Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Od pewnego czasu borykam sie z problemem kontrolki plynu chlodniczego. Z rana gdy auto jest zimne kontrolki nie ma, po 30 sek sie zapala. Gdy nagrzeje auto i ustawie nawiew na 1 kreske a temperature na max i przygazuje do 3 tys obrotow kontrolka znika. Czasami pojawi sie jak zatrzymam sie na swiatlach a czasami dopiero kolejnego dnia z rana. Co moze byc nie tak ?

Przy okazji szukam mechanika w woj lubelskim najlepiej Zamość i okolice, który to zrobi raz na zawsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pronlemem jest ze masz za mało płynu w układzie chłodzenia. Za mało płynu masz, bo albo masz gdzieś wyciek na zewnątrz silnika, albo gdzieś ci silnik go wpiernicza. Najpierw dolej płynu. Potem oblukaj silnik czy nie jest mokry. Odkręć korek oleju czy nie ma masła pod korkiem. Popatrz jak już dolejesz płynu czy nie pływa ci olej w zbiorniczku wyrównawczym. Opcji jest pełno.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Układ może być zapowietrzony, stąd te cyrki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jak pisze od pewnego czasu, a nie pisze, że cokolwiek robił to znaczy że gdzieś płyn poszedł:) sam się nie zapowietrzył.
Opublikowano (edytowane)
Pronlemem jest ze masz za mało płynu w układzie chłodzenia. Za mało płynu masz, bo albo masz gdzieś wyciek na zewnątrz silnika, albo gdzieś ci silnik go wpiernicza. Najpierw dolej płynu. Potem oblukaj silnik czy nie jest mokry. Odkręć korek oleju czy nie ma masła pod korkiem. Popatrz jak już dolejesz płynu czy nie pływa ci olej w zbiorniczku wyrównawczym. Opcji jest pełno.

W tym problem ze plynu jest full w zbiorniczku. Nie ma masla pod korkiem oleju ani oleju w plynie.

Probowalem odpowietrzac ale niebardzo wiem czy dobrze to zrobilem :D

Jezeli stoje na podjezdzie przodem do gory to kontrolka wogole sie nie zapala.

Edytowane przez ariel.wojcik.1991
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nam 320d i robiłem odpowietrzanie według instrukcji z książki sam naprawiam, które są na necie.

A robiłeś coś co mogło spowodować zapowietrzenie?

Opublikowano

Ogolnie to:

Zmienilem pompe wody, termostat i przewody od ukladu chlodzrnia jakies 3 msc temu.

Po kilku dniach okazalo sie ze jest jakis wyciek - obudowa termostatu popekala przy wkladaniu plastikowej rury (wina mechanika).

Ktoregos dnia sie zaczela zapalac ta kontrolka, wymienilem termostat na nowy i od wtedy nie chce zniknac :p wyciekow juz nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem, odpowietrz układ, łatwiej będzie jak uniesiesz przód.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dokładnie trzeba pożądanie odpowietrzyc uklad chłodzenia i kontrolować stan płynu. Silnik się nie grzeje?

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Tak jak pisałem, odpowietrz układ, łatwiej będzie jak uniesiesz przód.

Gubie sie juz z tymi sposobami odpowietrzania.

Jak dokladnie odpowietrzyc 330d ? Moze ktos opisac krok po kroku bez skrotów myslowych :p?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Otwarty korek, przód uniesiony, odpalasz auto, uzupełniasz płyn, temperatura na maksa, nawiew na minimum i czekasz aż się nagrzeje, po kolei odkręcaj odpowietrzniki i zakręcaj jak pojawi się płyn, odpal test 7.0 w ukrytym menu i obserwuj temperaturę, termostat otwiera się przy 88 stopniach. Jak nie chce Ci się tyle czekać to zakręć korek i podkręcaj obroty, jak ostygnie to uzupełnisz płyn i gotowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Nie wiem jak w 330d ale ja w 320d odpowietrzylem tak:

- postawiłem samochód lekko pod górkę

- odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego

- przekrecilem stacyjke w pozycje az się kontrolki zapalily (nie odpalałem samochodu)

- nawiew ustawiłem na minimum a temperaturę na max

- odkrecilem odpowietrznik ten przy zbiorniczku wyrównawczym (dolewalem plyn aż zaczął lecieć odpowietrznikiem)

- następnie zrobiłem tak samo z następnym odpowietrznikiem.

- odpaliłem samochód pozwoliłem mu żeby się nagrzal sprawdziłem czy powietrze nie leci z odpowietrzników (było ok)

- na drugi dzień jak silnik się wychłodził sprawdziłem stan płynu uzupelnilem i jest ok.

