Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu borykam się z problemem zbyt ubogiej mieszanki (błąd 29E0 lub P0171) w moim 318i - silnik N43. Auto jakiś czas temu miało problem z katalizatorem trójdrożnym (bład 29F4 i 29F5) co powodowało "check engine", lecz po trafnej diagnozie i wymianie katalizatora błędy już się nie pojawiają. Zanim wymieniłem katalizator odwiedziłem stacje diagnostyczną, żeby sprawdzić co wyjdzie na analizie spalin. Wyniki poniżej :

 

http://s2.ifotos.pl/mini/analizajp_qxwannr.jpg

 

Z tego co się dowiedziałem wszystkie wyniki poza CO są w normie natomiast samo CO jest przekroczone i to o dużo. To by wskazywało na zbyt bogatą mieszankę, czyli coś całkowicie sprzecznego z tym co mówi mi INPA. Auto ogólnie jeździ nawet OK, ale na biegu jałowym wyczuwalna jest nierówna praca silnika. Drgania czuć na fotelu kierowcy oraz na gałce zmiany biegów. Dodatkowo zaobserwowałem, że po odpaleniu zimnego silnika i "przygazowaniu" na ssaniu auto strzela przez chwile w katalizator jakby nie przepalało paliwa. Po jakiś 10 sekundach problem ustępuje. Wtryskiwacze na kompie wyszły OK, więc zakładam, że żaden nie leje. Poniżej screen z błędem :

 

http://s5.ifotos.pl/mini/29e0PNG_qxwanep.png

 

Wszelkie porady mile widziane. Jeśli to pomoże to mam mogę wrzucić parę screenów z INPY z live data. Dodam, że poza wyżej wymienionymi błędami mam jeszcze to : 2AF2, 2AF4,2AF6 - czyli NOX.

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie jestem pewien na ile to pomoże ale ja od siebie usunąłem noxa z programu (całkiem) i przestał sypać błędy. Też coś tam lubił zafalować no i check wyskakiwał. Dodatkowo był też okazjonalnie błąd katalizatora, którego teraz też już nie ma (błędu). Auto jeździ tak samo albo lepiej i pali tyle co wcześniej. Kilka tysięcy kilometrów już przejechałem po tej modyfikacji.

 

Może generalizuję ale na podstawie rozmów z różnymi mechanikami i wspomnianym elektronikiem, a także własnych przebojów i związanych z nimi poszukiwań informacji stwierdzam, że te silniki to szrot i to chyba nigdy nie będzie działać tak jak powinno...

Opublikowano

Ile tego CO powinno być? Wczoraj robiłem analizę spalin w 17letnim Audi 1.4 benzyna. CO było 0.1%, przy dopuszczalnym 0.5%.

 

Auto było dobrze rozgrzane jak robiłeś analizę spalin? Może kat był za zimny albo po prostu jest zasyfiony?

Podczas badania lambda wynosiła 0.992 i 0.994, więc mieszanka nie była zbyt uboga.

 

Ciśnienie w dolocie wygląda podejrzanie. Na pewno tam nie powinno być wartości 0 ani 1 kPa.

Druga rzecz, to błąd zbyt ubogiej mieszanki masz poniżej 3k obrotów - wtedy gdy silnik powinien pracować w trybie spalania wielowarstwowego.

 

Główny podejrzany to sonda NOX (zwłaszcza że wali błędami) - możesz w INPIe wymusić spalanie homogeniczne, wtedy sonda NOX nie pełni żadnej funkcji (niestety zgaszenie silnika = reset ustawień).

Druga opcja - MAP sensor - możesz jeździć z odłączonym, stracisz parę koni i auto będzie minimalnie dłużej odpalać (nie pamiętam tylko czy z odpiętym MAPem auto przełącza się w mieszankę wielowarstwową czy nie ale to możesz łatwo sprawdzić).

Opublikowano
O Noxie już trochę czytałem i wiele opinii było o tym, że nie ma wpływu na pracę silnika. Co do wartości z analizy diagnosta i Google mówi, że nowsze auta z katalizatorem powinny oscylować koło 0.01 na biegu jałowym. Znam osobę, która ma ten sam silnik i auto chodzi o wiele lepiej mimo błędów Noxa. Przede wszystkim nie czuć bujania...skoncentruje się w pierwszej kolejności na lewym powietrzu i maf sensorze.
Opublikowano

Mam takie pytanie jako laik - te wszystkie błędy wyrzuca ikonką "check engine"? Czy bez tego komunikatu?

