Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o pomoc, zepsuty czujnik w chłodnicy na radiatorze.

Czy ktoś go zastąpił innym, bo występuje tylko z chłodnicą i to na zamówienie indywidualne.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wlasnie tu problem jest taki, ze ten czujnik jest bialym krukiem.

Kiedys rozeznawalem temat (jeszcze nie wiedzialem, ze mam szczesliwie silnik N20 bez tego czujnika) - wymiana chlodnicy najczesciej dziala tak, ze przynosi sie uszkodzona i goscie wymieniaja rdzen na nowy, a czujnik zostaje.

 

Co mozesz zrobic - niedaleko Wroclawia jest miejscowosc Prusice - to jest takie zaglebie czesci do BMW.

Jest troche firm i maja czesci z rozbiorek - w tym aut US. Mysle, ze jak troche po nich podzwonisz, to spokojnie znajdziesz chlodnice uzywke z tym czujnikiem. Szukaj na znanym w Polsce portalu aukcyjnym uzytkownikow i dzwon.

Opublikowano

Witam.

Dziękuję za info, ale już ich obdzwoniłem.

Mój rdzeń i chłodnica jest dobra, ale elektronik nie może zmierzyć termistora, bo urwał się bardzo blisko podstawy.

Może ktoś wie jakie są parametry tego termistora w czujniku, bo można wlutować nowy.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Miałem ten sam problem , przez co check swieci . Nikt Ci tu nie pomoże , bo mało kto wie o co chodzi . Po 2 to jakiś straszny wymysł tylko na usa . Daj sobie na luz z ta chłodnica i prZeprogramuj sterownik silnika na Europę .
Opublikowano

Nie na cale USA, na tzw. SULEV states (NY, CA, CT) - kilka stanow.

Warto jeszcze poczytac o roznicach N26 i N20 - z tego, co wiem, jest kilka roznic konstrukcyjnych i dodatkowe katalizatory.

 

Ktos programowal takie auto na Europe z sukcesem?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Trochę informacji na temat jak działa ten czujnik:

 

Radiator Identification


Sensor G611


Requirements


The purpose of Radiator Identification Sensor G611 is to

prevent:


– PremAir® radiator from being removed and replaced

with a non-PremAir® radiator


– G611 from being removed for the purpose of

reproducing the electronics or software


– G611 from being extensively cut out of the radiator

and installed “elsewhere”


The requirements relating to Radiator Identification

Sensor G611 are met as follows.


To check for the presence of the radiator, pre-determined

distinguishing features (IDs) are stored in the ECM and in

G611, and exchanged electronically.


Information is exchanged via LIN bus according to

the master-slave principle. This means that Radiator

Identification Sensor G611 is interrogated by the ECM.

The IDs are transmitted in an encrypted form after the

engine is started. If the codes no longer match (for

example, due to tampering), a fault will be indicated.


Integrated Temperature Sensor


A temperature sensor (NTC, Negative Temperature

Coefficient) measures the temperature at the point of

installation. This temperature is compared in the ECM

with the temperature from Engine Coolant Temperature

Sensor G62. The measured temperatures are transmitted

to the ECM via LIN bus. In the ECM, the values are

compared with a characteristic map and evaluated.

The temperature sensor is located in a specially shaped

spigot on the sensor housing. During assembly, the

sensor is bonded directly to a mounting base on the

radiator.


The temperature sensor is made of cast polyurethane

resin and is non-removable once attached. If, however, an

attempt is made to remove the temperature sensor, the

sensor spigot will break away from the housing causing

it to become irreparably damaged, both electrically and

mechanically.


This is a safeguard to ensure that all attempts at

tampering will be detected. In the event of misuse,

Malfunction Indicator Light K83 will be activated. In this

case, both the radiator and Radiator Identification Sensor

G611 must be replaced.

 

Teraz pytanie czy ktoś wie jak go wyeliminować aby kontrolka silnika się nie paliła?

Opublikowano
Trochę informacji na temat jak działa ten czujnik:

 

Radiator Identification


Sensor G611


Requirements


The purpose of Radiator Identification Sensor G611 is to

prevent:


– PremAir® radiator from being removed and replaced

with a non-PremAir® radiator


– G611 from being removed for the purpose of

reproducing the electronics or software


– G611 from being extensively cut out of the radiator

and installed “elsewhere”


The requirements relating to Radiator Identification

Sensor G611 are met as follows.


To check for the presence of the radiator, pre-determined

distinguishing features (IDs) are stored in the ECM and in

G611, and exchanged electronically.


Information is exchanged via LIN bus according to

the master-slave principle. This means that Radiator

Identification Sensor G611 is interrogated by the ECM.

The IDs are transmitted in an encrypted form after the

engine is started. If the codes no longer match (for

example, due to tampering), a fault will be indicated.


Integrated Temperature Sensor


A temperature sensor (NTC, Negative Temperature

Coefficient) measures the temperature at the point of

installation. This temperature is compared in the ECM

with the temperature from Engine Coolant Temperature

Sensor G62. The measured temperatures are transmitted

to the ECM via LIN bus. In the ECM, the values are

compared with a characteristic map and evaluated.

The temperature sensor is located in a specially shaped

spigot on the sensor housing. During assembly, the

sensor is bonded directly to a mounting base on the

radiator.


The temperature sensor is made of cast polyurethane

resin and is non-removable once attached. If, however, an

attempt is made to remove the temperature sensor, the

sensor spigot will break away from the housing causing

it to become irreparably damaged, both electrically and

mechanically.


This is a safeguard to ensure that all attempts at

tampering will be detected. In the event of misuse,

Malfunction Indicator Light K83 will be activated. In this

case, both the radiator and Radiator Identification Sensor

G611 must be replaced.

 

Teraz pytanie czy ktoś wie jak go wyeliminować aby kontrolka silnika się nie paliła?

 

Zaślepić kontrolkę wewnątrz i nie świeci :P Miałem to samo w E92, kombinowałem i nie znalazłem żadnego rozwiązania poza kupnem nowego radiatora z tym ustrojstwem. Kupić to jeszcze nie problem, ale rozbierać pół auta to po prostu mi się nie uśmiechało robić. Jakoś przeżyłem z tą kontrolką silnika 3 lata

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.