Skocz do zawartości

Pytanie o rozrząd N43 silnik B16A


bajermen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

 

Moja Bawarka silnik 1.6 jest z 02.2009 r. czy rozrząd w N43 po 2009 został poprawiony tzn. problemy z napinaczem i ślizgami .

Autko ma przejechane 101 tys. Staram się wymieniać Olej co 10 tys. i 0W40 , poprzedni właściciel wymieniał do przebiegu 50 tys. co 25 tys. później co 15 i olej 5w30 .

Już standardowo wymieniłem wtryskiwacze komplet i jedną cewkę , boję się o ten rozrząd bo wiem że są z nim problemy , na pewno przy rozrządzie nic nie było robione , jakiś metaliczny dźwięk słyszę gdy dodaje gazu , spalanie ok i dynamika ok.

Auto do przebiegu 80 tys. głównie jeździło po mieście poprzedni właścicielki kobiety ,trzeba dodać wiecej gazu gdy ruszam z jedynki aby płynie ruszyć i ten lewarek drży delikatne czy to normalne w e90 ? Mechanik jak wymieniałem olej powiedział że powoli już dwumas słychać czy to możliwe ?

 

Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W n43b20a rozrząd to padaczka. Niemal każdy na starcie wymienia na nowy za 800 zł. U mnie na przykład ślizgi/prowadnice były tak pokruszone/zmielone, że na dnie miski olejowej miałem talerz frytek (rocznik przełom 2009/2010). Wywalało kontrolkę ciśnienia oleju bo smok był cały zatkany. Na szczęście panewki w stanie idealnym. Raz cały rozrząd SWAG wymieniłem i mam spokój.

 

Obstawiam, że skoro n43b16a jest miniaturką n43b20a to problem powinien być podobny. Choć mało ludzi cokolwiek pisze o tym silniku, bo mało jest tego na rynku.

 

Z olejem wybrałbym jednak 5w30. Większość taki zalewa. Marka to już inna historia.

 

Lewarek u mnie też ma mikrodrgania czasami. Przyzwyczaiłem się.

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny silnik. Lewarek też ma drgania przez pierwsze 5 minut. Gazu też muszę dodać więcej przy ruszaniu na zimnym, później się uspokaja. Ten typ tak chyba ma.

 

Teraz przy wymianie oleju przejde z 5w30 na 5w40 i zobaczę jak się bedzie zachowywał silnik.

 

Bardziej mnie martwi Nox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy jestem tylko np. Czy jak łańcuch się wyciągnie to wyskoczy mi check jakąś kontrolka od komputera, odkąd wtryskiwacze wymieniłem i cewkę narazie chodzi wszystko fajnie, poprostu o to autko trzeba dbać i regularnie serwisowac wtedy na pewno nie będzie problemów z tym silnikiem.

Zawiasy ma super natomiast słabszym punktem to ten silnik dlatego trzeba pilnować i trzymać się markowych stacji.

Tankowalem na początku benzynę 98 verve teraz wróciłem do zwykłej 95 ma to jakieś znaczenie dla żywotności wtryskiwaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, łańcuch nie daje objawów w postaci checka.

 

Pewnie łańcuch szurgota, hałasuje jeśli się wyciągnie? Dynamika się pewnie pogarsza wtedy? Gdzieś czytałem na forum że zaleca się wymianę napinacza co 80 tys.

 

Dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji.. czy z benzyną 1.6 N46 też tak słabo wypada rozrząd ? ( napinacz 'na wszelki wypadek "zmieniłem przy 130 tys, teraz 146 tys. )
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji.. czy z benzyną 1.6 N46 też tak słabo wypada rozrząd ? ( napinacz 'na wszelki wypadek "zmieniłem przy 130 tys, teraz 146 tys. )

 

Niech mnie ktoś poprawi ale w n46 nie było silników 1.6 chyba?

