Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Dziś kolega podłączył mi komputer. Okazuje się że temp na liczniku jest zawyżana . Tj 88 stopni w komputerze na liczniku 93. 97-98 na liczniku a na komputerze 93 i wtedy dolny wąż zaczyna się robić cieply. W jego samochodach oba wskazania są identyczne. Samochód ma nową pompę, termostat, na długim postoju przy 32 cały czas mam saunę w środku więc układ chłodzenia sprawny.

Co ciekawe też jest przeskok w liczniku z 95 na 97 a na komputerze wzrasta powolutku . Uszkodzony czujnik jeśli tak to który ? Czy licznik zaczyna szwankować ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czym to było sprawdzane? Na zegarach masz tak jak trzeba, 97 stopni to temperatura otwarcia termostatu, więc zgadza się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Inpa czy jakoś tak.

Patrzyłam na fakturę to mam termostat firmy wahler 92 stopnie więc tak jak pisałam i jak mówił kolega otwarcie pokrywa się z temperaturą w inpie ( 93 w inpie ) gdzie w liczniku pokazuje wtedy 97-98.

Jadąc w trasie licznik pokazuje ~ 99-102, a w inpie 95-97 gdzie w jego dwóch E39 wskazania temperatury na liczniku i inpie są identyczne .

Pytanie co jest uszkodzone i dlaczego licznik zawyża temperaturę ?

Opublikowano

Wg mnie wszystko jest ok!

Po lekkim przegrzaniu silnika przez rozwalony zbiorniczek zacząłem się bardziej przyglądać wskazaniom i jeździć z testem nr 7 odpalonym czasami...

Wnioski mam podobne np 92c w teście nr 7 w inpie 87-88c.

Sugeruj się temperatura wg wskaźnika analogowego - jest pion jest ok (od 75c do 115c) czasami możesz zerkac w test 7 dla pewności np jazda w upał w korkach jak często temp będzie się niebezpiecznie zbliżać do tych 115c np 110c to wtedy bym sie martwił.

Dla 100% pewności i spokojnego snu polecam zmienić czujnik temp wkrecany w blok na nowy nawet jeśli nic się nie dzieje a nie był wymieniany!

Mój trochę dawał du.. I potrafił nie wskazywać wcale a po paru km odrazu wskakiwal na pion...

Tak z 2-3 tyg przed ww przegrzaniem wymieniłem na nowy nawet nie chce myśleć co by się stało gdyby wtedy nie zaalarmowal mnie ze motor ma za gorąco...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Monika1992 masz silnik z podwójnym vanosem? M52tub28? Jak tak to mam taki sam i do tej pory dałbym głowę, że u mnie wartości pokrywają się, ale sprawdzę dla pewności. Trudno to wytłumaczyć, ponieważ wartość dla testu 7.0 i odczyt w programie pochodzi z tego samego czujnika.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To też racja, ale nie zmienia to faktu, że takich rozbieżności nie powinno być, widocznie jest taki precyzyjny od zawsze, bo to byłaby dość dziwna usterka. U mnie w teście podczas normalnej jazdy jest 96-97 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mam wersję przedliftowa.

Zastanawia mnie fakt czy nie ma to jakiegoś związku z naprawa pikseli i zmiana języka na angielski. Miałam też pokazane cholernie wysokie spalanie, ale to jakoś w zegarach ustawili i jest teraz tak jak wcześniej.


Dziwi mnie przede wszystkim rozbieżność , w kolegi V8 i 3 litrowej benzynie wskazania były identyczne.


Denerwuje mnie ten fakt, bo kiedyś nie przekraczała 95stopni w trasie. Co ciekawe też jest przeskok z 95 na 97 stopni i teraz w trasie jak wspomniałam ma 99 -102 wg licznika, a w inpie ma mniejsze i poprawne wg. znajomego m.in. pokrywanie się wskazań inpy z otwarciem termostatu.


Gdzie ten czujnik się znajduje ? Rozumiem że to nie jest ten po stronie pasażera w chłodnicy ?

Opublikowano
Pod kolektorem, zaraz za przewodem od odmy jest taka okrągła wtyczka, kabel powinien być w peszlu. Musisz włożyć rękę na kilka cm. Pewnie masz syf lub zasiedziały wtyk. Czujnik w środku jest jeden a idą z niego dwa sygnały. Temperatury powinny być identyczne.Ten w chłodnicy jest od wentylatora .
Opublikowano
Ja zmieniałem czujnik, wszystko czyscilem a rozbieżność jest taka sama jak na starym. Co prawda jak pisałem wcześniej czujnik kupiłem używany. Kosztował grosze i chciałem sprawdzić czy to był powód innej temp na kompie i na ukrytym menu
Opublikowano
Najłatwiej i najlepiej sprawdzić oporność w ohm, powinny być identyczne odczyty, bo czujnik bierze pomiar z tego samego miejsca w ukladzie. Tester w łapę i ruszaj przewodami. Możliwe że masa szwankuje, jakiś nalot powstal. To wystarczy na większą oporność i błędne wskazanie czujnika. Zauważyłem ciekawa zależność z tym problemem po wystrzeleniu węża od chłodzenia gdy cały silnik jest zazygany plynem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem dzisiaj u siebie w m52tub28, temperatura w teście 7.0 i na komputerze jest równa co do stopnia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.