Skocz do zawartości

n42 wypadanie zapłonu na zimnym silniku


xkamil91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moją e46 n42b18. Polega on na tym, że auto po nocnym postoju, TYLKO w temperaturze 0 lub niższej (kiedy jest cieplej problem nie występuje) zaczyna wariować. Odpala ładnie od strzała, pochodzi chwilę po czym zaczyna trząść budą, nierówne obroty, miga check engine po czym zapala się na stałe. Czy auto stoi czy jedzie. Mogę przejechać niewielki odcinek po odpaleniu, na początku nic się nie dzieje lecz zaraz pojawiają się wyżej wymienione objawy. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu check już nie świeci, wszystko wraca do normy. Problem występuje tylko w niskich temperaturach. INPA pokazuje błędy: 2781 CDKPH nieśmiertelny błąd czujnika wałka ssącego (wymieniony na ori zamiennik), który występuje sporadycznie czy zimny czy ciepły już od jakiegoś czasu oraz błędy 274E CDKMD i 2744 CDKMD02 widoczne na screenach poniżej. Jeżeli chodzi o wypadający zapłon to wymieniłem świece na NGK i cewkę na 4 cylindrze BERU i na niewiele się to zdało. Być może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem lub może wiedzieć o co chodzi z tym problemem na 4 cylindrze kiedy jest zimno, bo jedyne co mi się w związku z tym nasunęło to świece i cewka, które już wymieniłem. Czy problemem może być pompa paliwa? (zbyt niskie ciśnienie). Dołączam screeny z INPY podczas pracy na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku.

 

http://i65.tinypic.com/2wovc0m.jpg

http://i65.tinypic.com/29qej2h.jpg

http://i68.tinypic.com/dlklcg.jpg

http://i64.tinypic.com/2i70gg7.jpg

http://i67.tinypic.com/2cnf8rt.jpg

http://i63.tinypic.com/23s91sm.jpg

http://i66.tinypic.com/2mgp5l2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamień wtryskiwacz z 4 cylindra z tym z 3, zamień czujniki wałków rozrządu miejscami, jak to nic nie zmieni to wyczyść i zamień miejscami elektrozawory vanosów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Widzę, że zarówno na tym jak i na innym forum starasz się pomóc. Jednak na tym drugim mój temat nie spotkał się ze zbytnim zainteresowaniem. Wracając jednak do sprawy. Czujniki wałków są ok. Ten na wałku ssącym w związku z którym wywala błąd to już drugi podmieniony oryginał. Pierwszy zwróciłem bo myślałem, że walnięty, ale jest tak samo. Napięcie łańcucha rozrządu i jego stanu było sprawdzane podczas wymiany uszczelki pokrywy przez mechanika, przy okazji innych prac. Napinacz mam nowszy z krótszym łbem. Temat podmiany miejscami elektrozaworów ruszę w najbliższym czasie. Wiem, że trzeba coś z tym zrobić bo odczuwam czasami spadki mocy. Nie wiem czy zamiana miejscami pomoże, ale można spróbować.

