Skocz do zawartości

Bmw 335i. Temperatura cieczy


Pajeri91

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Poziom dyskusji jest dołujący :o

Porównywanie termostatu 335xi z 740/745i i z 320i :shock: jeszcze brakuje 320d. BArdzo dobry pomysł ze sprawdzeniem wentylatora w inpa, ale najważniejsze jaki masz silnik? N54 czy N55? Pierwszy ma termostat z temperaturą otwarcia 97 stopni a drugi 103.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik n54

Z tego co zauważyłem jeszcze :

-Na postoju temperatura 98 po normalnej jeździe

-Podczas jazdy że stałą prędkością 99 -102,

-Gdy przyspiesze temp spadnie o kilka stopni po czym wzrośnie

- Po ostrzejszej jeździe doszła do 106

- Z nawiewu leci gorące powietrze

- Przy ponad 100 stopniach wentylator się nie włącza.

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spróbuj go uruchomić z inpa, jak nie ruszy to podepnij na krótko, nie wiem czy w tej wersji jest moduł, który nim steruje, w starszych często to on jest przyczyną. Jak ruszy to trzeba zainteresować się termostatem, ale sprawdź jeszcze jaka jest temperatura na wejściu do chłodnicy (drugi czujnik).

 

Nie widzę drugiego czujnika na schematach w tej wersji, modułu z resztą też (pewnie jest zintegrowany), sprawdź czy rusza wentylator z inpa, może to tylko termostat jest do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie ma znaczenia, jak termostat powinien otworzyć się otworzyć przy 97 stopniach to i po programie ma to zrobić, raczej masz dwie opcje - termostat albo wentyl, jak go sprawdzisz to będzie jasność.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem auto, termostat puścił przy około 98C ( Góra chłodnicy zaczęła robić się ciepła.

Temperatura sieć utrzymywała okolice 100

Podbilem do 108 109 stopni i włączył się wentylator.

Niestety wtedy też puściła chłodnica. Po obu stronach pojawił się wyciek.

Po włączeniu ogrzewania temp spadła do 100.

Wentylatora wyłączył się przy 106

Chłodnica do wymiany?

Wszystkie czynności na postoju.

Po spadku temperatury do 100'C wycinków brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie tak jeżeli jest nieszczelna, ale sprawdź czy wentylator pracuje w różnym zakresie, w inpa jest to chyba 10-90%, powinien ruszać przy 10 a u Ciebie może dopiero pracuje przy maxie a wtedy jest już za późno i temperatura jest za wysoka, bo te 108 stopni to za dużo już jak widać dla układu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chłodnica najlepiej nissens, w zakładce aktywacja nie masz opcji dla wentylatora? Zrób zrzut po wejściu w aktywacja i wklej do tematu. Może dla tego silnika nie ma tego w inpa i trzeba zrobić to przy pomocy ista.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem dużo pracy, i dopiero dziś skończyłem auto.

Głównym prowokatorem była uszkodzona chłodnica która po trochu gubila płyn. Odrazu wrzuciłem nowy termostat.

Teraz temp płynu to 98 do 102 stopni Celsjusza.

Rozmawiałem z kilkoma mechanikami to jest to normalna temperatura pracy.

Wentylatora włącza się przy 108, i to też jest normalne. U mnie była padnięta chłodnica i dlatego przy wyższej temperaturza rozszczelnila się mocniej.

Dzięki za pomoc i oby nigdy więcej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie normalna temperatura pracy tego silnika (w 335i 3.0 biturbo ) "dogrzanego" to pomiędzy 110 a 120 stopni cejclusza. Ciecz aby mogła odbierać ciepło musi być niższa i tak firma dobiera termostat do projektowej wydajności układu chłodzenia ( charakterystyki zamknięcia/otwarcia )

Układ można traktować jako niewydajny jeśli nie utrzymuje temperatury silnika w zakresie max tj. pomiędzy 110 a 120 stopni C.

Ja w warunkach zimowych na krótkich odcinkach w Krakowie mam "problemy" z dogrzaniem. Termostat oczywiście sprawdzony.

pozdrawiam waldek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie u mnie chyba jest problem ze zbyt niska temperatura cieczy chłodzącej. Przy takiej zimie, jadąc w trasie 400kilometrow mam temperaturę 75-80 stopni. Sprawdzam w ukrytym menu. Powinno być chyba około 100 Ogólnie wolno się nagrzewa i w mieście mam spore spalanie. Wydaje mi się że może być to przez zimny silnik. Mam wymieniony termostat chociaż stary był też dobry. Zmieniony czujnik temperatury. Wszystko pracuje dobrze tylko się nie nagrzewa do końca. Co może być przyczyną? Co sprawdzić? Może macie kogoś z Łodzi kto hy mi rozwiązał problem. Silnik n55b30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj temperaturę.Jechałem w trasie 100km.Było 160 i 180km/h .Temperatura ani razu nie przekroczyła 75stopni.Z tego co piszecie powinna oscylować w okolicy 100stopni.Zresztą przy 103 ma otwierać się termostat więc według tego też uważam że powinno być koło 100 na codzień.Cosu mnie powoduje że silnik jest nie dogrzany.Nie wiem co.Jesteście w stanie coś pomóc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie było żadnych a tak teperatura zachowuje się od kiedy mam auto.Ostatnio miałem problem gdyż w ukrytym menu zamiast temperatury miałem komunikat unguelting.Po czasie był problem że auto nie jechało tak jak powinno.Miało sporo mniej mocy.Zgasiłem je i odpaliłem znowu i jechało jak należy.Później na kompie wyszedł komunikat 348a.Jest skasowany.Nie wiem gdzie szukać problemu.Termostat wymieniłem gdyż byłem przekonany że to jego wina.Później sprawdziłem stary i otwierał się prawidłowo powyżej 100stopni.Mi chyba coś musi otwierać go wcześniej albo problem je po innej stronie.,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.