Skocz do zawartości

spalanie 325i


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie do uzytkownikow E30 z silnikiem M20B25:ile Wam srednio spalaja te silniki?Mnie troche przeraza to spalanie bo po ostatnim pomiarze wyszlo mi ok. 20l/100km!!!To chyba troche za duzo?!Jeszcze przewaznie na krotkich odcinkach (ok 7-10km) nie przekraczajac 4000-4500 rpm.Moze mam cos walniete?Jesli tak to gdzie zaczac szukac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do uzytkownikow E30 z silnikiem M20B25:ile Wam srednio spalaja te silniki?Mnie troche przeraza to spalanie bo po ostatnim pomiarze wyszlo mi ok. 20l/100km!!!To chyba troche za duzo?!Jeszcze przewaznie na krotkich odcinkach (ok 7-10km) nie przekraczajac 4000-4500 rpm.Moze mam cos walniete?Jesli tak to gdzie zaczac szukac.

 

moja pali w miescie 12-15 pb98 wiec chyba cos jest nie tak u Ciebie :doh:

moze sprawdz sonde lambda?

Nordschleife... 20,8km w 9:38s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jezdzisz tylko i wylacznie na krotkich odcinkach - tak jak napisales 7-10km np. 3-4km do pracy i po 8 godzinach powrot (caly czas na niedogrzanym silniku) to 325i potrafi tyle spalic :!: Nie ma sie co dziwic :mrgreen: przy normalnej temperaturze silnika E30-tka 2,5 pali tak jak napisal slizg

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak się zastanawiam czy rozsądnym wyjściem w przypadku jazdy tylko i wyłącznie na tak krótkich trasach (5-10km) nie jest kupienie ogrzewania postojowego. Używka kosztuje cóś koło 1000 zł a może znacznie zmniejszyć paliwożerność.

Mam ten sam problem: moja 320 pije minimum 14 litrów :mad2: a trasa z domu do pracy to około 7 km (przeważnie w korkach).

Co o tym myślicie?

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy rozsądnym wyjściem w przypadku jazdy tylko i wyłącznie na tak krótkich trasach (5-10km) nie jest kupienie ogrzewania postojowego. Używka kosztuje cóś koło 1000 zł a może znacznie zmniejszyć paliwożerność.

 

I to jest najlepsze rozwiązanie :cool2: :cool2: :cool2:

 

Świetna alternatywa dla LPG, minimalnie ingerująca w silnik (jedynie zastąpienie grzałką zaślepki w "płaszczu" chłodzącym kadłuba silnika).

 

* * *

Nowa skandynawska grzałka do M20 w InterCars kosztuje z kablem <500 PLN.

 

Według moich obliczeń, inwestycja zwraca się po 500 zimnych rozruchach, licząc koszty paliwa i zużytej energii elektrycznej.

(Oszczędności na nie zużytych częściach silnika i komfort jazdy zimą przy niemal natychmiast działającym ogrzewaniu trudno przeliczyć).

 

Mam kupioną grzałkę.

Na razie leży na półce. Czeka na okazję, którą będzie wymiana uszczelniaczy zaworowych i paska rozrządu, a przy okazji płynu chłodzącego.

 

Jak tylko założę, zdam relację jak działa.

Chociaż u mnie będzie stosunkowo rzadko używana.

Samochód używany tylko na dłuższych odcinkach i w sezonie sprzyjającym :wink:

 

Szacuję, że zużycie paliwa - nawet przy trasach >100 km - dzięki grzałce spadnie o 5-10 %.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka zasada działania tej grzały: zasilanie z zewnątrz czy z samochodu? Bo wygląda interesująco (zwłaszcza cena)

 

Wymaga domowych 230 V, co mają tylko przyzwoite garaże. :|

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka to jest jedyne sensowne rozwiązanie w przypadku krótkich tras.

Albo kupienie rowera :wink:, ewentualnie 126p. :wink: :wink:

 

Webasto, rozgrzewając silnik, pożera sporo prądu. Na tyle dużo, że alternator nie jest w stanie nadrobić takich "zaległości" na odcinku 3-4 km. :naughty: Jeżeli ktoś ma LPG, to zimą też na takim odcinku nie włączy, a raczej nie powinien włączać ze względu na zachowanie sprawności instalacji.

 

Ja kupiłem grzałkę bardziej dlatego, żeby jak najdłużej mieć w E28 silnik o tych samych 7 cyfrach numeru seryjnego co nadwozie :mrgreen: (czytaj, zachować oryginalny silnik -> w BMW z wczesnych lat 80. istniała zgodność części numeru VIN z numerem fabrycznego silnika).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogrzewanie postojowe odpada :cry2: .

Co robić w takim razie aby w jak najmnieszym stopniu zaszkodzić silnikowi podczas zapalania na silnym mrozie?

Znajoma która miała automata zimą zawsze zanim ruszyła czekała z 3 minuty aż temperaturka troszkę wzrośnie i olej w skrzyni zacznie pracować.

Dobre to czy nie?

Sory że zboczyłem z tematu.

http://images22.fotosik.pl/34/375df5381f18b28am.jpg

Moja śliczna była..........teraz w Gliwicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajoma która miała automata zimą zawsze zanim ruszyła czekała z 3 minuty aż temperaturka troszkę wzrośnie i olej w skrzyni zacznie pracować.

 

Płyn do automatu jest dużo rzadszy niż olej przekładniowy. Ale automat to jest delikatna materia, z ciśnieniowym układem smarowania. Więc takie postępowanie - wstępna rozgrzewka przed ruszeniem przy wściekłym mrozie - tylko wyszło mu na dobre :cool2:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć

miałem w swojej 325i taki numer: spalanie skoczyło mi nagle o 3 litry w górę. okazało się że:

a) pojawiła się minimalna nieszczelność (1-2mm) na harmonijce tuż przed sondą na wydechu,

b) rurki metalowe wchodzące w zespół przepustnicy latały jak wół po pustym sklepie.

Połatałem (domowymi na razie sposobami) i nie dość że teraz pali ok 12-13 na mieście przy raczej niespokojnej jeździe :twisted: to jeszcze motorek się wyrównał. nie mam gazu.

polecam sprawdzić

 

pozdro!

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozgrzewanie silnika na postoju jest dosyc niezdrowe i napewno nie sprzyja naszemu srodowisku.Ja zawsze odpalam, wsiade, wlacze radyjko, chwile poczekam ( ok. 1 minuty) i dopiero jade...mowie tu o mrozach...

 

Na codzien wsiadam, odpalam i tez daje silnikowi kilkadziesiat sekund na rozprowadzenie oleum po wnetrzu. Nastepnie ruszam i do osiagniecia wlasciwej temperatury przez silnik nie przekraczam 3 tys. obr. warto pamietac o porzadnym rozgrzewaniu silnika bo to ze wskazowka jest w ponei swiadczy tylko o temperaturze plynu a niestety olej grzeje sie troszke dluzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.