Skocz do zawartości

N47 korekty,wydruki z EPS po regeneracji i prośba o oceny


1jarcio

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

To ze ona jest na 5 czy 7V to ok - pytalem czy jestes pewny ze jednym dotknieciem 12V ja uszkodzisz?

będą do odbioru wieczorem wiec może uda mi się nawet jutro wymienić.

Jesli jest do nich spoko dostep to odkrecaj na cieplym silniku a jak bedziesz je montowal to nie dokrecaj mocno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jutro jak czas pozwoli to biorę się za wymianę ale najpierw sprawdzę oporność między nową, a starą gromnicą :D mam nadzieję tylko, że ten zabieg będzie ostatnim ze skutkiem pozytywnym oczywiście, choć straciłem wiarę w tak proste rozwiązanie owego problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bedzie dobrze...

sprawdz sobie opornosc nowych swieczek i zmierz po montazu na aucie - ma byc tyle samo i zmierz czy dochodzi napiecie.

Nie trac wiary tylko sobie wyobraz ze sprawna swieca osiaga 1000 st C w zaledwie 2sekundy czyli jest zolto czerwona - spotkanie paliwa z taka temperatura musi zaowocowac szybkim i bezproblemowym odpalaniem...

I jeszcze raz przypomne zebys nie przesadzil z sila dokrecania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jak bedziesz je montowal to nie dokrecaj mocno...

1jarcio nie polecam bez klucza dynamometrycznego jak jest podejrzenie, że przyjdzie Ci jeszcze raz je odkręcać.

To ze ona jest na 5 czy 7V to ok - pytalem czy jestes pewny ze jednym dotknieciem 12V ja uszkodzisz?

A Ty masz pewność czy ich w ten sposób nie spalisz? Jedna świeca może i wytrzyma a dwie kolejne nie a wtedy nie będzie wiadomo czy była już spalona czy sam jej pomogłeś :D

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A Ty masz pewność czy ich w ten sposób nie spalisz?

Jestem gotow sie zalozyc tylko ja zawsze tak sprawdzam a ty jeszcze nigdy tego tak nie robiles...

Jedna świeca może i wytrzyma a dwie kolejne nie a wtedy nie będzie wiadomo czy była już spalona czy sam jej pomogłeś

O jakich swiecach mowisz?Ogladales filmik?W tym silniku nie ma zadnej pelnowartosciowej swiecy.Suw pracy kazdego tloka owocuje nowa porcja dymu...

To takie małe siły dokręcenia są na świece?

W glowicy i na koncu swiecy jest sfazowanie usczelniajace a drobnozwojowy gwint plus materialy jakie laczysz ( aluminium ) tez robi swoje.Jesli ktos sie decyduje na stosowanie past uszczelniajacych to nalezy ja dobrac do materialu zeby sobie krzywdy nie zrobic

A jaką siłą przykręca się kolektor dolotowy?

Tak zeby przylegal do glowicy i sie nie odkrecil.Tu masz wieksze pole do dzialania bo sa zastosowane tulejki oporowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świec jeszcze nie wymieniłem ale na szybko odkręciłem listwe i zmierzyłem ich oporność tj. pierwszych trzech bo do czwartej był gorszy dostęp i tak kolejno na

1- 2,6 ohm

2- 4,3 ohm

3- 2,4 ohm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teraz bez obaw można potraktować je prądem jaki chcesz, bo i tak są do wymiany :cool2:

A Ty masz pewność czy ich w ten sposób nie spalisz?

Jestem gotow sie zalozyc tylko ja zawsze tak sprawdzam a ty jeszcze nigdy tego tak nie robiles...

Nigdy nie będę wykonywał próby, która może coś uszkodzić (może to słowo klucz) skoro można to zrobić w bezpieczny sposób.

Jedna świeca może i wytrzyma a dwie kolejne nie a wtedy nie będzie wiadomo czy była już spalona czy sam jej pomogłeś

O jakich swiecach mowisz?Ogladales filmik?W tym silniku nie ma zadnej pelnowartosciowej swiecy.Suw pracy kazdego tloka owocuje nowa porcja dymu...

Pisałem ogólnie, nie konkretnie o tym aucie. Czy wszystkie to okaże się jak kolega zmierzy ostatnią :wink:

A jaką siłą przykręca się kolektor dolotowy?

Tak zeby przylegal do glowicy i sie nie odkrecil.Tu masz wieksze pole do dzialania bo sa zastosowane tulejki oporowe

Wszystko jest w tis.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopacy za pomoc i dobrze, że się nie pokłóciliście :wink: w sobotę biorę się za wymianę i zdam relację oby tylko teraz świece się wykręciły bo jak nie to jadę do tych co regenerowali wtryski, żeby teraz to wykręcali skoro mówił, że mierzył kompresje i wszystkie świece teraz można palcem wykręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nigdy nie będę wykonywał próby, która może coś uszkodzić (może to słowo klucz) skoro można to zrobić w bezpieczny sposób.

