Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pod koniec listopada dzięki uprzejmości ASO z którego korzystam - dostałem do jazd testowych nowe X3 M40i. Całe porównanie jest moim subiektywnym odczuciem i oceną przez pryzmat posiadania F25 35i.

 

Pierwsze wrażenie - wygląda... ok. I tutaj niestety w kwestii wyglądu zewnętrznego nic się nie zmieniło. Auto wygląda dla mnie poprawnie, ale jest zbyt obłe i delikatne w swojej formie. Zdecydowanie wolę kanciasty kształt F25. Nie ma tutaj jednak wyboru i po prostu trzeba się przyzwyczaić do wyglądu auta.

 

https://drive.google.com/file/d/1VmeEDeVr4PIgDXUkGyr5EcM7X_RPP_jE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1zobv26zmqfimOkLapt9hlXjHMZlfDMMl/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1MYufeYjWRRwDhu3Edc8XbSFWKpkldE5Y/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1tb-wIikNlftdOqrY_aXGg22MBiJyGNrD/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1WHS7meUDG5LmrJS9W6RrdRoiCD9lYDoG/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1vSPryqq5xfcaa2ZP4iylpnM_8cAgPx8h/view?usp=sharing

 

Wnętrze: tutaj zaszła największa pozytywna zmiana w porównaniu do F25. Samochód sprawia wrażenie dużo lepiej wykończonego i wykonanego. Niezależnie od poziomu wyposażenia F25 wygląda już trochę oldschoolowo i nie oferuje takiego poziomu ergonomii i komfortu jak G01. Pakiet oświetlenia, przełączniki i przyciski wykonane z metalu są niewątpliwym plusem. Bardzo podoba mi się możliwość ustawienia kolorystyki wyświetlacza klimatyzacji w rubinowym kolorze. Ambientowe oświetlenie można konfigurować na wiele sposobów i kolorów - tutaj dla mnie też wygrywało rubinowe/pomarańczowe. Kierownica z MPakietu sprawia wrażenie "lżejszej" niż w F25.

Co mi bardzo przeszkadzało to fotele komfortowe - mimo regulowanej długości siedziska nie mają pompowanych boczków. Definitywnie konfigurowałbym auto z fotelami sportowymi.

Nie do końca pasuje mi też zestaw zegarów z wyświetlaczem i nowy iDrive. Uważam że starsze rozwiązania były lepsze. Wnętrze w G01 sprawia też wrażenie obszerniejszego.

 

https://drive.google.com/file/d/1wy2_DFWd3R2vqu0jdfOqJVpYsDPicLS4/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1yzb3NLDCgVdHqCuvPUi72AifwbTxXkz9/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1WibPjTYnQO-PY5FRAVIR2gm7xa91rnRG/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/11EroS4PS2bscD2hH2YNMwY5d8cwxZfNJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1IqM40Jwz9eR_FHWL0z4n4Np5RxeVTLUV/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/18_4bm7N7Tq1e8sfffcEIhxGBNqI_uRmB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1pQDEkgaBqFWsZ0g4W3bG5pXuzdPoHLiE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1hDIwyL86Eb-SGI6H5VR5LcC2ahRav827/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/163cZtD3lF426L06ZLbZVpoHCY5yDPIP1/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1TK-jW2xSGNY1FHcuyPhafHyJiJEXB8Uv/view?usp=sharing

 

Prowadzenie: auto dostałem na zimowych 18" i na takich samych poruszam się moje X3 w zimowym setupie. Obiektywnie oba samochody prowadzą się bardzo dobrze, przy czym G01 jest po prostu lepsze. Prowadzi się "lżej", pewniej, lepiej skręca i hamuje. Mam wrażenie że poprawił się zdecydowanie komfort (oba auta z aktywnym zawieszeniem), a w trybie sport/sport+ etc. podwozie ma twardszą i bardziej precyzyjną nastawę. Nie miałem okazji "upalać", ale w dynamicznej jeździe autostradowej podwozie zapewnia bardzo dobrą stabilność także w okolicy prędkości maksymalnej. Na bocznych drogach jakimi najczęściej jeżdżę auto sprawia wrażenie lżejszego i mniejszego niż jest. Bardzo precyzyjnie się prowadzi, przechyły nadwozia są minimalne (jak na suv'a), i śmiało mogę powiedzieć że była to frajda z jazdy.

