Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ma ktos pomysł co moze byc przyczyna braku dzwieku na czujnikach parkowania z przodu? Z tyłu jest wszystko wporzadku. Po podpieciu do kompa z przodu karzdy czujnik z przodu pokazuje odległosci od przeszkody ale zadnego dzwieku nie słychac a z tyłu sa i odległosci i dzwiek. Tak jak powinno byc. Jakies pomysły?
Opublikowano
Kiedy cofam jest sygnał ale z tyłu chyba z modułu sterownika PDC o ile to jest możliwe że to on wydaje ten sygnał (nie wiem jak jest skonstruowany ten sterownik. Czy są dwa głośniki jeden odpowiedzialny za przednie czujniki jeden za tylne?) Wiem gdzie jest ten głośnik o którym piszesz "ULOK" wygląda on tak: "https://sprzedajemy.pl/glosnik-buzer-brzeczek-sygnal-gong-bmw-e39-e38-e46-8360995-igolomia-6bea9f-nr53950116" i ja mam do niego podpięte dwie wiązki przewodów a na kolejne dwie są wolne miejsca. Kiedy odpiąłem jedną z dwóch wiązek które są teraz podpięte system przestał w ogóle działać (i przód i tył nie działał był tylko ciągły sygnał dźwiękowy i miganie diody na panelu od czujników parkowania). Czy w tym brzęczyku tak powinno być że są tylko dwie wiązki kabli podpięte? Czy tak jak mam teraz i sygnał z czujników cofania wydobywa się faktycznie ze sterownika PDC? a jeśli tak to czy od przednich czujników nie powinien się wydobywać sygnał też z tego sterownika ?
Opublikowano

Hej,

 

Są dwa osobne gongi dla czujników z tyłu i z przodu (żebyś wiedział po której stronie auta jesteś blisko przeszkody:) )

Podpinałeś pod kompa i nie ma żadnego błędu?

W Ista na pewno znajdziesz pełnych schemat podłączenia całego systemu.

Tu masz sam moduł PDC z pinologią (jest z tyłu pod "podłogą" bagażnika):

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e83-x3-3.0d-sav_200701/components-connectors/components/a-control-units-modules/a81a-park-distance-control-pdc/YexN3oN

Tak naprawdę interesuje cię tylko jedna kostka - czarna. pozostałe dwie to zbiór ponów z tylnych oraz przednich czujników.

Wyizoluj które kable z tej kostki idą na przednią część pojazdu razem z kablami z niebieskiej wtyczki - będą to przewody do bezpiecznika, oraz właśnie do gongu przedniego.

Sprawdź multimetrem ciągłość kabli do gongu.

 

Oczywiście rób to tylko, jeśli rzeczywiście nie ma żadnych błędów PDC w sterowniku.

Na yt jest też pokazane jak sprawdzić na krótko taki głośnik.

 

EDIT: znalazłem jeszcze coś takiego

http://e39source.com/archives/2442

Miało by to potwierdzenie w załączonym przeze mnie powyżej schemacie. A więc przy module w bagażniku z pinu 9 ma iść sygnał do przedniego głośniczka w miejsce zaznaczone na rysunku z linka\

powodzenia:)

Opublikowano
Dzięki wam za pomoc. Gong z przodu był uszkodzony nie wydawał dźwięku. Nie było błędu po podłączeniu do komputera. Po odłączeniu go od PDC pojawił się błąd i system przestawał działać. To wykluczało przerwanie przewodu. Wymieniłem gong na drugi i wszystko działa. Temat zamknięty ale opis przewodów na pewno się przyda. Mam jeszcze takie pytanie (zakładać na to nowy post?). Jak zamykam samochód to błyska kierunkowskazami a jak otwieram to tylko zapala się światło w środku i kiedy jest mocne słońce to z daleka nie wiem czy już go otworzyłem czy jeszcze jestem za daleko auta. Da się to zmienić?
Opublikowano

Da się ale trzeba przekodować np.NCS Expert.

Ja mam błyski i sygnał z alarmu przy zamykaniu i otwieraniu.

Opublikowano
O co chodzi z kodowaniem NCS Expert. Rozumiem ze to jest program którym trzeba nanieść zmiany w plikach konfiguracyjnych komputera BMW?. Jakimi przewodami podpiąć się do samochodu? (proszę o link z np. allegro). Jakie pliki i w jaki sposób trzeba podmienić żeby mieć taki efekt jak u Ciebie "ULOK" może masz gotowe ustawienia do podgrania. Jeśli oczywiście to można tak zrobić. Znalazłem filmik "Kodowanie NCS BMW NCS Expert"(https://www.youtube.com/watch?v=J6JbwOwDBT0) i na podstawie tego filmu mógł bym próbować wgrać te ustawienia.
Opublikowano

kabel masz pierwszy lepszy linki:

http://allegro.pl/bmw-k-d-can-interfejs-diagnostyczny-inpa-dis-tis-i5750929942.html#thumb/5

Ważne żeby to było K+DCAN. Najlepiej, jeśli byłby z przełącznikiem który zwiera lub rozwiera pin 7 i 8. Na allegro takie są ale po 300 zł...ja taki posiadam i kupiłem za 150 zł:)

Kabel fajnie posiadać nie ważne czy będziesz kodować do diagnostyki.

 

Do kodowania jest mnóstwo instrukcji w sieci. Ale uważaj bo łatwo coś uwalić...jak nie masz pojęcia (a sądząc po twoim wpisie nie masz) lepiej dać komuś te 100 zł i mieć spokój. Dodatkowo możesz sobie inne opcje włączyć DRL itd itp.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam podobny problem jak kolega z 1 postu, z tym że chodzi o dźwięk z tyłu.

Przód działa bez problemu, tylne czujniki po podłączeniu do komputera pokazują odległość, brakuje tylko dźwięku.

Zamowilem juz „distance buzzer” i tu mam pytanie: gdzie on się dokładnie znajduje w samochodzie?

Pozdrawiam

Opublikowano

Miałem założyć nowy temat, ale proszę pozwolić, że podepne się pod ten. Nie wiem jak funkcjonuje pdc w bmw, wiec pytam Was, bo oszaleje.


Kiedy wcisne R na automacie, załącza sie PDC i cofajac, ALE NIE MAJAC PRZESZKODY pika mi w prawym tyle jakby coś widziało. Pikanie odbywa się co 2 sekundy, tak jakby przeszkoda byla z 1m ode mnie. Wyłączam wsteczny, jade do przodu i dopoki pdc się nie wyłączy pika mi raz z przodu a raz z tylu i tak z 15 sekund, dopoki sie nie wyłączy, bądź nie zrobie tego wcześniej ręcznie z przycisku. Jeden elektronik podłączyl pod kompa, uznał że 2 czujniki z przodu są uwalone. Niestety po wymianie dalej mam to samo. Wydaje mi sie, że czujniki powinny wydawac dzwieki kiedy jest przeszkoda, a nie non stop jak cofam bez przeszkody, albo jak stoje w miejscu, raz z przodu, raz z tyłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.