Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Od jakiegoś czasu spieram się z serwisem i próbuje udowodnić im ze wspomaganie kierownicy działa w nieprawidłowy sposób , a mianowicie moim i kilku znajomych zdaniem , którzy jeździli moim samochodem , koło kierownicy działa zbyt ciężko. Nie jest to kompletny brak wspomagania ale należy użyć sporej siły , kierownica chodzi najciężej ze wszystkich współczesnych samochodów które prowadziłem. Serwis twierdzi że w sumie nie widzi problemu ale miedzy wierszami przyznają że może faktycznie chodzi trochę ciężko. Nie ma żadnych stuków , pisków itp.

Mam adaptiv drive i xdrive , dodam że przy zmianie ustawień na sport + czy sport lub comfort charakterystyka wspomagania nie zmienia się. Brak jakichkolwiek błędów. Czy istnieje jakiaś norma , lub informacja jaką siłę należy przyłożyć na kierownice żeby ją przekręcić ? Jakoś producent musi to określać ?! W zależności od wyposażenia danego samochodu ukłąd działa przecież inaczej i serwisy twierdzą że mają problem z porównaniem tego. Jak to miarodajnie zmierzyć porównać w warunkach ASO ?! Samochód na przedłużonym pakiecie naprawczym. Koła i opony ori.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMHO jeśli siła wspomagania nie zmienia się po przejściu w tryb sport to coś nie działa poprawnie- i tego bym się trzymał w argumentacji...

U mnie na zwykłym zawieszeniu różnica pomiędzy sport a komfort jest wyraźna... chyba można to też ustawić gdzieś w opcjach...


Send with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No wiec w tej kwestji rowniez wojowalem i „niemcy” stwierdzili ze brak tej zmiany to „cecha pojazdu” i wedlug nich tak ma byc , rece mi opadly - ale faktycznie w elektronicznej wersji instrukcji ktora mozna wyswietlic w samochodzie jest to opisane tak jakby sila ta nie zmieniala sie ! Dodatkowo dowiedzialem sie ze u mnie wspomaganie jest nie elektryczne ale jeszcze hydrauliczne !
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz hydrauliczne, bo takie jest w konfiguracji 6-cyl + xDrive.

4-cyl + xDrive (oraz auta bez xDrive) w większości mają elektryczne.

A przynajmniej tak wynika z dotychczasowych wypowiedzi/doświadczeń użytkowników F1x w różnych konfiguracjach... :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No tak tylko jak zmiezyc jego sile i jaka powinna ona byc - bo wedlug moich doswiadczen sila potrzebna do przekrecenia kierownicy np w tylnonapedowym 520d a u mnie jest potrzebna zupelnie inna ! Potrzebuje sztywnych konkretnych danych. Malo tego potrzebuje infotmacji jeszcze jak tych danych uzyc , czyli jakie powinny byc wartosci fabryczne. A na chwile obecna nie wiem nawet jak sie to mierzy ! Dla serwisu brak bledow - znaczy dziala dobrze :evil:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


Lenkspindelmanschette : Die Lenkspindelmanschette ist nicht ausreichend geschmiert.

Wrzeciono kierownicy: Wałek kierownicy nie jest wystarczająco nasmarowany.


https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/02-chassis-suspension/01-noise/steering-noise/repair-instructions-f10-f11/1VnXZLj4Jo



Hinweis:

Korrekte Position der Lenkspindelmanschette an der Stirnwand prüfen

Gleitlager muss korrekt in der Lenkspindelmanschette sitzen, siehe Grafik


Wskazówka:

Sprawdzić prawidłową pozycję tulei wrzeciona kierownicy na ścianie przedniej.

Łożysko ślizgowe musi być prawidłowo osadzone w tulei wrzeciona kierownicy, patrz rysunek.

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm ciekawe. Dzieki. Ale wiem ze jakies smarowanie juz zrobili i nic nie pomoglo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla serwisu brak bledow - znaczy dziala dobrze

A jakie oni chcieliby mieć błędy w tym wypadku?

Co to w ogóle za serwis, że tak olewają temat... ja jednak chyba mam szczęście ze "swoim" serwisem, bo już niejednokrotnie usuwali mi "trudne problemy" (tzn. takie, które wymagają trochę chęci i czasu ze strony serwisu, żeby ich istnienie w ogóle potwierdzić).


Może poproś o porównanie siły wspomagania z innym autem z placu?

Jeśli to większe ASO, to jest duża szansa, że będą mieć takie auto w używanych (teraz dużo F1x tam stoi).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z problemem bylem w Bawarii i u Gazdy - czyli raczej giganci, porownywanie „na reke” bez sensu , to trzeba jakos zmierzyc ! spiewka wszedzie raczej ta sama - „w elektrycznym wspomaganiu chodzi zawsze lzej no ale u pana to hydraulika wymienilibysmy wszystko sle nie wiemy jak to uzasadnic gwarantowi bo brak bledow. „ Rozbierali i czyscili przekladnie i łozyska mcpersona , bez poprawy. Wiec albo jest uszkodzona przekladnia albo pompa zbyt slabo dziala ? Sam juz nie wiem co robic a serwisy no coz , poswiecili naprawde kilka dni ale sami nie wymyslili nic ! Musi byc jakis parametr ktory da sie porownac-zmierzyc ! Tylko jak i co ?!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może to głupi pomysł...

Masz może wagę wisząca, taką na ryby, co trzymasz w ręce a "do ważenia " podwieszasz?

