Skocz do zawartości

E46 330d 2003 Problem z przyspieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z przyspieszeniem na niskich obrotach w E46 330d touring, 2003 rok

 

Auto zaczyna mocno przyspieszać około od 2200 obrotów.

Wymieniłem elektrozawór turbo na nowy z Pierburga, wymieniłem uszczelki kolektora + czyszczenie + wywalenie klapek + wymiana wężyków podciśnienia.

Stary elektrozawór był sprawny - nie odczułem żadnej poprawy, więc podmieniłem go z EGR.

 

Generalnie auto nie ma problemów z mocą na wyższych obrotach - jedynym objawem jest słaby dół.

Ale próbując przyspieszać na niskich obrotach auto jest wyraźnie mocniejsze, jeśli tylko pedał gazu wciskam stopniowo. Gaz do dechy powoduje jakby dziwne zmulenie.

80-120km/h wychodzi jakieś 7,5s

Opublikowano

Jakieś błedy odczytane?

 

Stało się to nagle czy tak zawsze miał.

 

Masz jeszcze do sprawdzenia czujnik ciśnienia w kolektorze, przepływomierz ile mierzy i czy dobrze, do tego czy zmienna geometria turbo działa poprawnie.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw proponuję zajrzeć do zaworu egr, wyczyścić go i sprawdzić czy nie zacina się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Najpierw proponuję zajrzeć do zaworu egr, wyczyścić go i sprawdzić czy nie zacina się.

czyścił kolektor więc pewnie i EGR wyczyścił?

Opublikowano
Czyszczony EGR razem z kolektorem, zawór sprawdzony - otwiera się. Zaślepiałem też sterowanie EGR i bez zmian. Czujnik ciśnienia także wyczyszczony
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj w inpa zakładkę nominal/actual na 4 biegu (jeżeli masz manuala) z gazem w podłodze, bez odpuszczania od 1800 do 4000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Poniżej filmik - przyspieszenie od 80km/h na 5 biegu - nagrywanie telefonem, bo komputer gubi klatki i nie widać zbytnio zmiany danych

 

https://youtu.be/kxex92rlUAQ

 

Błędy z komputera:

 

Błąd klap wirowych

Błąd świec żarowych: cylindry 1, 2, 4, 5 i 6 (sterownik?)

Błąd 4501

 

http://i67.tinypic.com/2ah9pid.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To był gaz w podłodze? Sterownik albo świece, ewentualnie jedno o drugie, zacząłbym od sterownika. Masz błąd egr, czy nie wykasowałeś go po zaślepieniu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Tak, to był gaz w podłodze

Błąd EGR powraca, nie jest on zaślepiony

 

Parametry na postoju:

 

http://i68.tinypic.com/r1g16r.jpg

 

Przepływka pokazuje cuda

Opublikowano

no też to zauważyłem właśnie.

 

Nie masz checka od tego błędu EGR ? jak u siebie odłączyłem to od razu check engine wyświetla na zegarach.

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz za dużą masę powietrza, albo egr jest zblokowany w pozycji zamkniętej cały czas lub przetwornik źle pracuje. Nagraj trochę dłuższy film, kilka przyspieszeń.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Ogarnąłem EGR, wężyki podciśnienia - wakuometr pokazuje 0.9 bara.

Ori katy wyleciały i wpadł wydech przelotowy oraz hybrydowe turbo

Właściwie niewiele się poprawiło, dół dalej słaby, wg inpy rozjeżdza się ciśnienie doładowania current/desired, powyżej 2200 pompuje tyle ile oczekuje ECU.


Dlatego się zastanawiam czy sztanga od turbo nie wymaga regulacji, geometria działa, bo sprawdzałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.