Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Panowie mam pewien problem i nijak nie mogę sobie z nim poradzić, serwis ASO umywa ręce twierdząc, że wszystko jest Ok bo komputer nic nie pokazuje. Do rzeczy, jestem posiadaczem BMW f10 520d z 2011 rocznika o przebiegu 180 tys km. Ostatnimi czasy została wymieniona turbina, termostat i czujnik ciśnienia spalin. Wszystko przez jakieś 5-6 tys km było jak należy niestety teraz samochód pracuje co najmniej dziwnie. Auto „dusi” się od 1900 obrotów, wciskam pedał gazu i samochód nie reaguje tak jak wcześniej, przyspiesza jak żółw, dodatkowo czuć jak silnik wpada w drgania jak również wskazówka obrotomierza się chwieje. Dopiero po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, skrzynia redukuje i auto wskakuje na 3 tys + obrotów i zaczyna dopiero przyspieszać ale tez nie z taką prędkością jaką powinno. Ewidentnie brakuje mocy, turbina natomiast słychać, ze się załącza. Dodatkowo samochód pali więcej o jakieś 1,5-2 L, nawet jak lekko wciskam pedał gazu to aktualne zużycie paliwa wskazuje powyżej 20L przy czym wcześniej było to max 13-14 L.

Czy ktoś z Was się z takimi usterkami już spotkał ? Na myśl mi jeszcze przechodzi zasyfiony EGR i kolektor ssący, coś o tym sądzicie ?

 

Pozdrawiam

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Daj vin bo może masz akcję serwisową.
Opublikowano
Chłopaki co może być przyczyną wysokiego spalania jak nie ma żadnych objawów? Mam 518d 2013r z funkcją odzyskiwania energii i psu na bude bo po mieście pali 12l przy spokojnej jeździe na Eco pro..
Opublikowano
Witam.Moj 518d z 2016r. pali na ustawieniu comfort na krotkich odcinkach po miescie 13,2l.Dodam,ze jezdze dotykajac pedalu gazu tylko tyle zeby wogole jechal,kazdy mnie wyprzedza.Az strach pomyslec ile ten najoszczedniejszy Silnik diesla w gamie BMW spali jezdzac jak wiekszosc kierowcow(w miare dynamicznie).Zastanawiam sie tylko po co robic takie diesle co pala wiecej od benzyny i co 2600km zapycha mi sie zawor EGR(przebieg od nowosci 6900km. i juz 2 zawory wkrecili nowe).Diesel zawsze byl duzo oszczedniejszy(poprzednie auto Passat 1.9tdi z 2002 roku nie przekraczal 8l/100km. po miescie,Audi A6 2.0tdi z 2011r. podobnie,Audi A5 2.0 benzyna z Quattro z 2010r. mam na kompie przez caly czas od nowosci przez 49000km.przebiegu spalanie 12,4l/100km.).Teraz to juz chyba tylko benzyna-spali podobnie,jest duzo ciszej w srodku,nic sie nie zapycha,nic sie nie wypala.Wiem,ze od wrzesnia Dpf-y beda montowane i we wszystkich benzynach,ale te silniki wytwarzaja duzo mniej sadzy ,tak ze tam te zanieczyszczenia duzo wolniej beda sie gromadzic.Montaz tych nowoczesnych silnikow Diesla z norma Euro6 do samochodow osobowych wg.mnie stracil calkowicie sens.Pozdrawiam.
Opublikowano
Witam.Moj 518d z 2016r. pali na ustawieniu comfort na krotkich odcinkach po miescie 13,2l.Dodam,ze jezdze dotykajac pedalu gazu tylko tyle zeby wogole jechal,kazdy mnie wyprzedza.Az strach pomyslec ile ten najoszczedniejszy Silnik diesla w gamie BMW spali jezdzac jak wiekszosc kierowcow(w miare dynamicznie).Zastanawiam sie tylko po co robic takie diesle co pala wiecej od benzyny i co 2600km zapycha mi sie zawor EGR(przebieg od nowosci 6900km. i juz 2 zawory wkrecili nowe).Diesel zawsze byl duzo oszczedniejszy(poprzednie auto Passat 1.9tdi z 2002 roku nie przekraczal 8l/100km. po miescie,Audi A6 2.0tdi z 2011r. podobnie,Audi A5 2.0 benzyna z Quattro z 2010r. mam na kompie przez caly czas od nowosci przez 49000km.przebiegu spalanie 12,4l/100km.).Teraz to juz chyba tylko benzyna-spali podobnie,jest duzo ciszej w srodku,nic sie nie zapycha,nic sie nie wypala.Wiem,ze od wrzesnia Dpf-y beda montowane i we wszystkich benzynach,ale te silniki wytwarzaja duzo mniej sadzy ,tak ze tam te zanieczyszczenia duzo wolniej beda sie gromadzic.Montaz tych nowoczesnych silnikow Diesla z norma Euro6 do samochodow osobowych wg.mnie stracil calkowicie sens.Pozdrawiam.