Jednak na chwilę obecną głowę zaprząta mi wypadający zapłon, ponieważ jest taka pora, że coraz częściej temperatura spada 0 i poniżej i zaczyna wariować. I jest to po prostu wkurzające. Nie wydaje mi się, aby problemem były wtryski. Wystarczy, że jest 1 na plusie lub więcej i wszystko jest ok. Pomysł z pompą paliwa przyszedł mi stąd, że była wymieniana pod koniec zeszłego roku (walnął oryginał VDO, kupiłem polecony na miejscu w sklepie zamiennik bo nie dostał bym od ręki VDO, firmy jednak sobie nie przypomnę) i jakiś czas później zaczął się pojawiać problem z tym zapłonem na 4 cylindrze (przyszła zima i niskie temperatury), który sezon wcześniej nie występował. Wymieniłem świece i cewkę na nową BERU. Nie zdążyłem jednak podziałać więcej w tym temacie bo ze względu na moją kontuzję samochód stał do maja tego roku. W maju zacząłem jeździć. A w związku z tym, że było już ciepło i temperatura dodatnia problem nie występował, aż do teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez zamianę elektrozaworów będzie można je wykluczyć, bo źle działający elektrozawór może spowodować błąd czujnika wałka. Jeżeli świece i cewki masz ok to kolej jest na wtryskiwacz, czasem się zdarza. Mógłby to być też wałek valvetronica, ale to chyba wtedy wypada na 2 albo 3, nie pamiętam i dodatkowo byłby błąd czujnika. Zamień wtryskiwacze miejscami, to nic nie kosztuje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kolego też miałem wypadanie zapłonów w listopadzie dokładnie 22 listopada wyskoczyły mi 3 błędy: wielokrotne wypadanie zapłonów, wypadanie zapłonu na cylindrze nr 1 i nr 3 . Skasowałem błędy 27 listopada powtórka tylko tym razem 2 błędy: wielokrotne wypadanie zapłonów oraz wypadanie zapłonów na cylindrze nr 1. Wkurzyłem się kupiłem świece DENSO IK20TT. Póki co odpukać błędów brak. W sumie jest ciepło więc nie wyskakują. Dzwoniłem do mechaniora powiedział temat rzeka, może być nieszczelność (np. odma lub jej rurki), świece, cewki, katalizator, filtr paliwa itp. itd. Błędów czujników brak, więc skoro cewki ok, to wygląda na to że świece - oby (chociaż źle nie wyglądały). Ale u mnie i tak odma do wymiany. Na zimnym, ciepłym, zero reakcji po odkręceniu korka. Silnik ogólnie chodzi na wszystkie gary, chociaż pyrka jakby coś go przytykało, ma delikatne wibracje na jałowym, widać to szczególnie na drążku od biegów, do tego jak zatrzymuje auto obroty spadają to zaczyna dziwnie telepać autem, jakby się dławił i miał ochotę zgasnąć, ale nie gaśnie. Normalnie cuda :D reszta błędów to jak kolega Ci doradzał :)
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Dzisiaj pomimo niesprzyjającej aury podjąłem próbę przywrócenia do sprawności mojego auta. Udało się (mam nadzieję) jednak tylko częściowo. Zacząłem od zamiany miejscami elektrozaworów aby przynajmniej zdiagnozować przyczynę występowania błędu czujnika wałka ssącego 2781cdkph. Gdy zabierałem się do roboty zauważyłem, że jeden z elektrozaworów nie jest wciśnięty do końca w swoje "gniazdo" i był to właśnie ten powiązany z wałkiem ssącym (na dole). Zamieniłem je mimo wszystko miejscami, ale mam nadzieję, że na tym ten temat się skończy i że za występowanie błędu odpowiadała jego niewłaściwa pozycja.

Temat wypadania zapłonu jest jednak bardziej upierdliwy. Do tej pory występował tylko na 4 cylindrze. Wczoraj zapalił mi się check na stałe. Zabieg ze zgaszeniem i ponownym odpaleniem nie był już skuteczny (check się palił, ale auto zachowywało się normalnie). Podłączyłem dzisiaj go pod inpę i okazuje się, że wyszły większe krzaki. Oprócz błędu 274E CDKMD (wykrywanie przerw zapłonów), błędu 2744 CDKMD02 Aussetzererkennung Zyl.4 i 2755 CDKDZKU2 Veberwachung zuendspule 4. Dołączył błąd Aussetzererkennung Zyl.1 i błąd 2715 cdkhsv2 lambdasonden heizung vor kat bank2 (o ile dobrze udało mi się zorientować chodzi o sondę lambda przed katalizatorem).

Zamieniłem miejscami cewki 3 z 4 (na 4 była założona nowa cewka beru, z 3 nie było problemu) a na 1 zamieniłem na zdobyczną ori używkę (podobno sprawna, a ta na 1 była jakaś starsza od węgla to już nie podmieniałem z 2).

Temat podmiany wtrysków nie poszedł po mojej myśli. Odkręciłem listwę z wtryskami, ale nie odpinałem wszystkich kabli i zacisków co by nie dokładać sobie roboty. Wtryski wyglądają jak nowe, wszystkie są oryginalne. Wypiąłem wtyczkę i zabezpieczenie z 4 wtrysku jednak nie udało mi się go odłączyć od listwy, chyba trzyma go tak ten o-ring. Obraca się, ale nie chce wyjść. Jako, że zaczynało padać poskładałem wszystko z powrotem do kupy.