 

Dlaczego pytam? U mnie lewarek delikatnie wibruje, może czasem buda (takie mikrodrgania raz na jakiś czas) ale nie wywala mi żadnego check engine. To rozumiem, że póki co z silnikiem wszystko ok.

www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
U mnie bujanie wystepowalo przy zasyfionych 2 wtryskach! Ocenisz je tylko wizualnie na kompie korekcje beda w normie! Sprawdz cisnienie paliwa moze jest za niskie
Opublikowano
Wymienileś na nowe? Czy wlałes jakiś preparat czyszczący układ paliwowy do baku? Zastanawiałem się ostatnio czy te specyfiki coś pomagają. Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Opublikowano
W tym modelu odradzam! Poprostu brak filtra paliwa i caly syf idzie na wtryski! Ja zmienilem na sprawne uzywki

 

Nie pisz bzdur. Filtr paliwa jest zintegrowany z pompką w baku, i chroni on przed zanieczyszczeniami mechanicznymi.

Natomiast benzyna po przejściu przez filtr nie będzie czysta chemicznie. Jak preparat czyszczący nie pomoże, to też na pewno nie zaszkodzi.

Osobiście polecam używanie takich preparatów.

Opublikowano
Mały update. Dzisiaj miałem chwile wolnego więc wziąłem się za auto. Na pierwszy rzut czyszczenie przepływki (MAF sensora) specjalnym preparatem. Następnie rozebrałem przepustnice i ja dokładnie wymyłem specyfikiem do mycia przepustnic - miała trochę syfu nie powiem. Na sam koniec czyszczenie MAP sensora, który był w oleju...czy to normalne? Wszystko poskładane do kupy, auto po odpaleniu chodziło dużo równiej aż sam byłem miło zaskoczony. Niestety zrobiłem trasę około 20 kilometrów i telepanie wróciło.. wie ktoś jakie powinny być dokładne prawidłowe wartości przepływki pod INPA?
Opublikowano

@p1xel

Kolega ma silnik N43, więc to nie to samo co w E46.

 

Nie wiem po co na siłę chcesz grzebać w tych wtryskiwaczach, skoro sonda NOX wali Ci błędami...

Opublikowano

Z ciekawości podłączyłem wczoraj auto pod INPĘ. Ku mojemu zaskoczeniu błąd 29E0 nie pojawił się od 400 km (wcześniej pojawiał się średnio co 200 km). Wychodzi na to, że czyszczenie przepustnicy, MAF sensora i MAP sensora coś tam pomogło - ciekawe na jak długo. Pojawił się nowy błąd (tylko raz) 2D2A - differential pressure sensor, suction pipe : adaptation. Z tego co wyczytałem ma to związek z moim czyszczeniem i parę osób poleciło mi skasować adaptacje. I tu pojawia się problem...wchodzę w INPIE w adaptacje mam do wyboru kilka możliwości, lecz żadna nie działa. Program wyrzuca mi błąd : ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUENT CE_ERROR. Mial ktoś taki problem? Wydaję mi się, że po moim czyszczeniu auto telepie się jeszcze bardziej niż poprzednio. Może właśnie skasowanie adaptacji coś pomoże? Sprawdziłem korekcje wtrysków wydają się ok :

 

http://s2.ifotos.pl/mini/266922501_qxanxsp.png

 

Ponizej wklejam błąd 2D2A. Ponad to dalej zmagam się z błędem 30C1.

 

http://s10.ifotos.pl/mini/266928791_qxanxsh.jpg

Opublikowano

Z którego roku auto? Aktualizowałeś softa? Szukaj nowszej inpy, niemieckiej. Ta angielska dobrze działa przy starszym sofcie w aucie.

30C1 zacznij od wymiany zaworu regulacji ciśnienia oleju.

Opublikowano
Auto z 2009 roku. Soft jeszcze nie aktualizowany, ale powoli się przymierzam - może ktoś poleci gdzie i za ile? Mógłbyś wskazać mi o który dokładnie zawór chodzi? Najlepiej na stronce realoem. Z góry dzięki!
Opublikowano

Bawaria Motors Janki zawołała ode mnie ponad 500zł za aktualizację samego DME. Za całe auto ~1600.

Mi aktualizację ogarniał kolega dziqsek. Znacznie szybciej i taniej niż w serwisie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.