 

2-litrowy D nie moze tyle palic nawet w miescie, zwlaszcza ze jezdzisz po emerycku. Musi cos byc na rzeczy. Ja u siebie w 3- litrowym mam spalanie w miescie do 9 litrow przy normalnej dynamicznej jezdzie!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłopaki co może być przyczyną wysokiego spalania jak nie ma żadnych objawów? Mam 518d 2013r z funkcją odzyskiwania energii i psu na bude bo po mieście pali 12l przy spokojnej jeździe na Eco pro..
Napisz jakie dystanse pokonujesz i z jaką średnią prędkością.

 

Send with handy.

Opublikowano
Jeżdżę po Londynie czyli w mieście gdzie z jednego końca miasta na drugi koniec jedzie się 2.5h. Właściwie to jeden wielki korek. Zacząłem jeździć bardzo delikatnie i zeszło do 10.5l.. samochód właściwie cały czas start stop używa az czasem wyłączam jak widzę że zaraz będę ruszać..
Opublikowano

Tysiące ludzi? Co to za głupie pytanie?? A co w mieście tylko benzyniakami jeżdżą koleś?

Wiem że to morderstwo dla turbiny i ogólnie dpf siada ale niestety większość ludzi jeździ dieslami. Niedługo mają zakazać więc się skończy.

Opublikowano

"koleś", na swoje pytanie:

 

Co to za głupie pytanie??

 

 

Sam (poniekąd) odpowiedziałeś w tym samym poście:

 

Wiem że to morderstwo dla turbiny i ogólnie dpf siada

 

PS - Jak się kupuje auto, to z głową a nie główką - bo potem jest wieeeele potocznych opinii o właścicielach BMW. Następnie pozostaje płacz i wołanie: "jakież to awaryjne BMW teraz produkują" :mad2:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
To takie naiwne pytanie, w dzisiejszych benzynach też jest turbina albo i 2 a za chwile będzie też DPF. To co nimi też tylko trasy od teraz? :) Są jakieś różnice w turbinach do diesla i benzyny?
Opublikowano
Koleś czy ja prosiłem o stwierdzenie wiadomego czy pytałem dlaczego może dużo palić. Jak nie rozumiesz pytania to nie spamuj nie potrzebnie.. jeżeli nie masz pojęcia dlaczego może dużo palić to nie komentuj o bzdurach które wszyscy wiedzą. A na marginesie kolega powyżej ladnie dopowiedział fakt że małe benzynki z turbinami i dpf będą lepsze koleś?
Opublikowano
To takie naiwne pytanie, w dzisiejszych benzynach też jest turbina albo i 2 a za chwile będzie też DPF. To co nimi też tylko trasy od teraz? :) Są jakieś różnice w turbinach do diesla i benzyny?

 

Dlatego napisałem "poniekąd" (tutaj wytłumaczone co to oznacza: https://sjp.pl/poniekad )


Tak naprawdę tu nie chodzi o turbinę czy DPF, a samą charakterystykę pracy silnika wysokoprężnego.

 

Koleś

 

:duh:


PS - chyba pora przesiąść się na G30 :(

Opublikowano

Moim zdaniem to problem z EGR - miałem podobne problemy i po czyszczeniu EGRa wszystko wróciło do normy.

Napisz jak sobie poradziłeś z tym problemem.

Opublikowano
Dzisiaj dolalem do pełna i wyszło 11.5l nie jak wskazywal komputer 12.8l. Dopompowalem opony też było mało powietrza w 3 kołach z tylu sporoza mało. Zobaczymy teraz. Łatwo jest wyczyścić ten egr? I czy jak kupię książkę sam naprawiam do jakiegoś innego modelu z tym samym silnikiem bo jak mniemam to ta sama n47 co od lat jest montowana czy będzie się zgadzać z tym silnikiem czy coś pozmieniali jednak, jak myślicie?
Opublikowano
Koleś nam może podeślę jakiś link jak się ma charakterystyka pracy silnika wysokoprężnego do jazdy w mieście. Bo jakoś większość samochodów przeznaczonych do jazdy po mieście czyli autobusy taxi i busy mają diesele i nie spotkałem się poza tym że turbina nie zdarza się rozgrzać i schłodzić odpowiednio żadnych innych przeciwwskazań do jazdy dieslami po mieście..
Opublikowano
Ksywa Kosa666 mi tu zalatuje zarobkami w markach i wiejskim tuningiem i nijaka wiedzą o motoryzacji..
Opublikowano

Raczej w książce "Sam naprawiam" wątpię żeby było jak wyczyścić EGR - prędzej jak go wymienić.

Nie wiem jak to się robi w F10 520d ale ja po takich objawach( w mojej vectrze C 1,9cdti) jak Twoje i obejrzeniu kilku filmików na YouTube wyjąłem EGR wyczyściłem bo był zawalony cały sadzą i nieruszań się w ogóle trzpień który steruje zaworem cyrkulacji spalin. Po wyczyszczeniu jak ręką odjął :D do kolejnego razu.

W przeciągu 140tyś. km które zrobiłem trzy razy musiałem zastosować to czyszczenie :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.