Zastanawia mnie jednak błąd sondy który doszedł do listy:

2715 cdkhsv2 lambdasonden heizung vor kat bank2

Czy wskazuje on na jej uszkodzenie? Czytałem, że może występować przy lewym powietrzu lub nieszczelnościach układu wydechowego. Poprzeglądałem u siebie na ile to możliwe i jestem prawie pewien, że nie występują. Czy ktoś przerabiał coś podobnego? Czy ewentualna wymiana sondy w silniku n42 jest kłopotliwa? Czy mógł ją trafić szlag od gaszenia i odpalania na check engine?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sonda po prostu padła, dokładnie jej grzałka, czy to miało związek? Nie sądzę, dla potwierdzenia zobacz w inpa czy/jak pracuje. Jeżeli chodzi o elektrozawór to mogła być przyczyna problemu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym czujnikiem czas pokaże. Pojeżdżę trochę i się przekonam czy coś się zmieniło. Zacznę rozglądać się też za jakąś ori używką lambdy. Nie mam najświeższego skanu, ale tak poglądowo mógłbyś powiedzieć na które parametry zwrócić uwagę? Jakie powinny być prawidłowe wartości?

Rozumiem, że podstawowe informacje o sondach znajdują się w zakładce analog 3. Czy sonda której potrzebuję to nr 12 na schemacie? Przykładowy screen:

 

http://i63.tinypic.com/23s91sm.jpg

http://i63.tinypic.com/v58vhk.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nr 2, sonda przed katem dla cylindrów 2 i 3. Nagraj film z tą zakładką podczas jazdy i po rozgrzaniu na wolnych obrotach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam identyczny problem co Ty i ten sam silnik, wymieniłem trzy pierwsze sondy i nie ma poprawy, przepływomierz i nowe świece również nie pomogły. Z tym że u mnie na plusowej temperaturze odpali ale muszę chwilę czekać aż się rozgrzeje, na mrozie słabo odpala, czasami w ogóle, muszę przytrzymać na gazie aż się rozgrzeje i znowu odpalam, bo również miga mi check engine.

 

Screen z inpy:

cc0a8678f700b.png

0977c17abcaeb.png

 

Filmik jak odpala:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Temat niestety nie został zamknięty pomyślnie. Problem wypadającego zapłonu nadal występuje z tym, że zmieniły się trochę objawy. Błąd występuje po jakimś czasie od odpalenia po przejechaniu kilkunastu metrów. Nie musi już być temperatury ujemnej. Podczas jazdy check engine zaczyna migać, silnik zaczyna pracować jak by chodził na 3 gary, chwilę to trwa po czym wszystko wraca do normy. Kontrolka silnika nie zapala się na stałe. Check gaśnie, można kontynuować jazdę bez gaszenia. Nie wiem co będzie przy mrozach i czy zachowanie auta wróci do poprzedniego, ale na chwilę obecną tak to wygląda. Podmieniłem cewki, świece. Wymieniłem wtryski benzyny i lambdę, która walnęła jakiś czas temu. Problem nie występuje gdy auto było wcześniej używane. Tylko po dłuższym postoju. Po podłączeniu pod INPE występują dwa błędy:

274E CDKMD - Aussetzererkennung ,Summenfehler

2744 CDKMD02 - Aussetzererkennung Zyl. 4

 

Jeżeli ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to będę wdzięczny za sugestie i podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kompresję cylindrów, u mnie wypadanie zapłonów miałem na 2 garach, auto poszło do mechanika, wymiana silniczka vvt nic nie dała, wałek mimośrodowy miał być też wymieniany, suma sumarum po rozbiórce bebechów silnik do wymiany - słaba kompresja. Zobacz czy masz jednolity strumień spalin, czy auto nie daje objawów jakby było przypchane.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich, też posiadam e46 z silnikiem n42b20. Auto posiadam od kliku miesięcy i weekend pierwszy raz miałem taką sytuację jak Ty, wczoraj znów mi się to powtórzyło. Po podpięciu Inpy wyskoczył mi błąd 27B8, 274E, 2743. Założyłem nową cewkę NGK na ten trzeci cylinder, mam cichą nadzieję, że to rozwiąże problem, ale obawiam się, że mogę mieć przypadek opisany tutaj:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=271466 bo też zauważyłem, że auto pali od strzału, pracuje przez kilka sekund dobrze, a później po dodaniu gazu zaczyna pracować gorzej.