Weź na zapalonym silniku, na prostej drodze i na nie skręconych kołach, przymocuj do koła kierownicy w najniższym punkcie obwodu. Ciągnij w poziomie, poprzecznie - to przy jakim obciążeniu zacznie koło się obracać x promień koła jest wyznacznikiem momentu... W ten sposób możesz porównać dwa auta...


Send with handy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tez o tym myslalem :lol: ale nadal nie moznaj tej wartosci porownac z jakimis. ( jakimi ?) danymi fabrycznymi homologacja itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ktos podpowie jeszcze cos ? Jutro jestem umowiony kolejny raz w serwisie !
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie. Cała przekladnia kierownicza wymieniona przez aso na nową , sprawdzono tez kolumne i lozyska na mcpersonach , ustawiono geometrie - efektu brak tzn kierownica nadal chodzi zbyt ciezko i nie odbija ( wraca ) po skrecie ! Ktos moze cos doradzic ? Pompa ? W moim przypadku sprzezona tez z ukladem dynamic drive. Serwis rozklada rece a i ja nie mam pomyslów.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kolego, czy udalo sie cos nowego ustalic w temacie?

U mnie tez w f10 535xi wspomaganie chodzi opornie i kola same nie prostuja sie. W ziwiazku z tym, ze mam wspomaganie hydrauliczne w pierwszej kolejnosci chce zmienic plyn i zobaczymy czy cos sie poprawi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na gwarancji wymieniono mi przekladnie , wiec plyn pewnie rowniez , ale poprawa jest niewielka. Po majowce beda walczyc dalej. Juz samemu brakuje mi pomyslow. Lozyska na macpersonie tez mam zmienone. W zasadzie pozostala juz tylko pompa i ewentualnie bledy w ustawianiu geometrii/zbiedznosci.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy udało się komuś wyeliminować problem sztywnej kierownicy?

Mam dokładnie to samo w 530xd 2012r.

Kierownica jest sztywna, tzn. ciężko chodzi i nie odbija. Nawet jak wjadę na łagodne rondo, to po skręceniu kierownicy mogę ją puścić i samochód będzie jeździł w kółko, kierownica wciąż będzie skręcona... :/

To jest ewidentny problem, przecież bmw słynie z dokładnego i czułego układu kierowniczego, przynajmniej takie mam doświadczenia z F30 i F34.

F10 jest u mnie nowy i jest dramatycznie.

Miałem wymieniony wahacz, przegub - po szkodzie. Później sprawdzaną przekładnię - nie ma błędów, wymieniony geometria jest ok. Choć wszystko w serwisie nie-bmw. Nie wiem jak samochód jeździł przed szkodą, bo kupiłem właśnie uszkodzonego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyglada na to ze ten typ tak ma. Juz mi rece opadaja. W poniedzialek ostatnia proba podejscia do tematu. Te same odczucia mam. Wymiana przekladni nic nie pomogla. Geometria tez igla. Ja stawiam na gniazda/ łożyska mcphersonow. Nic innego oprocz pompy i jej sterowania przeciez tam juz nie ma. Tez bylbym wdzieczny za jakies pomysly bo serwis od 2 lat nie moze sie uporac ( auto jeszcze przez 1,5 mies na gwarancji).
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj dostalem oficjalna odpowiedz ze brak powrotu kola kierownicy do jazdy na wprost po skrecie jest cecha pojazdu ! Ehhh w glowie mi sie to nie miesci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli co, wychodzi na to że F1x z hydraulicznym wspomaganiem (a więc głównie 6-cyl + xDrive) tak mają...?

Słabo... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak. A byc moze jeszcze adaptuve drive ma z tym cos wspolnego.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, jaka jest roznica w przekladni kierowniczej do f10 x drive o numerach czesci


7853 993 604

6 777 770.04 L5


a roznica w numerze czesci po kropce


7853 993 604

6 777 770.05 L5


z gory dzieki za wszelkie informacje na ten temat. Pozdro

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

@saab jakie wnioski, czy udało się rozwiązać problem siły wspomagania w F10?


W moim f10 525xd również wydaje mi się, że chodziło lepiej a od kilku dni jest gorzej.

Próbuję zrozumieć jak to działa i czy wspomniane wcześniej smarowanie ma sens.


Przydatne linki o wspomaganiu w BMW:

1. https://youtu.be/NQw4YaNin4Y

2.


3. http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5C91-EUR-12-2013-F10N-BMW-525dX&diagId=32_1977

4. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering/electromechanical-power-steering3/EEpdEE0c

5. https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/chassis-suspension/steering/electromechanical-power-steering/CzP1eBgx


Samrowanie:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-530d-xdrive-tou/wiring-functional-info/non-electric-diagnosis-ned/02-chassis-suspension/01-noise/steering-noise/repair-instructions-f10-f11/1VnXZLj4Jo


Uniwersalny spray antyadhezyjny:

81 22 9 407 711

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/9407711-uniwersalny-spray-antyadhezyjny


Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.



fzdzm2lx.jpg

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano

@zafi widziałem to. To nie jest dodawanie zdjęcia tylko linkowanie zdjęcia.

Nie mam pewnego miejsca gdzie mógłbym je uploadować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrobiłem zdjęcia jak to u mnie wygląda, niestety nie widzę możliwości dodania ich tu na forum.

 

Użyj tej strony: http://pl.tinypic.com/ załaduj zdjęcie a później skopiuj link i wklej tu na forum.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.