Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Możesz podać wartości jakie masz na krzywkach wałka w najszerszym miejscu dla konkretnego zaworu?

Zmieniałem wałek ale jak mierzyłem to wydawał się ok. Miałem za to wytartą krzywkę na wałku ssącym i to było widać gołym okiem. Właśnie przez zapchaną dziurkę w tym "drucie".


W weekend postaram się zmierzyć swój stary i porównamy.


Na starych wałkach i dźwigienkach miałem podwyższone wskazania Rough dla cylindra na którym krzywka była wytarta. A raczej wskazania bardziej na minus ale w tolerancji bo około -3. Wypadania zapłonu nie miałem.

Opublikowano

U mnie po wymianie wałka mimośrodowego korekty wyglądają tak

91081d562c8edc50med.png

przed wymianą na 3 cyl była korekta -3 .Było wypadanie zapłonu

never again N46
Opublikowano
To moj wałek minimalnie bardziej wytarty.. zauwazylem tez wżery na dzwigienkach chyba wymienimy wałek i dzwigienki. Dzieki bardzo za poswiecony czas Panowie po wymienie napisze co i jak
Opublikowano
U mnie po wymianie wałka mimośrodowego korekty wyglądają tak

91081d562c8edc50med.png

przed wymianą na 3 cyl była korekta -3 .Było wypadanie zapłonu

 


U mnie nierownomiernosc na cyl wyglada tak

1cyl = 1.111

2cyl= -3.001

3cyl=1.021

4cyl=1.081

Tylko dlaczego po usunieciu błędu przez 2-3 godziny sie wszystko wyrównuje i jest ok ?

Sory ze bez zdj ale nie wiem jak tu wstawic :D

Opublikowano
Nie wiem,ale masz coś na 2 cylJeśli probowałeś podmieniać na 2 cylindrze:świece,cewke,wtryskiwacz ?To poostaje:pomiar kompresji na 2cyl,weryfikacja stanu dźwigienek(pośrednich i bezpośrednich na 2cyl) na końcu wałek mimośrodowy vvt.To że przez jakiś czas chodzi dobrze?Nie mam pojęcia,może przechodzi z trybu awaryjnego w stan pracy normalnej silnika?
never again N46
Opublikowano
To moj wałek minimalnie bardziej wytarty.. zauwazylem tez wżery na dzwigienkach chyba wymienimy wałek i dzwigienki. Dzieki bardzo za poswiecony czas Panowie po wymienie napisze co i jak

 

Hej. Będziesz to robił sam czy w warsztacie ? Może masz możliwość zrobienia paru fotek?

Wymieniacie na nowy wałek czy używany ?


Moje autko ma już 270 000km i ostatnio przestała działać cewka na 4 cylindrze, wymieniłem, po dwóch dniach auto wskoczyło w tryb redukcji mocy z błedem VVT.

Po skasowaniu błędów i skasowaniu wszystkich adaptacji w silniku błędy już nie powróciły.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moje autko ma już 270 000km i ostatnio przestała działać cewka na 4 cylindrze, wymieniłem, po dwóch dniach auto wskoczyło w tryb redukcji mocy z błedem VVT.

Po skasowaniu błędów i skasowaniu wszystkich adaptacji w silniku błędy już nie powróciły.

 


To błąd szybko wróci jak to był błąd serwomotoru.

Wtedy radzę odczekać aż ostygnie, skasować błędy i odpiąć wtyczkę od czujnika vvt (od czujnika a nie od serwomotoru!). Wtedy będzie inny błąd ale auto będzie lepiej pracować niż w trybie awaryjnym.

No i potem zostaje naprawa..

Opublikowano

Moje autko ma już 270 000km i ostatnio przestała działać cewka na 4 cylindrze, wymieniłem, po dwóch dniach auto wskoczyło w tryb redukcji mocy z błedem VVT.

Po skasowaniu błędów i skasowaniu wszystkich adaptacji w silniku błędy już nie powróciły.

 


To błąd szybko wróci jak to był błąd serwomotoru.

Wtedy radzę odczekać aż ostygnie, skasować błędy i odpiąć wtyczkę od czujnika vvt (od czujnika a nie od serwomotoru!). Wtedy będzie inny błąd ale auto będzie lepiej pracować niż w trybie awaryjnym.

No i potem zostaje naprawa..

 

W innym wątku przeczytałem jak tymczasowo ruszyć serwomotor valvetronic - mianowicie wywierciłem malutką dziurkę i zapodałem wd40. Narazie żadnych błędów nie ma, nowy siłownik VDO już jest w domu więc w następną sobotę biorę się za robotę  :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.