Jestem chyba ostatnia osoba ktora by Cie na jakies pruby naklaniala , bronie tylko wiedzy ktora musialem pochlonac wbrew swojej woli...-to tez jest bezpieczna metoda

oby tylko teraz świece się wykręciły

Zagrzej sobie silnik i odkrecaj na zryw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Można uruchomić grzanie świec przez program, oczywiście jak układ jest sprawny. Korekcja 1,5 na rozgrzanym silniku już nie wygląda najlepiej, ale bez dramatu, polecam lm diesel spulung na małą ilość paliwa w zbiorniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy w końcu te korekty w okolicach 0-1,5 to masz dobre czy nie?

Jesli ja bym sie mial do tego odniesc to nie ma zlych czy dobrych korekt sa tylko w normie lub poza nia...

Norma jest do 3 tak w plusie jak i w minusie ale najwazniejsze jest aby podczas dodawania gazu kierowaly sie w kierunku ZERO

Na wynik korekt ma wplyw wiele czynnikow ale jedyne co mozna zrobic niewielkim nakladem kosztow to zadbac o czystosc wtryskow tak jak radzi Maniek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ps. Czy w końcu te korekty w okolicach 0-1,5 to masz dobre czy nie?

 

Jeżeli masz jakieś problem to widać, że środek zrobił robotę możesz to porównać z pierwszymi korektami i później po zalaniu dodatku do czyszczenia lecz ja nie lałem LM tylko inny jeżeli będziesz chciał wiedzieć jaki to pisz na PW i polecam zalać na rezerwę i wyjechać aż pokażą się kreski na wyświetlaczu i jeździć pod różnym obciążeniem silnika. Po tym proponuję wymienić filtr paliwa.

Ja na pewno zaleję jeszcze raz ale tym razem chyba mocniejszy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za odpowiedzi. Problemów specjalnie nie mam z autem, chociaż na mrozie pusci bąka dokładnie jak u autora tematu (brak kata i dpfa). Zaczyna się to w okolicach 5-10oC i im zimniej tym gorzej :twisted: Co do korekt to w momencie odpalenia na zimnym zaczynają się w okolicy 3-4 przez ułamek sekundy i bardzo szybko spadają. Dalej w zależności od temperatury silnika mam między 0,6-1,0. Czasami bywa pod 1,2. Wiem jaka jest norma ale rozumiem też, że na granicy normy to już jest po prostu padaka, a zawsze lubię mieć auto ogarnięte na tip top, stąd moje zainteresowanie tematem. :8) Diesel spulung zalewałem prewencyjnie jakiś czas temu na pełny zbiornik (5-10 tysięcy km temu), ale nie sprawdzałem jakie korekty wtedy były.

 

Maniek, możesz doradzić gdzie znaleźć tę funkcję w Rheingold? Jestem ciekaw, czy jeśli dłużej podgrzeję świece to czy coś to zmieni (błędów nie mam ale dwie świece mają x przebiegu, a dwie są nowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki za odpowiedzi. Problemów specjalnie nie mam z autem, chociaż na mrozie pusci bąka dokładnie jak u autora tematu (brak kata i dpfa). Zaczyna się to w okolicach 5-10oC i im zimniej tym gorzej :twisted: Co do korekt to w momencie odpalenia na zimnym zaczynają się w okolicy 3-4 przez ułamek sekundy i bardzo szybko spadają. Dalej w zależności od temperatury silnika mam między 0,6-1,0. Czasami bywa pod 1,2. Wiem jaka jest norma ale rozumiem też, że na granicy normy to już jest po prostu padaka, a zawsze lubię mieć auto ogarnięte na tip top, stąd moje zainteresowanie tematem. :8) Diesel spulung zalewałem prewencyjnie jakiś czas temu na pełny zbiornik (5-10 tysięcy km temu), ale nie sprawdzałem jakie korekty wtedy były.

 

Maniek, możesz doradzić gdzie znaleźć tę funkcję w Rheingold? Jestem ciekaw, czy jeśli dłużej podgrzeję świece to czy coś to zmieni (błędów nie mam ale dwie świece mają x przebiegu, a dwie są nowe).

 

Możesz to zrobić tak jak ja bez sprzęgła i załączyć kilka razy ale przecież i tak świece Ci grzeją dalej jak odpalisz, a jak nie grzeją dwie pozostałe, których nie wymieniłeś to i tak bąk zostanie. Zrób jak ja i sprawdź pozostałe dwie świec albo wszystkie mając już dostęp.

A co do dodatku to tak mi się wydaje, że przy takiej ilości paliwa nie zdziała za dużo. Powiedz czy zbiornik został wyjechany na raz czy małe przebiegi rozłożone na dłuższy czas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatek z pełnym zbiornikiem na kilka tras... Rzadko kiedy robię 1200 km za jednym zamachem :D

Więc jaki wniosek z tego...

Zalej na rezerwę lub na 20l i wyjedz wszystko :D

 

Świece już wymienione i ta czwarta była dobra ale i tak poszła nowa.

