Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem w posiadaniu e46 330d automat 2002 r po lifcie i mam nastepujacy problem : nie wiem czy to normalne czy tez nie, ale gdy auto stoi na P czy to zimne czy cieple obroty zaczynaja falowac. Samochod stoi, nie gazuje pedalem i zaczynaja chwile podnosic sie obroty i zaraz spadaja. Dodam jeszcze, ze automat pracuje idealnie i nie ma zadnych szarpniec ani nie przeciaga biegow i obroty na biegu pracuja normalnie, a gdy dojezdzam do punktu gdzie chcialem dojechac to chwile czekam zanim zgasze auto i wtedy na P obroty rosna i maleja.. wiecie czym to moze byc spowodowane ? Z gory dzieki za odpowiedz ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie masz czasem błędu na kompie od dodatkowo podgrzewacza cieczy chłodzącej?jak nie masz kompa to najłarwiej to sprawdzić. Ustawiając na klimatyzachi 16 stopni. Jak ibroty przestaną falować to nim trzeba się zająć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Falowanie na wolnych obrotach może być również spowodowane wtryskiwaczem/wtryskiwaczami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Obroty faluja jak i na cieplym i zimnym. Pod komputer podpinalem przy zakupie samochodu na stacji diagnostycznej, za ktore podpiecie zaplacilem chyba 60 zl jak dobrze pamietam i byla to stacja przeze mnie wybrana. Na komputerze pokazal sie tylko blad poduszek, a wtryskii i inne podzespoly nie pokazaly zadnego bledu. Nie wiem czy to wazne ale przy podpieciu pod kompa potrzebny mi byl inny kluczyk, ktory jest inny niz do odpalania czy zamykania ( nie wiem jak sie fachowo nazywa ).


Okej sprawdze to na 16 stopniach i zobaczymy czy to moze byc od tego.

Opublikowano

Powiem szczerze, ze N nie uzywam wcale bo jest mniejsze smarowanie. Jak gasze samochod to zostawiam na P.

I sprawdzilem to na klimie przy 16 stopniach i jest normalnie ale jak juz zmienie na wiecej przykladowo 25 to znowu sie zaczyna falowanie i dodam, ze robilem to i na cieplym i zimnym silniku.

Opublikowano

Na N nie ma mniejszego smarowania :)

Ale do rzeczy. Silnik odpalony lewarek na P klima włączona-silnik faluje.

Silnik odpalony lewarek na P, klima wyłączona..?

I to samo z lewarkiem na N. Z klimą i bez.

Opublikowano

Z tego co czytalem na forum to wyczytalem, ze na N jest mniejsze smarowanie skrzyni.

Bez klimy obroty nie faluja.

Na N nie sprawdzalem czy faluja czy nie bo od zakupu samochodu ani razu go nie wlaczylem.

Opublikowano (edytowane)

Kolego naprawiam automaty :P i krótka informacja dla Ciebie i innych.

Pompa oleju w automatycznej skrzyni biegów zasilająca CAŁĄ skrzynię w smarowanie i zmianę biegów znajduje sie z przodu skrzyni od strony silnika. Jest napędzana przez obudowę sprzęgła hydrokinetycznego. Łopatologicznie: ma bezpośrednie połączenie z silnikiem. Silnik pracuje- w skrzyni jest ciśnienie oleju, bez względu na położenie lewarka.


A co do falowania. Zdejmij pasek klinowy i spróbuj pokręcić ręcznie kołem pasowym kompresora klimy.

Może on zacierać się i jest przyczyną falowania.

Edytowane przez Adchar
Opublikowano




Tu udostapniam filmik z Youtube jak faluja obroty, nie jest to moj film, ale mam tak podobnie tylko, ze troszeczke dluzej wszystko sie dzieje tzn. wyzsze obroty dluzej trwaja tak jak i nizsze.


Dziekuje serdecznie Adchar za wytlumaczenie na czym polega to smarowanie, wolalem nie zmieniac na N tak jak czytalem na forum bo naprawa skrzyni nie jest tania, a na razie nie spieszy mi sie zeby wydawac jakiekolwiek pieniadze heh.

Opublikowano
Tak jak pisałem, sprawdź czy kompresor klimy nie blokuje sie i czy dasz radę pokręcić go ręką. Druga sprawa. Może być za mało gazu w klimie. I klima zaskakuje na moment i spada ciśnienie gazu. Może to być przyczyną. U mnie bez klimy obroty mam na około 650, a z klimą 750-800.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie jest z twoim kompresorem od klimy. Jezeli przy ustawieniu na 16 stopni nie falują obroty to masz uszkodzony podgrzewacz cieczy chłodzącej. Standardowa usterka w BMW diesel.
Opublikowano

Najlepiej to sprawdze i to i to.

I jakby byl ten podgrzewacz uszkodzony to drogo by mnie to kosztowalo ?


I Panowie jeszcze jedno pytanko.. gdy jade i przykladowo mam 80km/h i puszcze gaz to obroty spadaja od razu ponizej 1000 na biegach oprocz 5 biegu bo na tym obroty chwile sa i zaraz znowu spadaja ponizej 1000, tak jakby sie manualem jechalo i bieg jalowy wlaczylo. To to normalne ? Bo jezdzilem kolegi audi tez automat i obroty tak nie spadaja jak u mnie. Jedynie gdy przelacze na manual lub na sport to obroty nie spadaja na biegach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jakby byl ten podgrzewacz uszkodzony to drogo by mnie to kosztowalo ?

99% używek jest uszkodzona, nowy chyba ponad 1500,-.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To jak to normalne to jeden problem z głowy.

Na pewno będę musiał to zrobić tylko, że na razie mam sporo innych wydatków i czy jak tego w najbliższym czasie nie zrobię to będzie to miało jakieś większe konsekwencje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie, może wolniej się nagrzewać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jeśli to podgrzewacz, to jedynym minusem jest d luższy czas do osiągnięcia optymalnej temperatury silnika ,a co za tym idzie trochę większe zużycie paliwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz odłączyć wtyczkę od podgrzewacza to nie będzie falowało,. Niestety większość używek jest skopanych. Możesz rozebrać od swojego elektronikę i zobaczyć co się stało. Czasami wystarczy poprawić luty. Jest tam duży pobór prądu, drgania, temperatura, poprostu ciężkie warunki pracy powodujące zimne luty.
Opublikowano
Znaczy z tego co zauwazylem to bmka szybko sie grzeje i temperatura przy -12 stopniach okolo 15 min stala juz pionowo, a nie piluje go na zimnym i nawet na cieplym. Na zimnym max 2k obrotow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pion to raptem 70 kilka stopni, temperatura pracy tego silnika to 88-89.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.