Skocz do zawartości

E39 Zmiana lamp z przed lifta na polift


olek741

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, moje BMW trapi typowa bolączka E39 przed litrem czyli czarne i zmatowiałe lampy przednie. Słabo świecą więc pierwszą moją zmianą była wymiana żarników xenonów, pomogło lecz mało. Rozważałem polerke lamp ale z moich doświadczeń lampy jeszcze szybciej matowieją żółkną i ogółem jeszcze większy dramat.

 

I tutaj moje pytanie do Was. Jak będzie z przełożeniem lamp od polifta do mojej BMW z 99 r.? Oczywiście dalej xenon itd. Kostki pasują? Komputer nie wywala błędów?

 

Jak możecie go doradźcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Prawdopodobnie co byś nie kupił będzie już dość zużyte.

Moim zdaniem regeneracja lamp o wiele lepiej się sprawdzi. Klosze - polerka + bezbarwny lakier, a same odbłyśniki do regeneracji albo wymiany. Lampy będą jak nowe.

 

Co do polifta - jeśli chciałbyś mieć dobre światło to tak samo musisz zregenerować, a lampy od końca 2002 kleili na jakiś mega klej którego nikt nie chce się za bardzo pojąć - właśnie mam ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten klej - od któregoś miesiąca 2002 - jest jak klej do szyb/silikon. Trzeba go fizycznie rozciąć jakimś nożykiem co nie jest łatwe bo spoina jest od góry klosza (tu jeszcze jako taki dostęp na nożyk jest) ale i od dołu klosza a tu już dostęp jest kiepski. Da się to zrobić ale wymaga to baaaaaaardzo dużej cierpliwości i czasu. Mi pierwsza lampa zajęła prawie 7 godzin, drugą zrobiłem w 5 h ale dzięki temu mam teraz lampy sklejone butylem więc w razie czego dostęp do bebechów mam juz bezproblemowy.

Nie wiem czy jest jakaś chemia, która ten klej rusza. Przeważnie firmy zajmujące się regenracją lamp rozcinają obudowę lampy za kloszem i potem to wszystko spawają. Generalnie w takiej sytuacji (rozcięcie obudowy powoduje, że od dołu robi się już jakiś dostęp do spoiny między dolną krawędzią obudowy a kloszem) zażyczyłbym sobie aby taka firma skleiła mi potem ten klosz butylem, który można potem łatwo rozkleić.

Największa poprawa skuteczności świecenia lamp to przede wszystkim odbłyśniki - jeśli są wypalone/matowe to ich ponowne napylenie aluminium daje na prawdę konkretne efekty. Oczywiście największy efekt przynosi kompleksowa robota - wypolerowane klosze, świeże palniki ksenonowe i zregenerowane odbłyśniki. Wtedy mamy praktycznie efekt świecenia jak w nowych fabrycznie lampach.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałem jedną ofertę od kolesia z OLX za 350pln - wymiana regulatorów i regeneracja odbłyników, co zakłdam, że koleś bez pjęcia wycenił bo:

Z firmy co profesjonalnie się zajmuje - 1200pln :x również regeneracja, ale z wymianą kloszy na regenerowane z lakierem bezarwnym, klejeniem butylem - z uwagi właśnie na ten klej...

 

Zastanawiam się czy sam się za to nie zabrać, ale boje się, że jak zacznęgrzebać to mogę być miesiąc bez świateł, a finalnie i tak wyjdzie, że 1200 zapłacę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za tak obszerne odpowiedzi!

 

Myślałem nad tymi lampami:

 

https://www.olx.pl/oferta/bmw-e-39-lampy-reflektory-przedlift-xenon-po-regeneracji-komplet-bialy-CID5-IDptmCB.html#8c40863b68

 

Co myślicie? Wyjdzie taniej niż regeneracja seryjnych, a serie można jeszcze za jakieś grosze sprzedać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie są po kompleksowej regeneracji (włącznie z odbłyśnikami) to myślę, że cena jest dobra. Za samą regenerację trzeba koło 600-700 pln liczyć. No chyba, że ktoś kupuje same odbłyśniki na nowo napylone i sam je przekłada a klosze sam poleruje no to wtedy koszta są dużo niższe bo za odbłyśniki 2 trzeba te 120-150 pln liczyć + kaucja (podobna kwota) do momentu zwrotu swoich starych.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co regenerować za 700zł, jak nowe soczewki Hella E55 (czyli takie jak w naszych autach) kosztują 250-300zł (albo i taniej) i dodatkowo są już bi-xenonowe? Oczywiście jeszcze robota - i tu już różnie, ale 100-200zł/szt. da się zrobić u dobrych speców nawet przy "trudnych" lampach (tych, które trzeba ciąć). Na naszym forum jest kilka osób, które się tym zajmują - warto zagadać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

419.00zł za parę? :shock: Wcześniej szukałem to chyba gdzieś za sztukę tyle wychodziło, albo źle doczytałem.

 

To coś mi się wydaje, że będę modził :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też wyrwać biLED za 500-600zł para i podobno podchodzą pod nasze mocowania soczewek. Widziałem kilka razy na Allegro i trochę mnie kusi, chociaż u siebie mam już poczwórnego bixenona (na mijania i na długich).

Ten link co kolega podał jest ok, chociaż montaż mają drogi, ale soczewki w przyzwoitych cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zależy jakie ledy. Masz jakiegoś linka?

 

Ogólnie wszystko zależy od chipów których się użyje.

Z tych markowych to wiem, że CREE robi dobre.

 

Do LED markerów mam wrzucone XHP55, w h7 mam obecnie XHP70 - po 2 chipy na żarówkę - obecnie podobno najmocniejsze - faktycznie w porównaniu z moimi H7 halogenami to urywają, ale i tak chciałbym coś z lampami zrobić. Stałem ostatnio koło e39 polift z lampami po regeneracji i różnica kolosalna - odcięcie, jasność wszystko na +. No i regulatory przy wymianie żarówek sobie połamałem - więc koljeny argument do zajęcia się tematem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o klosze,to ja kupiłem firmy TYC i jestem mega zadowolony.Wyglądają jak ori i nie szpecą auta (dodam.że jestem zwolennikiem oryginału).Polecam te klosze,bo nie odbiegają od oryginału i nie są kosmicznie drogie.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po spotkaniu ze zwierzyną leśną

Nie znalazłem nic sensownego (same ogryzki) kupiłem nowe lampy TYC. Klosze są ok ale te odblysniki to tragedia. Lampa nie świeci przed autem jednolitym światłem tylko gdzieś mocniej gdzieś słabiej. Drogowe ok ale mijania to nieporozumienie. Lampa nie paruje nic się nie dzieje ale to nie świeci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli chociaż dobrze wyglądają (tzn. jak ori), to wymień soczewki na porządne i będzie śmigać.

 

@Madseason:

Koito BiLED - montowane w Toyotach, Lexusach itp. Tam dają radę i nie są LEDami o obniżonej mocy (chyba Renault i Seat słabsze montują - można poznać po braku spryskiwaczy). Firmy typu wspomniany HID Retrofit sprzedają Koito po ok 1000zł, natomiast na Allegro widzę oferty po 500-600zł za komplet i trochę ta niska cena mnie zastanawia czy to przypadkiem nie jakaś chińska podróba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.