Było tylko n45 montowane w e81-87 i e90 jako 316i. I właśnie w tym silniku napinacz był w najgorszym stanie. Jakaś akcja serwisowa nawet była na n45

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niech mnie ktoś poprawi ale w n46 nie było silników 1.6 chyba?

Było tylko n45 montowane w e81-87 i e90 jako 316i. I właśnie w tym silniku napinacz był w najgorszym stanie. Jakaś akcja serwisowa nawet była na n45

 

Może ta stronka coś pomoże :

 

 

http://motobenzyna.pl/silniki/2206-silniki-bmw.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie mojego auta z N43B20 - mocno wyciągnięty łańcuch może powodować błędy wypadania zapłonu, błędy sond lambda, nierównego biegu (3104), czy zwiększenie częstotliwości błędu zapełnienia katalizatora NOX.

Dodatkowo z czasem mogą pojawić się szarpania przy mocniejszym depnięciu w przedziale 2-3k rpm.

 

Ze środka auta można go usłyszeć na 1/2 biegu na zimnym silniku jadąc blisko budynku albo betonowego płotu z opuszczoną szybą.

Dźwięk sprawia wrażenie, jakby powstawał w okolicy skrzyni i można to pomylić z dźwiękiem padającej dwumasy (to subiektywna opinia).

Skuteczna metoda to osłuchanie silnika po zdjęciu górnej osłony, najlepiej słychać podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niech mnie ktoś poprawi ale w n46 nie było silników 1.6 chyba?

Było tylko n45 montowane w e81-87 i e90 jako 316i. I właśnie w tym silniku napinacz był w najgorszym stanie. Jakaś akcja serwisowa nawet była na n45

 

Może ta stronka coś pomoże :

 

 

http://motobenzyna.pl/silniki/2206-silniki-bmw.html

 

No właśnie chyba widać, że n46 nie było w 1.6 l

Druga sprawa, że to zestawienie jest niekompletne - nie ma w nim n45, n42 i n40 (z silników benzynowych bmw skonstruowanych w XX wieku).

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za cenne odpowiedzi i wskazówki , zacząłem może nieciekawie historie z BMW przez te nieszczęsne wadliwe wtryski i cewki, trochę się zraziłem ale coraz bardziej zaczynam się powoli przekonywać do tej marki, jak to mówią dobre złego początki.

Ogólnie wśród mechaników N43 nie cieszy się dobrą opinią mówią że około 300 tys. I dół silnika pada, na moje oko to jest tak : 'jak dbasz tak masz'

Wiadoma sprawa ze nie wrócą się pancerne silniki Bmw z lat 90 tych niestety serwis musi zarabiać.

Dla przykładu Mercedes jakby chciał dalej robić Merce takie jak w123 i w124 to by zbankrutowali, niestety chyba każda marka ma jakiś słaby punkt itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji.. czy z benzyną 1.6 N46 też tak słabo wypada rozrząd ? ( napinacz 'na wszelki wypadek "zmieniłem przy 130 tys, teraz 146 tys. )

 

Niech mnie ktoś poprawi ale w n46 nie było silników 1.6 chyba?

Było tylko n45 montowane w e81-87 i e90 jako 316i. I właśnie w tym silniku napinacz był w najgorszym stanie. Jakaś akcja serwisowa nawet była na n45

 

Przepraszam. Moja pomyłka. Chodziło mi o silnik N45, który jest w moim samochodzie. PS. Napinacz wymieniłem przy stanie około 135 tys.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No z tym rozrzadem to roznie u mnie 52 tys i silnik do wymiany . Najpierw rozwaliło slizg potem zapchało pompe oleju no i niestety obruciło panewki . Wszystko sie rozpieprzyło mało tego vanos wydechowy padł pewno zapchało go . Masakra . Kupiłem nowy silnik z bmw i tyle . Ponoc juz jest poprawiony ten problem z rozrzadem . Pan z serwisu mi powiedział ze nie ma zasady mieli przypadki i przy 12 tys km uszkodzonego rozrzadu . Wiec z mojego doswiadczenia wiem ze mozna sie rozczarowac xdxd oczywiscie jak powiedział serwisant nie ma reguł kiedy .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozwaliło slizg potem zapchało pompe oleju no i niestety obruciło panewki .