Ale z tego co czytałem kiedyś w r6 jest ciężko odpowietrzyc uklad chłodzenia może moje rady jakoś się przydadzą.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Otwarty korek, przód uniesiony, odpalasz auto, uzupełniasz płyn, temperatura na maksa, nawiew na minimum i czekasz aż się nagrzeje, po kolei odkręcaj odpowietrzniki i zakręcaj jak pojawi się płyn, odpal test 7.0 w ukrytym menu i obserwuj temperaturę, termostat otwiera się przy 88 stopniach. Jak nie chce Ci się tyle czekać to zakręć korek i podkręcaj obroty, jak ostygnie to uzupełnisz płyn i gotowe.

Czyli do zagrzania ma byc odkrecony korek od wlewu ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, ale jak napisałem możesz zrobić z zakręconym i podkręcać obroty, wtedy jest szybciej i tylko jak ostygnie dolejesz brakujący płyn.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
I jeszcze jedno pytanie. Czujnik jest zanurzony w plynie czy dziala na jakiejs zasadzie plywaka ? Po wyjeciu czujnika plyn nie leci ze zbiorniczka. Edytowane przez ariel.wojcik.1991
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz wyjmować. To jest chyba zrobione na zasadzie kontraktonu. Jak pływak zejdzie do czujnika to wywala kontrolka. Czujnik nie jest zanurzony. Przekręcasz o pół obrotu i wyjmujesz ale miejsca jest mało w 320d. Nie wiem jak w 330d
Opublikowano
Ja również ostatnio musiałem wymienić pompę wody, termostat + paski napinające. Kontrolka raz gasła raz się pojawiała. Szukaliśmy wraz ze znajomym wycieku,ale nic z tego. Nie chce straszyć u mnie akurat poszła uszczelka pod głowicą - skubana dobrze się z tym kryła :) Możliwe,że zapowietrzony jeśli nigdzie nie ma wycieku.
Opublikowano
Możesz wyjmować. To jest chyba zrobione na zasadzie kontraktonu. Jak pływak zejdzie do czujnika to wywala kontrolka. Czujnik nie jest zanurzony. Przekręcasz o pół obrotu i wyjmujesz ale miejsca jest mało w 320d. Nie wiem jak w 330d

Hmm plywak jest caly czas u.gory. wie cmzoe mam cos nie halo ze zbiorniczkiem bo mam zamiennik wsadzony. Hmm..

Opublikowano
Ja również ostatnio musiałem wymienić pompę wody, termostat + paski napinające. Kontrolka raz gasła raz się pojawiała. Szukaliśmy wraz ze znajomym wycieku,ale nic z tego. Nie chce straszyć u mnie akurat poszła uszczelka pod głowicą - skubana dobrze się z tym kryła :) Możliwe,że zapowietrzony jeśli nigdzie nie ma wycieku.

A jak doszedles do tego ze to uszczelka ? Kurcze mam nadzieje ze jest poprostu zapowietrzony. Jaki koszt mniejwiecej ?

Opublikowano
Ja bym zaczął od pożądanego odpowietrzenia układu nic nie kosztuje trochę twojego czasu, później jak by to nic nie pomogło szukał bym dalej.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano
Ja również ostatnio musiałem wymienić pompę wody, termostat + paski napinające. Kontrolka raz gasła raz się pojawiała. Szukaliśmy wraz ze znajomym wycieku,ale nic z tego. Nie chce straszyć u mnie akurat poszła uszczelka pod głowicą - skubana dobrze się z tym kryła :) Możliwe,że zapowietrzony jeśli nigdzie nie ma wycieku.

A jak doszedles do tego ze to uszczelka ? Kurcze mam nadzieje ze jest poprostu zapowietrzony. Jaki koszt mniejwiecej ?

 

Podleciałem do znajomego mechanika testerem sprawdziliśmy czy spaliny dostają się do płynu chłodniczego (koszt testera 15-20zł) . W moim przypadku wykluczyłem wyciek, czujniki itp. Miałem mały przedmuch co nie dawało jednoznacznej diagnozy od początku dlatego też szukałem innej możliwości.

Opublikowano
Zleci płyn, może powodem Twojego problemu jest uszkodzony czujnik poziomu płynu chłodzącego ?

Skoro stan jest ok, lampka nie powinna się zapalać, ja bym zaczął działać w tą stronę.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AP71-EUR-03-2002-E46-BMW-320d&diagId=17_0141

Co masz na mysli piszac "zleci plyn" po odkreceniu czujnika plynu?

Że płyn zleci ze zbiorniczka wyrównawczego jeżeli wyjmiesz czujnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.