Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do wymiany lamp w e36. Generalnie jestem zwolennikiem seryjnych rozwiązań, ale lampy musze wymienić z powodu uszkodzenia i mysle czy tym razem nie wybrać cos nowoczesniejszego.

 

Generalnie proszę o Wasze doswiadcznia które lampy wybrać ew gdzie kupić najlepiej (Wrocław)

Jest np coś takiego:

 

http://www.allegro.pl/item118641962_reflektor_bmw_e36_clear_chrome_2xring_hit_in_pro.html

 

Moje obawy to

1. Czy rego rodzaju lampy dadzą się w pełni wyreguować tak jak fabryczne.

2. Czy będzie po wymianie dobrze dizłać automatyczne podnoszenie/opuszcznie. Sprzedający pisze że da się przełożyć orginalny silnik, ciekawe jak to w praktyce wygląda. Czy działa bez zarzutu itd?

3. Jakie są wady i zalety migacz zintegrowanego z lampą bo nad tym się zastanawiam.

4. Czy wymiana jest kłopotliwa i da się to samemu zrobić mająć średnie doświadcznie w takich zabawach.

Never Say Never Again!
Opublikowano

Odpowiem ci na kilka pytań, jeśli to są te lampy które znam.

W przeciwieństwie do tego co piszesz ja widziałem reflektory In-pro z odzielnymi kierunkowskazami, tak jak oryginalne. Te prawdopodobnie są takie same a kierunkowskazy dołączyli pasujące stylem (lub brakiem stylu). Ogólnie wykonanie tych lamp jest w typu Made in Taiwan, ale jak ci zależy na ringach itp. to kupuj. Tył robiony jest na wzór oryginału, czego nie mozna powiedzieć o jakości, ale elektryczna regulacja pasuje od starych reflektorów i będzie działała.

Unikaj natomiast stanowczo reflektorów z zespolonym kierunkowskazem, bo w przypadku peknięcia szybki od kamienia trzeba wymieniać cały reflektor a dokładnie dwa, bo sprzedają parami. Na marginesie ta "szybka" z przodu w zespolonych to nie szkło lecz plastik. Ogólnie to tandeta bo sam się przkonałem gdy szukałem reflektorów i w końcu zakupiłem komplet Hella i mogę je polecić.

Opublikowano

Dzięki Kowal. Generalnie nic nie zastąpi orginału tu masz rację, ale teraz w erze recyclingu zaczynam przkonywać czasem się do rozwiązań opartych na taniej chinsczyznie pod warunkiem że jakość mieść się w pewnych granicach.

Ciekawią mnie jeszcze 3 sprawy :

 

1. jakiej jakośći jest plastikowy klosz lapm zespolonych. Piszesz że może pęknąć? pastik powinien być odporny na pęknięcia. W nowych fordach i toyotach stosują teraz klosze z miekiego plastiku ( prawie jak gruba folia uginajaca sie pod palcem) ktory przez to jest bardzo malo podatny na pęknięcia a matowieje dopiero po 6-7 latach, wiec jest to niegłopia alternatywa dla szkła.

Ciekawe jaki tu jest materiał, ale to musze sam wziąc do ręki i zobaczyć.

 

2. Jak swiecą te chinsczyzny ? Widać róznicę?

 

3. Nie rozleglowują się itp itd ?

Never Say Never Again!
Opublikowano (edytowane)

Ja tez dolacze sie do pytania bo nie chce zakladac nowego tematu.

Planuje zmiane reflektorow gdyz jeden jest pekniety i chce (prosze nie krzyczec) zalozyc ksenony (bardzo duzo jezdze w nocy).

Wtej chwili mam lampy bez soczewk a z racji ksenonow chcialbym zakupic lampy z soczewkami. Orginaly z soczewkami raczj nie do dostnia w idealnym stanie a o cene nowych nawet nie pytam.

Lampy innych firm soczewkowe z tego co sie orintowalm sa albo depo (raczej nie pakowal bym sie w to) albo ciut lepsze in-pro lub inne niemieckie tylko ze te lepsze juz sa tylko z ringami.

 

Czy zalozenie do e36 ringow to straszna profanacja ?

Nie wyglada to smiesznie ?

Szczeze mowiac staram sie z mojego auta nie robic auta ktorym nie jest :)

A jesli juz ringi to czy pakowac sie w te zwykle zrobione na diodach czy wziasc drozsze zrobione na katodach ccfl ktore widac w dzien w przeciwienstwie do diodowych ?

