modyfikację wykonują, zakładam więc że muszą istnieć inne, zamienne kolektory dolotowe. Podejrzewam, że mógłby pasować np. 51750610, ale sam nie jestem w stanie tego stwierdzić, a warsztaty też nie są tu pomocne. Na pewno kolektor musi mieć 2 zawory DISA.


Prosiłbym więc o pomoc w znalezieniu pasującego kolektora, z góry dziękuję.

Opublikowano

Sam już znalazłem odpowiedź, nr kolektora z 330i to 7520369**, a z 325i to 7559063**. ŻADEN mechanik ani w tuner w Polsce nie byli w stanie odpowiedzieć na to pytanie.


Teraz szukam odpowiedzi na kolejne: czy wystarczy wymienić sam kolektor, czy różnić będą się też zawory DISA? Zazwyczaj sprzedawane są gołe kolektory.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , po co kogoś pytać i wymyślać ponownie rover ?

Tu masz wszystko https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E93/Cab/BMW+330i+N53/ECE/11_4086

napisane - kupuj to , co pisze ETK

Tu ja robilem to , co ty chcesz zrobic http://germancarstvo.blogspot.com/2018/04/93-n53-przerobka-z-25-na-30.html

Cena jest wysoka , ponieważ tak po prostu wgrac soft się nie uda (jest tam troche magii) + wszystko na ORI - kolektor, soft , a nie to , co jest niewiadomo jak modyfikowane i na ile tu dawke paliwa nakrecili .

Inna info przez telephone.

Opublikowano

Znajdź mi kolektor o numerze 11 61 7593004 jak ze strony, którą podałeś (który zresztą ja sam podałem wcześniej) to odkupię go od Ciebie z premią. Takie oznaczenie nie istnieje w realnym świecie, tylko na stronie.


A tak właściwie to jaka jest różnica między wgraniem softu z 330i a zmodyfikowaniem softu 325i pod parametry 330i? Nie powinno ostatecznie wyjść na to samo? Na fabrycznym sofcie 330i ma zresztą około ~260hp, a dostrajając silnik powinno się dać przy okazji wyciągnąć więcej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Znajdź mi kolektor o numerze 11 61 7593004 jak ze strony, którą podałeś (który zresztą ja sam podałem wcześniej) to odkupię go od Ciebie z premią. Takie oznaczenie nie istnieje w realnym świecie, tylko na stronie.


A tak właściwie to jaka jest różnica między wgraniem softu z 330i a zmodyfikowaniem softu 325i pod parametry 330i? Nie powinno ostatecznie wyjść na to samo? Na fabrycznym sofcie 330i ma zresztą około ~260hp, a dostrajając silnik powinno się dać przy okazji wyciągnąć więcej.

Wtedy soft od 330i mozna escze modyfikowac )))

Roznica jets taka ze tam masz wszystko na ORI , a modyfikacja niewiadomo co ci tam nakrecili i na ile tych wtryskiwaczy wystarczy

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Zrobione pod Warszawą w codemybimmer.pl przy montażu z wspołpracującym warsztatem oilexpert.pl

Gorąco polecam oba serwisy - pełna profeska. Wybór został dokonany świadomie po długich poszukwianaich, goście naprawdę znają się na rzeczy i mają już na koncie podobne modyfikacje.

W wolnej chwili wrzucę dokładny manual modyfikacji z nr części etc. wraz z opisem odczuć po zmianach.


Wszystko opisane w poście:

https://www.facebook.com/Codemybimmer/posts/2189756924628075?__xts__%5B0%5D=68.ARBF_zVlM0Rv9Q4B0rh2KvM2C-Q0YqqgNBAp2-eD0SF6ONgQ8dI2pJorHZkHJC7fzqUyrQdMwrkUT47rBRN_40TNxTqdBnZDfivly_ENSnGjrrOQITTxVhlXsv26oB4lemgHdptwsBHWyA7GsIJHUOzwhmA1ZgHffFbHmrdsfs4Cx7nwgPjbjw&__tn__=K-R

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zrobione pod Warszawą w codemybimmer.pl przy montażu z wspołpracującym warsztatem oilexpert.pl

Gorąco polecam oba serwisy - pełna profeska. Wybór został dokonany świadomie po długich poszukwianaich, goście naprawdę znają się na rzeczy i mają już na koncie podobne modyfikacje.

W wolnej chwili wrzucę dokładny manual modyfikacji z nr części etc. wraz z opisem odczuć po zmianach.


Wszystko opisane w poście:

https://www.facebook.com/Codemybimmer/posts/2189756924628075?__xts__%5B0%5D=68.ARBF_zVlM0Rv9Q4B0rh2KvM2C-Q0YqqgNBAp2-eD0SF6ONgQ8dI2pJorHZkHJC7fzqUyrQdMwrkUT47rBRN_40TNxTqdBnZDfivly_ENSnGjrrOQITTxVhlXsv26oB4lemgHdptwsBHWyA7GsIJHUOzwhmA1ZgHffFbHmrdsfs4Cx7nwgPjbjw&__tn__=K-R

 

Sterowniki msd80 i msd81 są zamienne , ponieważ miałem już nie jeden samochód , ktory robilem z 2.5 na 3.0 fabrycznym softem - tu jest potwierdzenie moich słów

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E93/Cab/BMW+325i+N53/ECE/12_1448

Ja milaem auto e93 z 2.5 i tam byl sterownik numer 7588620 czily msd80

A tutaj masz innу numery sterownikow , ktore sa zamienne

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/parts/info/Sterownik+DME/7588620 czyli msd80-msd81 (naprzyklad numer 7583332 - to jest MSD80, a kolejny numer 7586933 - to juz MSD81 i oni sa zamienne )

T

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kolego teamsky, skąd jesteś?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
koło 6 tys powinno wyjść plus minus

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.