Jest inna sprawa albo problem mianowicie to co robili wcześniej mechanicy żeby wykręcić ta jedna świecę mówili że wyciągnęli i gwintowali gniazdo i teraz w związku z tym ja nie mogę dodkręcić jej i jest dokręcona na 6 Nm pytanie czy tak może być czy reklamować czy dać szczeliwo do gwintów :?:

Boję się że będzie coś nie tak z kompresją co o tym myślicie?

 

I już po próbie. Auto pali ładnie tzn. jest mała chmurka ale naprawdę to nie to co było wcześniej czyli zadyma przy -5C bo tyle było teraz, a w nocy było koło -8 no i teraz pracuje równo :D

 

Wielkie dzięki koledzy za pomoc cieszę się, że są tacy ludzie jak Wy :cool2:

 

Z tym odpalaniem to myślę, że już tak zostanie ponieważ nie mam dpf-a no i katalizatora poza tym teraz muszę coś pomyśleć z tą jedną świecą czy myślicie że przez nią może uciekać kompresja i wtrysk właśnie bardziej podlewa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super sprawa! :8) Czyli wychodzi na to, że też muszę wymienić jeszcze dwie świece... Szkoda, że nie chcą się ruszyć :mad2: Najwyrażniej stare świece mogą nie dawać błędu ale jednak mają już niską sprawność w efekcie na zimnie powstaje zadyma.

 

Co do problemu z gwintem to 6 Nm to chyba mało, ale niech się wypowiedzą eksperci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jest dokręcona na 6 Nm pytanie czy tak może być czy reklamować czy dać szczeliwo do gwintów

Kup spirale na uszkodzone gwinty - to zalatwi sprawe

W twoim przypadku zostanie delikatna chmurka ale musi byc kompromis jak nie ma dpf

Szkoda, że nie chcą się ruszyć Najwyrażniej stare świece mogą nie dawać błędu ale jednak mają już niską sprawność w efekcie na zimnie powstaje zadyma.

Rozgrzej dobrze silnik i odkrecaj na zryw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dokręcona na 6 Nm pytanie czy tak może być czy reklamować czy dać szczeliwo do gwintów

Kup spirale na uszkodzone gwinty - to zalatwi sprawe

W twoim przypadku zostanie delikatna chmurka ale musi byc kompromis jak nie ma dpf

 

Najpierw pojadę powalczyć o swoje bo za tę usługę wzięli 400zł dobrze, że mam SMS-a z cenami :wink: tylko zrobię to tak, że mają zrobić ale świece wkręcam osobiście, a jak nie będą chcieli to niech zwracają kasę i wtedy założę wkładkę HELICOLI.

A co sądzisz o tym żeby założyć katalizator z wyciętym DPF-em bo u mnie jest czysty przelot brak: klapek -> dpf-a -> katalizatora silnik pracuje ładnie, a z tyłu tłumik wpada w rezonans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jedna świeca może i wytrzyma a dwie kolejne nie a wtedy nie będzie wiadomo czy była już spalona czy sam jej pomogłeś

O jakich swiecach mowisz?Ogladales filmik?W tym silniku nie ma zadnej pelnowartosciowej swiecy.Suw pracy kazdego tloka owocuje nowa porcja dymu...

Pisałem ogólnie, nie konkretnie o tym aucie. Czy wszystkie to okaże się jak kolega zmierzy ostatnią :wink:

Jednak :lol:

Świece już wymienione i ta czwarta była dobra ale i tak poszła nowa.
Najpierw pojadę powalczyć o swoje bo za tę usługę wzięli 400zł dobrze, że mam SMS-a z cenami :wink: tylko zrobię to tak, że mają zrobić ale świece wkręcam osobiście, a jak nie będą chcieli to niech zwracają kasę i wtedy założę wkładkę HELICOLI.

A co sądzisz o tym żeby założyć katalizator z wyciętym DPF-em bo u mnie jest czysty przelot brak: klapek -> dpf-a -> katalizatora silnik pracuje ładnie, a z tyłu tłumik wpada w rezonans.

Najpierw pogadaj na spokojnie. Załóż katalizator bez dpf-a, będzie lepiej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem zawsze tak robię, że rozmawiam na spokojnie nie należę do ludzi, którzy czepiają się wszystkiego i staram się rozwiązywać problemy poprzez ludzką rozmowę :D dlatego wolę, żeby to zrobili niż samemu wkręcać spiralkę ale najbardziej irytujące jest to, że robili wtryski etc. po co ? to mnie irytuje zwłaszcza, że odstawiałem auto na problem z odpalaniem i to, że mieli świece na wierzchu i wsadzili je z powrotem bez sprawdzania, a niby najbardziej renomowany warsztat w warmińsko-murzyńskim województwie i są też inni uchodzeni za najlepszych w regionie - specjalizacja tylko BMW i wymienili tylko sterownik mówiąc, że siwce są dobre i może dlatego, że tyle czasu nie grzały to są teraz "okopcone" :mad2: inny mechanik trzymał auto 3dni po czym zadzwonił i powiedział , że świece dobre - kiedyś kończy się cierpliwość, a tym bardziej zaufanie do mechaników i ręce potrafią opaść ale na szczęście z pomocą przychodzą koledzy z forum :cool2: DZIEKUJĘ :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.