Skocz do zawartości

4er- problem z układem kierowniczym


serge

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, problem dotyczy głośnej pracy układu kierowniczego(?)- link do video poniżej. Auto dwukrotnie miało wymienianą przekładnie kierowniczą, przy przebiegu 60 tys. km (sic!), ale zdaje się , że problem leży gdzie indziej. Pytanie do Was jako do bmw-szpeców co to może być. Serwis rzecz jasna bezradny.


https://youtu.be/3qqGgBEbvmQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna operacja (o której wiem) jaka była wykonywana na zawieszeniu to wymiana wahacza prawego. Serwis BMW szukając winowajcy regularnego stukania podczas jazdy na bruku być może rozkręcał elementy zawieszenia. (ostatecznie doszli do wniosku, że to "luzy" w przekładni kierowniczej - a stuki występują nadal...). Dopytam jeszcze przy najbliższej wizycie w serwisie. Rozumiem, że Twoim zdaniem problem tkwi w amortyzatorach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Data produkcji: 14.04.2015 r. Co do ilości śrub to udziele info. przy najblizszej wizycie w serwisie.

 

Zatem:

- mocowanie powinienieś mieć na 5 śrub czyli wolne od wady,

- przekładnia też powinna być już bez wady,

Jeżeli dźwięk pochodzi od przekładni - reklamowałbym ją. Jeżeli to nie ona sprawdIłbym sworznie końcówek przy zwrotnicy. Tarcie metal-metal może dać podobny dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna operacja (o której wiem) jaka była wykonywana na zawieszeniu to wymiana wahacza prawego. Serwis BMW szukając winowajcy regularnego stukania podczas jazdy na bruku być może rozkręcał elementy zawieszenia. (ostatecznie doszli do wniosku, że to "luzy" w przekładni kierowniczej - a stuki występują nadal...). Dopytam jeszcze przy najbliższej wizycie w serwisie. Rozumiem, że Twoim zdaniem problem tkwi w amortyzatorach?
\


Nie w samych amortyzatorach a w ich mocowaniu, ale tak jak kolega pisze mogą to być też inne elementy zawieszenia.

Jeśli wymieniałeś przekładnię, a problem pozostał to ją bym wyeliminował z podejrzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne dźwięki u siebie tylko podczas ruszania i dużego skrętu kierownicą.

Ale u mnie auto obniżone o 4 cm i dystanse po 10 mm.

W poniedziałek zmieniam na standardowy setup i zobaczę czy coś się zmieni.


Moim zdaniem to nie przekładnia bo te dźwięki nie zawsze mają taką samą intensywność.

Poza tym jak w garażu na płaskim kręcę kierownicą do oporu to tych dźwięków czasem nie słychać.


Może końcówki drążków kierownicy?


:?:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po wymianie sprężyn na standardowe M i problem z trzeszczeniem znikł.

Więc nie jest to problem przekładni kierowniczej tylko raczej zawieszenia/amortyzatorów jak powyżej kolega pisał :wink:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.