Skocz do zawartości

Swap silnika BMW E39 523, problem.


jacekasot

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów .

Jestem tu nowy więc za wszystkie błędy z góry przepraszam.

 

Mój problem polega na tym, że planuje swap silnika w mojej E39. Autko wyjechało z fabryki w 97 roku z silnikiem 2.0 150KM. Kupiłem je dwa lata temu po swapie na 2.5. Silnik ten niestety swoje najlepsze lata ma już za sobą więc postanowiłem go zmienić na inne 2.5.

I tutaj pojawia się problem. W mojej E39 siedzi jednostka o oznaczeniu 256S4, z jednym Vanosem, układ chłodzenia że zbiorniczkiem po prawej stronie, z tego co wyczytałem w internetach jest to M52TUb25. Mam dawce z 1999 roku z dwoma Vanosami, zbiorniczek płynu chłodzącego po lewej, jednakk nie pasuje. Układ chłodzenia inny, żadne kostki nie pasują, etc.

 

Chciałbym, żebyście mi pomogli w wyborze silnika. Muszę kupić inny jednak za Chiny nie wiem czy będzie pasował na 100%. Jakby wyglądała sprawa swapa np.na 2.8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak wygląda m52 na pojedynczym vanosie:

l_allegro_6796310686.jpg

a tak m52tub25, czyli na podwójnym vanosie:

bmw-e39-e46-silnik-m52tub25-2-5-170-podwojny-vanos-bmw-e39-e46-silnik-m52tub25-2-5-170-podwojny-vanos-5-5.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie i szukaj 2.8 bo wtedy wyciągasz stary i podpinasz 2.8 na upartego nie zmieniając nic więcej.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie, przerabiałem to na Sobie :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No będzie jeździć a nie hulać.

Sterownik trzeba zmienić.

A żeby wszystko było ok to jeszcze skrzynię wał i dyfer. Bo tak to będzie dziwacznie jeździło i nie ekonomicznie.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u Siebie z czasem zmieniłem ecu na 2.8(remap),skrzynia i wał zostały z 2.5,dyfer założony od 2.8 i jeździ to całkiem dobrze, spalanie nie wzrosło drastycznie i wątpię,że skrzynia ma na to jakiś większy wpływ. Bardziej obstawiam remap i dolotowy z M50 :mrgreen:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co tam ze swapem?? zakupione 2.8 :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oględziny były, jednak nie było możliwości odpalenia bo Pan handlarz, po 20 min myślenia, i prób uruchomienia silnika, przypomniał sobie, że jakiś czas temu sprzedał pompę paliwa :D niby zarzekał sie, że silnik pracował właściwie przed demontażem, nawet dawał jakąś tam gwarancję rozruchową ale odpuściłem. Szukam dalej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.