Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie proszę o jakieś sugestie, pomoc... cokolwiek.

W aucie nie ubywało jak dotąd oleju. Przez 3 ostatnie dni samochód stał nieużywany. Dziś odpalam auto... Komunikat na czerwono o niskim stanie oleju. Sprawdzam bagnet, a tam susza. Zaglądam pod auto, a tam cały olej. Podlewarowałem go. Jedynie co zdołałem z tej pozycji sprawdzić przez klapkę dostępu do spustu oleju to że wyciek jakiś jest po stronie kierowcy. Pytanie co, że zleciał cały olej z silnika?

Opublikowano
Jak stal tyle czasu to jedynie tylko miska olejowa ,pęknięta lub uszkodzona.Jeśli by to było podczas pracy śilnika to mògłby to być jakiś uszczelniacz czy coś.
Opublikowano
Ale wyciek jest gdzieś wyżej. A jest możliwość że to zamarznięta odma. Nie była wymieniana jeszcze chyba od nowości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogła zamarznąć, wyciekać może spod podstawy filtra oleju lub o-ringu rurki bagnetu, to jest po stronie kierowcy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja od siebie dodam że ta awaria nastąpiła już w ostatni dzień, poprzedzający postój pojazdu.

Diagnozę zacząłbym od sprawdzenia przewodu olejowego Vanosa, następnie podstawa filtra oleju, oring rurki bagnetu, czujnik oleju w misce.

Zamarznięta odma podczas jazdy, spowodowałaby zbyt wysokie ciśnienie, przez co ucierpiałby najsłabszy uszczelniacz w silniku.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano

Olej tak naprawdę uciekł cały w ciągu 40 minut. Odpaliłem auto i poszedłem do domu. Wróciłem i była już kałuża oleju.

Jutro wleje 5 oleju i jade na kanał obadać go od spodu.

Opublikowano

100 procent odma zamarzła a dokładnie ta maź co się zbiera jak się robi tylko krótkie odcinki w zimie. np do pracy 5 km w odmie jest gumka ze sprężynką i niestety lodu nie upcha. U mnie przy -20 poszedł olej uszczelką pod głowicą remont silnika 5 tyś :duh: to było w e39 ale silnik m54b25.

Teraz pilnuje jak pod korkiem oleju zaczyna się to gówno zbierać to robię dłuższą trasę i znika no i odmę co 30 tyś zmieniam teraz :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Autko zrobione. Wywaliło odme. Przy okazji wyczyszczona przepustnica. Wymieniona uszczelka pod podstawą filtra oleju, olej, filtr, uszczelka pod miską olejową i czujnikiem oleju w misce, wyczyszczona miska olejowa. Auto po tych zabiegach działa o niebo lepiej. Reakcja na gaz jest natychmiastowa, praca silnika jest bardzo gładka.

Wymieniajcie w swoich autkach rzeczy na czas, a odwdzięczą się przyjemnością z jazdy. Ja odwlekłem wymianę odmy i skończyło się podwójnymi kosztami.

Opublikowano
To nie wina odmy lecz tego mazidła co w niej zamarzło. Tam jest tylko gumka na spreżynie chodzi o syf co się tam zbiera. Polecam przerobić aauto na trasie wypali to :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.