 

edit:

Wymiana tej cewki nie rozwiązała problemu. Nurtuje mnie jedna rzecz, jeśli to rzeczywiście ten wałek mimośrodowy, to czemu po delikatnym nagrzaniu silnika tych problemów nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być że winny jest wałek, u mnie były wibracje na karoserii, jak już się rozgrzał wibracje malały ale i tak były odczuwalne. Jako że ciężko jest dorwać silnik w dobrym stanie i który jest na chodzie, mechanik kombinuje w temacie dalej. Póki co czekam. Ogólnie wałki valvetronic w tych silnikach to kolejny babol spod marki BMW. Luknij na ten wątek https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=334448 może coś pomoże.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nadal wałkuję temat wypadającego zapłonu. Podmieniałem już miejscami świece, cewki, wtryski i dalej to samo po odpaleniu przy temperaturze bliskiej lub niższej od zera po 2-3 minutach od odpalenia zaczyna chodzić na 3 gary. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu chwilę potelepie i wraca do normy. Na dodatek do wcześniejszych błędów (oprócz 2781 i grzałki sondy lamba - z nimi odpukać na razie mam spokój) dołączyły dwa nowe błędy, a mianowicie:

272C cdkrkat - Adaption additiv pro zeit

272d cdkrkat2 - Adaption additiv pro zeit (Bank2)

Błędy występują jak mocniej przegonię auto. Zapala się check na stałe i świeci dopóki nie skasuję błędów. Pierwsze odpalenie po skasowaniu błędów wygląda tak, że przez chwilę jakby przydławia sinik po czym jego praca wraca do "normy" jeżeli można tak powiedzieć o tym zimowym cyrku który się dzieje z tym samochodem.

Dodam, że auto jest zamulone w dolnym zakresie obrotów jak by brakowało mu mocy. Czy możliwe jest, że kończy się przepływka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź porządnie szczelność dolotu. Polecam test dymowy. Nie robiłem tego u siebie bo wymieniałem różne gumy uszczelki, odme ostatnio profilaktycznie bo nie wyglądały za dobrze, ale widziałem na tym forum jak to robili i jest to świetny test gdzie pokazuje nawet najmniejsze nieszczelności dolotu.

 

Problem, błędy zwiazane z przeplywka, sondami, dawkami może być przez nieszczelny dolot. Niektórzy mechanicy zobaczą niby przeplywke, niby sondę na kompie i ją wymieniają i to nic nie daje. Problem pozostaje nadal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie. Odma była wymieniana w czerwcu 2016. Sprawa wypadającego zapłonu zaczęła się o ile dobrze pamiętam przejściówka grudzień - styczeń 16-17 r.wraz z pierwszymi mrozami. Wymieniłem świece bo i tak już trzeba było to zrobić, kupiłem samochód z z Boschami a zamieniłem na NGK BKR6EQUP. Podmieniłem cewkę na 4 cylindrze. Nie pomogło. Od 9 stycznia do maja nie jeździłem samochodem przez kontuzję a jak zacząłem jeździć usunąłem błędy związane z wypadaniem zapłonu i oprócz niewielkich napraw polegających na uszczelnieniu vacuum, podstawy filtra oleju czy wymianie zbiornika wyrównawczego problem wypadającego zapłonu nie występował aż do przyjścia pierwszych mrozów. Błędy 272C i 272D wystąpiły dopiero 2 razy po przejechaniu trasy około 50km. Próbuję przypomnieć sobie i niejako powiązać rozpoczęcie problemów z zapłonem na 4 cylindrze z wymianą pompy paliwa. Niestety nie pamiętam dokładnie, ale właśnie chyba w listopadzie/grudniu 2016 byłem zmuszony kupić nową pompę bo moja dziwnie padła z dnia na dzień, chociaż nic wcześniej nie wskazywało, że się kończy. Niestety od ręki nie dostałbym VDO więc skusiłem się na polecony w sklepie zamiennik ( a wiadomo BMW i zamienniki :nienie: ). Zastanawiam się czy nowa pompa nie podaje zbyt małego ciśnienia, chociaż auto odpala na zimnym bez problemu, dopiero po 2-3 minutach czy to jazdy czy postoju na mrozie dostaje głupawki. Temat braku mocy z dołu występuje można powiedzieć od kiedy go kupiłem w październiku 2015. Tylko wydaje mi się, że aż tak bardzo tego nie odczuwałem przynajmniej na początku bo wcześniej poruszałem się piździelcami o przedziale mocy 45-75KM więc to 115KM było sporą odskocznią. Sporadycznie występował błąd 2781 cdkph więc spodki mocy powiązałem z jego występowaniem. Jednak po ogarnięciu tej sprawy wydaje mi się, że bmka nie zbiera się tak jak powinna. Auto ma naklepane (mam nadzieję, ze pierwszy raz) 197 000 co raczej jest zbieżne z dokumentacją, którą otrzymałem przy zakupie. Być może moja przepływka ma już dość. Jak będzie jutro pogoda to pójdę poprzeglądać jeszcze dokładniej cały układ. Temat testu dymowego zostaje otwarty dopóki nie ogarnę dymiarki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam BMW e46 316i 1.8B silnik n42 2004r