Edytowane przez wektor
Opublikowano

Gerald:

Nie używałem tych reflektorów In-pro (mówię tu o tych z odpinanymi kierunkowskazami i szkłami z przodu) ale oglądałem je bardzo dokładnie i zaglądałem do środka a nawet zapinałem elektryczną regulację i powiem ci, ze pomijając ringi, to są prawie identyczne jak Depo. Jeśli zależy ci na tych ringach i pewnie po głowie chodzi ci żeby później założyć do nich xenon, to jest jeden plus konstrukcyjny w porównaniu z oryginałem. mianowicie w oryginale wokół soczewki są odbłyski światła a po założeniu xenonu jeszcze bardziej się potęgują i co prawda nie oślepiają, ale niezbyt ładnie wyglądają, tzn. świeci cała lampa zamiast sama soczewka. Natomiast w tych In-pro soczewka jest obudowana i nie ma tego efektu, za to wokół swieci ci ring, który moim zdaniem daje nielepszy efekt.

Natomiast co do jakosci to kupowałem reflektory pod kątem założenia ksenonu/biksenonu i dzwoniłem po paru warsztatach co przerabiają i pracownicy mówili żeby od Depo/In-pro trzymać się z daleka, bo oni naprawiają też te lampy i tam robią się luzy na regulacjach i mocowaniach luster i wtedy snop swiatła drży (masz samopoziomowanie za darmo). Radzili też zeby lepiej kupić już używki.

Natomiast co do lamp zespolonych z kierunkowskazem i pozbawionych regulacji elektrycznej (nie ma opcji) to mam takie zdanie, że lepiej nie będę się wypowiadał, żeby sobie nie narobić wrogów na forum, bo pewnie ktoś ich używa. Pomijając całkowicie aspekt wyglądu, to zapomnij o jakiejkolwiek jakosci materiałów porównywalnej z stosowanymi w toyocie na pierwszy montaż.

Opublikowano

O za i przeciw juz sie naczytalem i zdecydowalem ze jednak tak.

Tylko poprostu, tak jak wyzej pisalem, nie wiem jakie do tego lampy wybrac.

Opublikowano
Narazie odpuszcze sobie bixenony. Przelozenie soczewek rozumiem ale czy da sie przelozyc soczewki od ksenonow do lamp bez soczewek czy jednak podstawa musza byc lampy z soczewkami ? Bo jesli tak to problem jakie lampy wybrac dalej mam nie rozwiazany.
Opublikowano

Jak sie uprzesz to mozesz włożyć xenon do lamp bez soczewek, ale wtedy musisz zastosować "żarówki" xenonowe D2R.

Drugie wyjście- lepsze- kupujesz normalne reflektory soczewkowe i wkładasz xenony z ustawioną ogniskową.

Trzecie wyjście, kupujesz reflektory z soczewkami, wyrzucasz tamte soczewki i wstawiasz xenonowe. Przy tym wariancie praktycznie nie robi ci różnicy czy montujesz xenon czy biksenon bo i tak wymieniasz soczewkę.

Czwarte wyjście kupujesz akcesoryjne reflektory Helli z ringami i ksenonem oraz samopoziomowaniem za prawie cztery klocki, do tego dorzucasz 1300zł za fabryczne spryski i jesteś bardziej legalny niż Kwaśniewski.

Jest jeszcze wyjście nr.5 żarówki ala ksenon z allegro za 30zł.

Wybór należy do ciebie, ale po co o tym pisać, jeśli wystarczy wpisać w wyszukiwarce "xenon"?

Opublikowano
Ok. To czesc problemu mam rozwiazane. A jak Ci sie widza ringi w e36 ? Ja szczerze mowiac nie widzialem zadnej z ringami i nie wiem jak to wyglada. I czy jesli juz to pakowac sie w zwykle ringi na diodach czy jakies porzadne na katodach ccfl ?
Opublikowano

Widziałem kilka E36 z ringami w tych plastikowych lampach zespolonych z kierunkowskazem i chromowanym środkiem i jeśli chcesz zrobić auto w stylu WT to będa w sam raz.

Lepsze już będą In-pro na wzór oryginału z ringami i czarnym środkiem, chociaż nazwałbym to złem koniecznym.

Opublikowano
Czyli nie ma zlotego srodka ? Albo lampy depo itp albo orginaly soczewkowe ktore trudno dostac w idealnym stanie i niespecjalnie wygladaja z xenonami z powodu odblysnika
Opublikowano

Ja chyba wybiorę jednak zespolone lampy bez ringów. tylko nie wiem jeszczde które. Szkoda że nie ma opini użytkowników.

 

Wektor jeśli chcesz jednak ringi to najlepszym rozwiązaniem są chyba

ringi z wielu led uformawanych w pierścień. Swiecą mocniej niż

okrągły neon z 2 diód a nawet wydaje mi się mocniej niż zimne katody, ktore pozatym pobierają znacznie wiecej mocy ok ( ok 5 W bodajże) i wymagają dodatkowo inwertera zasilającego.

 

Widziałem cos takiego i estetycznie robi wrażenie, ale z drugiej strony czym mocniej to swieci tym bardziej TW przypomina. Każdy musi zważyć i wybrac to sam:-)

 

Co do Xenonów podobnie... bylo już duzo na ten temat.

Ja osobiście uważam wkładanie tego do e36 za zbyt dużą zabawe i koszt w stosunku do efektu.

Never Say Never Again!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.