Silnik/napęd: B58 ma w tej specyfikacji więcej mocy i to czuć. Nie jest to jakaś spektakularna różnica ale na pewno wyczuwalna. ZF szybciej zmienia biegi i mam wrażenie że tryb comfort ma lepiej napisany soft. Jeżeli chodzi o dźwięk - nie wiem ile zasługi w zestawie audio i wydechu M40i ale brzmi lepiej niż seryjny wydech w N55. Mam wrażenie że lepsze brzmienie B58 (generalnie) to zasługa lepszych seryjnych wydechów niż w dotychczasowych autach z N55.

Dużym plusem w porównaniu do F25 jest układ hamulcowy. Nie jest idealny bo szybka podróż autostradą doprowadziła tarcze do fadingu ale jest zdecydowanie lepiej. Zresztą o to nie trudno bo F25 ma najgorsze hamulce z jakimi kiedykolwiek spotkałem się w aucie premium.

https://drive.google.com/file/d/1X2lxJT9eriHrtSLgaxatzP_UAQqFgnQP/view?usp=sharing

 

Ogólnie uważam że jest lepiej niż było - nie na tyle żeby od razu pozbyć się F25 i zamawiać G01, ale jeżeli ktoś i tak przymierzał się do wymiany na świeższy model to warto.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano
Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

20+ ? Miałem trzy 35i i żadne nie osiągało takich rezultatów...

Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:

 

sam jestem mocno zainteresowany M40i (czekam tylko aż znajdzie się chętny na moje M550d) i z tego co wiem to tam "ryk" jest z wydechu, w kabinie z głośników jest jedynie podbicie dźwięku. W serwisie Ci tego nie wyłączą, ale pewnie można odpiąć moduł ASD ew. zakodować odpowiednią opcję.

Opublikowano
dziś dzwoniłem do Serwisu BMW i tam powiedzieli mi,że dźwięku "ryku" wydechu, który jest symulowany przez głośniki.. nie można wyłączyć (sic! ). Pytanie dotyczy X3 M40i najnowszej wersji na 2018/2019 rok.Czy jakiś właściciel/ użytkownik może to potwierdzić ? Jeśli by tak było, to moim zdaniem to jakies "jaja" .. :duh: :duh: :duh: :duh:

 

sam jestem mocno zainteresowany M40i (czekam tylko aż znajdzie się chętny na moje M550d) i z tego co wiem to tam "ryk" jest z wydechu, w kabinie z głośników jest jedynie podbicie dźwięku. W serwisie Ci tego nie wyłączą, ale pewnie można odpiąć moduł ASD ew. zakodować odpowiednią opcję.

Tak, własnie podbicie dźwięku przez głosniki miałem na mysli. Ja jestem-niestety- zainteresowany tylko literacko, ale wiedza kiedyś się może przydać :-)

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Można wyłączyć podbicie dźwięku w trybie serwisowym wtedy niezależnie od trybu jazdy w środku jest cicho.

dzieki za informacje.

Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Mam pytanie o średnie zużycie paliwa M40i. Z tego co przeglądałem amerykańskie fora to tam jest to średnio około 13 w mieście i 8-9 w trasie. Pisze o normalnej jeździe bez szaleństw ale i bez toczenia sie...


Interesuje mnie także spalanie przy stałej prędkości 140-150 na tempomacie.


Waham sie 3.0d / 40i i stad pytanie.

Opublikowano

Ekonomia to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie - jest różnica pomiędzy spalaniem 13l w mieście a "zawsze +20" jak w poniższym poście tym bardziej przy 65l baku:

 

Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

Wyniki z US są zgoła inne i stąd pytanie.

Opublikowano
A orientujecie się czy występujący w nowej X5 silnik 40i to ta sama konstrukcja? Poza niewielką róznicą mocy (340-354KM) jednostki wydają się być te same?
Opublikowano
M40i to jest to samo tylko z power and sound jak do g30 de facto. Nie slyszalem o nowej konstrukcji silnika, tylko dodali opf i moc spadla z 360km na te 354;) narazie ich przydybali odnosnie lepszej kontroli norm emisji i wyscig szczurow wyhamowal.
Opublikowano
Ekonomia to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie - jest różnica pomiędzy spalaniem 13l w mieście a "zawsze +20" jak w poniższym poście tym bardziej przy 65l baku:

 

Podobnie jak przy N55 (35i). Spokojna jazda 10-12litrów w trasie. Dynamiczna jazda 20+. W mieście zawsze 20+.

 

Wyniki z US są zgoła inne i stąd pytanie.

Bez przesady, tyle to pali mój stary Mustang ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.