Mój problem polega na tym że samochód bardzo ciężko pali z rozrusznika na zimnym silniku bo na ciepłym jest dużo lepiej , to znaczy że czasem zapali a czasem nie , lecz z popychu pali od razu. Po przejechaniu 1km zapala się check engine i auto nie ma wcale mocy i na biegu jalowym strasznie nim telepie. Na komputerze pokazuje jedynie błąd P0300 (Cewki i s2iece są dobre ) Mechanik wymienił by pół silnika . Macie może pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszę jeszcze temat przepływki. Czy wartość air mass 8.00-8.30 kg/h na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku nie jest zby niska? Czy niskie wartości mogą odpowiadać za niedobór mocy z dołu? Co sądzicie o teorii z niskim ciśnieniem na pompie paliwa i wypadaniem zapłonu? Trochę naciągane bo wypada tylko na 4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masa powietrza jest ok, sprawdź kompresję.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak temperatura jest dodatnia lub bliska zeru to też masz ten problem? Jeśli nie to przy najbliższych mrozach spróbuj odpiąć ten silniczek valvetronica, odpal auto i przejedz się. Jeśli problem nie wystąpi to nie masz co szukać dziury w całym tylko niestety jest problem z tym valvetronikiem. Ja swoje auto kupiłem w wakacje, dopiero teraz na początku stycznia przy pierwszych mrozach wystąpił u mnie problem nierównej pracy silnika. Nie jest to moje pierwsze auto i dałbym sobie rękę odciąć, że mam problem z zapłonem spowodowanym cewką, świecą lub wtryskiem. Dopiero jak poczytałem trochę o tym valvetronicu to widzę, że to on jest powodem moich kłopotów. Jak są duże mrozy to pewnie ten wałek mimośrodowy ustawia się tam gdzie jest najbardziej zużyty i powoduje nierówną pracę i gaśnięcie auta jak tylko spróbuję dać go na wyższe obroty. U mnie na szczęście to chyba początkowe stadium przypadku, bo jak silnik odpalę i pozwolę mu na jałowym pochodzić ze 2-3 minuty, aby się rozgrzał to już chodzi ok, ale jak zrobiłem ten test o którym pisałem to nawet w duże mrozy chodził bez tego silnika normalnie, był wyraźnie słabszy, ale chodził dobrze, równo. Teraz już koniec mrozów na jakiś czas, więc pewnie nie sprawdzisz, ale jak przyjdą znów to zobacz czy to nie jest ten problem, bo często wałek mimośrodowy tego systemu jest wytarty i powoduje właśnie takie objawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem występuje właśnie w okolicach zera i poniżej po dłuższym postoju kiedy już całkowicie ostygnie np. po nocy. Czy zdążę nim ruszyć czy stoi na jałowym bez żadnego gazowania po około 2-3 minutach silnik zaczyna nierówno pracować, zaczyna migać check engine, zapala się na stałe. Gaszę, odpalam chwilę jeszcze faluje po czym wszystko wraca do normy, check gaśnie, można jechać. Może i jest zmulony dajmy na to przy ruszaniu i wkręcaniu go, albo mam po prostu takie odczucie, ale w wyższym zakresie obrotów i jak go już trochę rozbujam to idzie jak należy. Problem wypadającego zapłonu nie występuje przy dodatnich temperaturach, powiedzmy od 3, 4 stopni w górę. Zanim przyszła zima i pierwsze mrozy w ogóle nie było z tym problemu. Trochę tematów na forach już przerzuciłem i kojarzę wątek wytartego wałka. Jednak na razie kombinuję co to może być bez większej ingerencji w silnik, bo samochód jest mi potrzebny i nie mogę sobie pozwolić żeby przestał u jakiegoś mechanika miesiąc bo mi go rozgrzebie i będzie wróżył. Sam się za to też nie wezmę bo świece, cewki czy pompę mogę podmienić, ale w grubsze tematy rąk już nie pcham.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.