 

Nie wyskakiwała Ci czerwona kontrolka spadku ciśnienia oleju w silniku? Miałem to samo tyle, że w n43b20a - cały smok olejowy przytkany. Gong i czerwona kontrolka waliły po uszach i oczach niemiłosiernie. Zrobiłem rozrząd + kilka drobiazgów, wyczyściłem silnik itp. Sprawdziłem stan panewek i wszystko w porządku.


Nie zmienia to faktu, że jakość rozrządu w n43 to porażka jak na samochód który kosztował w salonie >150.000 zł

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy N45 także boryka się z podobnymi problemami ?

 

Tutaj coś jest opisane na temat silnika n45 http://trends.com.pl/najgorsze-silniki-bmw-ktore-dlaczego/


Szukaj w tym artykule z linku powyżej , najwyraźniej silniki serii N w BMW wymagają częstej opieki serwisowej , już nie wrócą się stare łańcuchy BMW z lat 90 - tych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy N45 także boryka się z podobnymi problemami ?

 

Tutaj coś jest opisane na temat silnika n45 http://trends.com.pl/najgorsze-silniki-bmw-ktore-dlaczego/


Szukaj w tym artykule z linku powyżej , najwyraźniej silniki serii N w BMW wymagają częstej opieki serwisowej , już nie wrócą się stare łańcuchy BMW z lat 90 - tych

 

Dzięki. Poczytam... chociaż zadziwiająco mało jest w necie o tym konkretnie ( N45 ) silniku.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam na początku tego miesiąca kupiłem bmw z silnikiem n43. Po czym po kilku dniach dowiedziałem się że przysługuje mi akcja serwisowa. Więc po kilku dniach umówiłem się z serwisem bmw na taką akcję. Okazało się że cały rozrząd jest do wymiany i auto musi zostać w serwisie na trochę dłużej. Podobno za wszystko płaci gwarant czyli bmw? Czy tak naprawdę jest? Zostałem też poinformowany o tym że będzie trzeba wymienić olej i filtr jaka może być cenna w takim serwisie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtry odpuść sobie. Poniżej 1 tys wątpię, żeby to zrobili. Znajdź ogarnięty niezależny serwis bmw i zrobisz to za 600-700 zł. Mniej, więcej w każdym regionie Polski jest jakiś fajny macher od beemek. Co do akcji serwisowej na rozrząd w n43 to jesteś szczęściarzem. Większość ludzi w tym ja, musiała we własnym zakresie wymieniać za 900 zł. Wiadomo nie są to koszty n47 (3.000-3.500 zł) ale lepiej w kieszeni mieć 900 zł, niż ich nie mieć.


Z akcji serwisowych załapałem się 2 lata temu na serwo hamulcowe. Podpytaj w aso jak wygląda to u Ciebie. Częsta przypadłość w n43, robiona w ramach akcji serwisowej.


Aha: akcja serwisowa jest na koszt aso. Tylko ich pilnuj, żeby nie wkręcili Cię w naprawy poza akcją serwisową. Robisz na akcji rozrząd, a oni jeszcze Ci cykną klocki i tarcze :D

www.kancelariaturowski.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
W dniu 25.02.2018 o 19:07, trocky napisał(a):

 

No właśnie chyba widać, że n46 nie było w 1.6 l

Druga sprawa, że to zestawienie jest niekompletne - nie ma w nim n45, n42 i n40 (z silników benzynowych bmw skonstruowanych w XX wieku).

I tak po ponad 6 latach okazało się, że mam N45 B16A 😉

 

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.