Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W moim bmw 530d polift manual,w trasie temperatura silnika spadła z połowy na ćwiartkę do pierwszej kreski tej, jadąc spokojnie. Przy dynamicznej jeździe trzymała się środka. wczoraj zauważyłem ze dając na 30 temp wieje zimnym, nie ma ogrzewani oraz w menu obc spojrzałem ze temperatura płynu rośnie do 110 stopni i załącza się wiatrak który chodzi głośniej niż auto, czy to wina termostatu egr czy głównego i wisco? Mam filmik jak chodzi ten wiatrak jak by ktoś chciał mi pomoc. Edytowane przez Kierepe39
Opublikowano
Jeśli z wentylacji leci zimne powietrze, a temperatura płynu rośnie, to znaczy, że układ chłodzenia jest zapowietrzony. Może to wynikać albo z nieprawidłowego odpowietrzenia (robiłeś coś ostatnio przy aucie?) albo z nieszczelności w układzie. Na początek porządnie odpowietrzyć - info na forum.
Opublikowano
a płyn idzie na zewnątrz silnika, czy do wewnątrz? Poziom oleju się nie podnosi i olej nie zmienia barwy z czarnej na szarą?
Opublikowano
Ba oleju zrobiłem 2500 i prawie nic nie wzięła i barwa jest ta sama, co masz na mysli czy idzie na zewnątrz czy wewnątrz?
Opublikowano
skoro barwa oleju się nie zmienia i jego poziom się nie podnosi, to płyn nie idzie do oleju. Może iść do cylindrów i zostaje spalony lub wydostaje się na zewnątrz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szukaj nieszczelności, chłodnica, zbiornik płynu, termostat, pompa wody. Odpal jak będzie zimny, pozdejmuj wcześniej osłony i obserwuj skąd cieknie, druga osoba może zwiększać obroty.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeżeli układ nie jest zapowietrzony to takie objawy kojarzyłbym głównie z niesprawnym termostatem. Prawdopodobnie masz go cały czas otwartego i dlatego tak ci temperatura spada.

Co do odpowietrzania układu w 525d, 530d to wcale nie trzeba odprawiać jakichś czarów przy tym. Wystarczy, że przy wlewaniu nowego płynu robisz to powoli aby płyn na spokojnie zalewał układ. Wlewasz do zbiornika tyle ile ma być na miarce i potem odpalasz silnik dolewając płynu aby stan w zbiorniku był właściwy. Jak już płyn zacznie Ci wlatywać do zbiorniczka powrotem to dobrze jest jeszcze trochę pougniatać ten górny wąż gruby (w sąsiedztwie zbiorniczka) aby wycisnąć z niego ewentualne "poduszki" powietrza. Jak stan w zbiorniczku już nie opada to praktycznie jest już ok. Dobrze jest potem jeszcze po jakiejś jeździe dłuższej sprawdzić jeszcze stan płynu jak już silnik jest zimny i ewentualnie uzupełnić ubytek w zbiorniczku do stanu właściwego.

Pzdr.

Opublikowano
Dziękuje wam wszystkim za pomoc. W sobotę prawdopodobnie będę zmieniał termostat i odpowietrzal, po operacji dam znać czy pomogło.
Opublikowano
Przecież przy tych silnikach nie ma problemu z odpowietrzaniem, bo one same się odpowietrzają podczas jazdy. Ewentualna nieszczelność może też być przy nagrzewnicy.
Opublikowano
Temat do zamknięcia, przyczyna była pęknięta guma która idzie od termostatu do chłodnicy a co za tym szło brak płynu chłodniczego ( wcześniej brak możliwości sprawdzenia bo była linka urwana i nie można było otworzyć maski) zapowietrzył się układ wiec nie było chłodzenia i się za szybko grzała i przegrzewała. A co do odpowietrzania to tu bez problemu najpierw zalać do pełna płynu poluzować śrubę odpowietrzającą aż wycieknie trochę płynu zakręcić i odpalić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.